דף הבית רוחניות תראפיה תרפיה באומנות - התעסקות בחומרי יצירה שונים ותרומתם
תרפיה באומנות - התעסקות בחומרי יצירה שונים ותרומתם
ד"ר רינה מורדו PHD 05/12/08 |  צפיות: 5259

תרפיה באומנות  היא גישה טיפולית העובדת באמצעות,.ההתעסקות בחומרי יצירה עם הכוונה מקצועית  אנו עוזרים למטופל לחזק את כישוריו , אופיו, מצב רוחו, מעמדו החברתי ודימויי העצמי

 יש סוגי תרפיות באומנות שעוזרים למטופל להתגבר על קושי או מוגבלות היא מתאימה לכל אדם המגלה נכונות להתנסות בחומרי אומנות ללא קשר לכשרון אומנותי או ניסיון קודם בתחום..

בתרפיה באומנות  מושם דגש על כישורי האדם ועל עשייה. בדרך זו מתאפשרת השתחררות ספונטאנית המציעה למטופל דרך ליצור קשר עם העצמי היצירתי שלו, להתחבר ולממש את יכולותיו ופוטנציאל הצמיחה שלו.

. ישנם סוגי חומרים שונים שאותם תציע התרפיסטית באומנות לפי הצורך והעניין.

העבודה בגואש -נותנת מענה לשיחרור ,הפגת מתחים והפרעות ריגשיות .ומעודדת ספונטאניות ופתיחות

פלסטלינה – טובה להפרעות קשב וריכוז, מתחים חרדות ומצוקות ריגשיות, יעילה לבעיות הרטבה וגמגום הנובע ממתח נפשי.

חרוזים- מצוינים לבלבול , דימוי עצמי נמוך, לסובלים מאי בהירות מחשבתית, מעשירה שפה, מסייעת למיתון הפרעת קשב וריכוז.

צמר ופונפונים-  תהליך עיבוד הפונפונים הוא בעצם תהליך של הפנמת רעיונות . ההתעסקות בצמר מעניקה רכות רוגע ושלווה , יעילה במיוחד להפנמת רעיונות .

חימר דאס חומר פיסולי- יעילים לבעיות הרטבה , שליטה בסוגרים , זיכרון ריכוז והטמעה.

כיווצי קריפונים- מצויינים לבעיית פעילות יתר, טובה לרגישות יתר, להפרעות קשב וריכוז.

חיתוך קריפונים- טובה לתקשורת יעילה ופתוחה, מעניקה תחושת שחרור וכיף.

מקלות גפרורים – מסייעים לעבודה משותפת ויצירת תקשורת ,לנטילת  אחריות אישית , לפיתוח חוש אסתטי, היגיון ותכנון.

התרפיסטית באומנות תגיש את החומרים על פי שיקול דעתה המקצועי , תנתב את השיחה, תקשיב הקשבה אקטיבית , תגלה אמפטיה ותוביל את המטופל למחוזות נעימים על ידי תהליך של הצטרפות והובלה.

בהנאה ובכיף

ד"ר רינה מורדו PHD


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר רינה מורדו PHD

ד"ר רינה מורדו PHD

מ.ר   90855

מאבחנת ומטפלת ריגשית

מייל [email protected]

www.rina-phd.com



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר רינה מורדו PHD
 
הכוסמת לשובע ולרזון
29/01/12 | השמנת יתר
לעומת עושרה הרב של הכוסמת מבחינת ערך תזונתי , ערכה הקלורי נמוך רק 120 קלוריות ל-100 גרם כוסמת מבושלת, מה שהופך אותה למזון דל קלוריות המתאים מאד לדיאטת הרזיה. הכוסמת היא פחמימה מורכבת התורמת לתחושת שובע לאורך זמן .בנוסף להיותה פחמימה מורכבת ,הכוסמת המבושלת סופחת נוזלים כמעט פי שלוש מנפחה מה שתורם לתחושת שובע עם מעט קלוריות, כפי שאמרתי לשובע ולרזון.

שמן עץ התה לשימוש נרחב של בעיות
שמן עץ התה הוא גם אחד מהשמנים שמחזקים בצורה משמעותית את המערכת החיסונית. יעיל למניעת וריפוי מחלות ,להתקררות, שיעול, שפעת . השמן מחטא, אנטי-ויראלי, אנטי-פטרייתי, משכך כאבים ,ומשמש לטיפול במגוון בעיות המקומיים באוסטרליה עוד קודם ייחסו חשיבות רבה לעץ התה ,הם האמינו שיש בכוחו לרפא כמעט כל מחלה פנימית וחיצונית ,לתפיסתם יש יכולת ריפוי למי הנהר בזכות עלי העץ הנושרים לתוכם. הם כתשו עלים, מרחו על פצעים,עשו אמבטיות להקלת כאבים, שאפו אדים להקלה דרכי הנשימה וכמובן שתו תה מרגיע וטעים.

עור חלק ונטול כתמים
ניתן להוסיף לקרם הנרקח מחומרים טיבעיים , שמנים אתרים המכילים הדרים (כגון שמן אתרי תפוז ,לימון, ברגמוט, מליסה וכו') שמנים אלה גורמים להבהרה ולטשטוש הכתמים. לאמיצים והסבלניים אפשר לנקות עם טיפות לימון,או חומץ תפוחי עץ המכילות חומצה ציטרית,פועלות כמו חומצת אלפא הידרוקסי (בלי הנזקים שלה) ומבהירות,וכן אפשר להשתמש ביוגורט טיבעי המכיל חומצה לקטית בעלת אפקט הבהרה.

קרם לחות עשיר לא לעשירים בלבד
אפשר לרקוח קרם לחות עשיר וטוב, שאינו מיועד לעשירים בלבד... מתכון להכנת קרם לחות סמיך ללא בישול: 20 מ"ל שמן צימחי מכבישה קרה (זית,שומשום,זרעי ענבים) 10 מ"ל שמן דקל/ קוקוס מוקשה 10 מ"ל חמאת שיאה 10-20 טיפות שמנים אתריים אהובים (מליסה,לבנדר,פטשולי,גרניום) לערבב היטב עד לקבלת מרקם נעים וחלק.. ללמוד סדנא ריחנית, חוויתית ומקצועית לרקיחת קרמים ומשחות מחומרי גלם טיבעיים ,איכותיים ,זולים וזמינים.

הקינמון הופך אותך לבריא יותר וגם חכם
שמנים ארומטים של הקינמון נמצאים בשימוש נרחב בארמותרפיה אדי שמן הקינמון מכילים תרכובות אנטי בקטריאליות רבות עוצמה וזה עוד לא הכל, הרחה של קינמון גורמת לפעילות קוגניטיבית משופרת, כדאי להריח לפני ובמהלך פעילות הדורשת ריכוז, לשיעורים מבחנים ..

מציאות אובייקטיבית וסובייקטיבית
לעיתים אנו פוגשים אדם מבוגר שמתפרק מול תסכול, הוא נהרס כליל כאשר לא נענים לרצונותיו ממש כמו ילד קטן, ואנחנו עומדים תוהים כיצד זה קורה שאדם אינטלגנט ככל שיהיה , ללא קשר לרמת משכל, משרה , או רמה כלכלית מתנהג בחוסר בשלות זו.

העידוד מזון לנפש
רובנו לא חווינו מספיק עידוד בחיים, ויותר מכך ספגנו חוויות מייאשות, לא מתוך רוע חלילה אלא מחוסר מודעות, גדלנו עם חווית תרבות של חוסר עידוד ולכן כמבוגרים קשה לנו לעודד. ההורים המסורים מתוך דאגה אמיתית חששו שניפול, נשבור..והזהירו "הזהר , אתה לא יכול, זה מסוכן" וכשאכן משהו נשבר, הם אמרו "אמרתי לך" .

המשגה
בעולם שלנו כאנשים ללא לקות למידה ,קשה לנו לקבל, להבין ולהכיל ילד לקוי למידה, בפרט כהורים שיש להם מעורבות ריגשית והם אינם נקיים בראייתם את הילד חמד שלהם, שהוא בוודאי מוכשר כמו אמא שלו, מוצלח כמו אבא שלו ועוד תכונות שההורים מייחסים לילדיהם, תכונות וכשרונות שאינם תמיד נכונים. הלקות יכולה להתפרש כעצלות, כרצון להרגיז...ועלולות לגרור תגובות של כעס, חוסר סבלנות, השפלה, עונשים ועוד.

התפתחות באמצעות הכנת מאכלים
פעילות הבישול והאפייה בבית או בגן עם ילדים צעירים הוא נושא רחב והכרחי לשם לימוד, תרומתו וחשיבותו רבה להתפתחות תקינה של הילד בכל התחומים ,זוהי פעילות חשובה שמעשירה את הילדים בכל תחומי ההתפתחות ולכן מומלץ לתכנן יחידת זמן קבועה לפעילות זו בבית או בגן , מומלץ לקיים לפחות יום אחד בשבוע פעילות של הכנת מאכלים כמובן שנתאים את המתכון לגיל וליכולת של הילד..

סובלים מדלקות אוזניים?
סובלים מדלקות אוזניים? מבינים שהאנטיביוטיקה הורסת חיידקים ידידותיים ומחלישה את המערכת החיסונית? מעוניינים לטפל בשיטה טיבעית יעילה ובטוחה?!
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI