דף הבית פיננסים וכספים מט"ח החשיבות של שערי המרת מטבעות לציבור
החשיבות של שערי המרת מטבעות לציבור
אריאל 25/04/12 |  צפיות: 9025


בעולם ישנם עשרות ומאות סוגי מטבעות שונים, לכל מדינה יש מטבע עיקרי - לפעמים אפילו יותר מאחד! - אשר משמש את הכלכלה של המדינה. אנחנו חיים בכפר גלובלי – דהיינו קיימים קשרים עשירים של מסחר עם מדינות רבות, שמשפיעים ישירות על כל אחד מאיתנו. לפיכך, שער ההמרה בין המטבעות השונים הופך להיות גורם קריטי ועקרוני בכל הקשור לכלכלה.
ישנן מגוון סיבות המובילות לכך שאדם ימצא את עצמו מתעניין בשערי מטבעות – בין אם זהו עיסוקו ובין אם מדובר באדם פרטי שאין לו נגיעה כלכלית כלשהי. בשורות הבאות נסקור מספר סיבות כאלה.

חשיבות שערי המרה לתיירות ונסיעות

המקום הראשון שבו תיתקלו ככל הנראה בצורך לגלות את שער ההמרה הוא בתחום התיירות. כשיוצאים לחופשה בחו"ל, אחד הדברים שתבדקו (יחד עם אטרקציות ומזג אוויר) יהיה המטבע הנהוג באותה מדינה וכיצד ממירים אותו לשקל ישראלי חדש.
לפעמים ישתלם יותר להמיר בבנק, בחלק מהפעמים אצל חלפן ויש מקרים שבהם האופציה הזולה ביותר מבחינת הריבית תהיה להמיר פעמיים – למשוך בארץ דולרים, לבדוק מהו שער הדולר במדינת היעד ולהמיר את הדולרים למטבע המקומי. הכל תלוי במידת המחקר שתרצו להקדיש לכך לפני הטיול, כמות הכסף שדרושה לכם והריבית שאתם מוכנים לסבול – שכן, יש עמלה יחד עם כל המרה...

בדיקת שערים לקראת קניות ברשת

אנחנו גרים בשנת 2012, ולכן יש להניח שרבים מכם כבר ביצעו קניות ברשת בשלב כזה או אחר. מדובר באפשרות זולה משמעותית על פני הקניות בארץ במקרים רבים, כשהחיסרון הוא עלות ומשך המשלוח. היות והמיסוי צומצם לאחרונה, אנשים רבים יותר ויותר התחילו לגלות את היתרונות שבקניות ברשת.
מכיוון שכל האתרים בחו"ל מנוסחים ומעוצבים באנגלית מסודרת ותקנית, לא תמיד קל לדעת מאיזו מדינה החנות פועלת – אבל לפעמים כדאי לבדוק את זה. אם החנות פועלת, לדוגמא, מתוך סין, אבל פונה לקהל אירופאי – יתבצעו שתי המרות: אחת מהשקל ליורו לפי שער היורו העדכני ואחת מהיורו לשער הסיני. ייתכנו עמלות כפולות ולכן מתרחשים מקרים שבהם משתלם יותר לבחור במטבע שונה מזה שמוצע באתר כברירת מחדל.

שוק ההון וכלכלה

עבור אלו שמתעסקים בכלכלה באופן כללי, בורסה וסחר במטבע חוץ, אין צורך להרחיב את הדיבור – שערי מטבעות חשובים אפילו יותר מהקפה של הבוקר. אנשים כאלו ידעו לציין בעל פה את כל השערים החשובים ביותר – דולר, יורו, ין ואחרים, והחרוצים גם יכירו שערים כמו שער הפאונד ומטבעות חשובים נוספים. מי שעיסוקו סובב את עולם הכלכלה, ההבדלים הזעירים האלו יכולים להתפרש לרווחים עצומים – לכן כדאי מאוד למצוא מקור טוב שמציג שערי המרה עדכניים ולהכניס אותו לשגרה היומית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אריאל


 


מאמרים נוספים מאת אריאל
 
תמונות מצחיקות - כל הצחוקים כל הזמן
מרגישים מעט מדוכדכים או משועממים? בא לכם להרים קצת את מצב הרוח, לחייך או אפילו ליפול מצחוק? לא סתם הפך המשפט "תמונה אחת שווה אלף מילים" כה שגור. לא תאמינו מה תמונה אחת מקורית ומצחיקה יכולה לעשות.

משלוחי פרחים - מתנה נהדרת ליולדת
משלוחי פרחים הם מתנה נהדרת ליולדות, לנשים ביום האישה ולחוגגים ימי הולדת. השירות הנפוץ ביותר הוא שמתקשרים לחנויות שעושות משלוחי פרחים, מבררים לגבי עלויות וגדלים של הזרים, ומזמינים טלפונית.

לימודים אקדמאיים- לא לכל אחד
התואר ראשון מוענק לאלו שסיימו את תקופת הלימודים שלהם בהצלחה (בציון הנדרש), התואר מוענק בדרך כלל במסגרת לימודים שנמשכת לאורך שלוש שנים. יחד עם זאת- ישנם לימודים לתואר ראשון שנמשכים גם ארבע שנים ואף חמש שנים כמו במקרה של לימודי עיצוב ואדריכלות.

תואר שני- כל המידע המעודכן על לימודים מתקדמים
לימודים לתואר שני הם לימודי התמחות והעמקה בכל מיני נושאי לימוד, עליכם להכיר כי לימודי התואר הראשון לא חייבים להיות מקבילים לתואר השני ולמעשה מותר ללמוד תחום התמחות שונה לחלוטין מהלימודים בתואר הראשון.

תואר שני- כל המידע המעודכן על לימודים מתקדמים
לימודים לתואר שני הם לימודי התמחות והעמקה בכל מיני נושאי לימוד, עליכם להכיר כי לימודי התואר הראשון לא חייבים להיות מקבילים לתואר השני ולמעשה מותר ללמוד תחום התמחות שונה לחלוטין מהלימודים בתואר הראשון.

כל מה שרצית לדעת על לימודי שוק ההון
במהלך לימודי שוק ההון התלמידים בקורס זה רוכשים ידע עצום במקצוע הכלכלה, מנה"ע, החוק והמשפט והשיווק. ההתמחות בלימודים מגוונים בתחום הזה מתפקדת כנקודת מפתח לאנשים ששואפים להתקדם בעולם הזה והיות שכך הם מומלצים אף לאלו שכבר עובדים בתחום.

ההרשמה לפסיכומטרי דורשת בדיקה מעמיקה ויעילה
המודעות לציוני פסיכומטרי גבוהה מאוד כיום, משום כך, בכל עיר כמעט יהיה באפשרותכם למצוא כמה בתי ספר ללימוד פסיכומטרי, אך כיצד יש לבחור בניהם? ראשית לבחון את סגל המורים והאם יש להם ניסיון בלימודים מסוג זה.

הסמכה בלימודי משפטים לאקדמאיים
בעלי תואר אקדמי במקצועות שונים שמעניין אותם להגדיל את ידיעותיהם באופן שיהיה בו דברים גם מהעולם החוקי מסוגלים להתעניין במסלול אקדמי זה, שנועד לאנשים שכבר מחזיקים תואר אקדמי.

לעשות שיחות מארה"ב לישראל ולא לשלם בהגזמה
השתדרגות מעניינת וזריזה של התשתית ותחרות בין חברות טובה לצרכן בין הרבה ספקיות אמצעי תקשורת, אין יותר סינדיקט של ספקית סלולר יחידה. בימינו אפשר לעשות שיחות לארץ בכל מקום בעולם כולו, בכל שעה בלי פחד ממחירי ביצוע שיחה רמים באופן קיצוני ואינם הגיוניים.

שירות ענן מחשוב - רלוונטי עבור כל עסק
כדי שהלקוח לא יציב בבית העסק שלו שרת מחשב ממשי, בעל העסק קונה מוצרי שרתים ומשאבים של שרתים, כמו שמזמינים שירות מספקית אחרת, היא למעשה הספקית של מחשוב הענן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI