דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מיחשוב ארגוני תחומי האחריות של מנהל רשת בעסק
תחומי האחריות של מנהל רשת בעסק
אריאל 02/05/12 |  צפיות: 8876


מנהל רשתות הוא אדם חשוב בכל ארגון בינוני או גדול. מדובר באדם שעבר הכשרה ויודע להתמודד עם מגוון אתגרים שקשורים ספציפית לתחום התקשורת העסקית. אבל מה בדיוק מנהל רשת עושה בפועל? מה בדיוק נמצא תחת טיפולו?
מנהלים רבים לא מבינים מדוע הם צריכים להעסיק מנהל רשת איכותי ובעל יכולות ולוקחים אדם לא מנוסה לתפקיד. כתוצאה מכך, תפקודו השוטף של העסק יורד בגלל בעיות כאלה ואחרות וחוסר יכולת לצמוח ולהתקדם.
כדי להימנע ממצבים בהם העסק נתקע בגלל מחסור באדם איכותי, בחרנו להציג כאן חלק מתחומי האחריות של מנהל הרשתות בעסק. קריאה מהנה ומועילה!

סיוע למשתמשי קצה

יש בעלי עסקים שרואים במנהל רשת איש תמיכה טכנית. אמנם מדובר באדם שיכול לסייע למשתמשים בתקלות מחשוב, אבל יש לשים לב שיכולותיו עולות על הנדרש מנציג תמיכה, ולכן רצוי לתת לו לטפל בנושאים שדורשים את יכולותיו בצורה בלעדית.
נכון – הוא יוכל לסייע אם מישהו לא יכול להתחבר לאינטרנט, אבל בשביל ההתנהלות התקינה רצוי מאוד שהוא יהיה כפוף להנהלת החברה ויטפל בנושאים הגדולים. הרי כדי להפעיל מחדש מחשב תקוע לא צריך איש מקצוע, אבל להתקין VPS (שרת וירטואלי פרטי) לא כל אחד ידע ולכן רצוי שהאדם שמוסמך לכך יתעסק במשימות המתאימות לרמתו המקצועית.

טיפול ברשתות והתקנתן

לב ליבו של התפקיד הוא מן הסתם הטיפול ברשתות תקשורת, טיפול בתקלות בהן והגדרתן הנכונה. רשת בפרט ותקשורת בכלל היא אבן הבסיס של עסק מודרני – היכולת לנהל את העסק תלויה במידה רבה בחיבור לאינטרנט ובין המחשבים עצמם. באופן זה מתבצע שיתוף קבצים (ורעיונות) בין עובדי החברה, מתנהלת תקשורת פנים (ולפעמים גם חוץ) ארגונית ובכלל מדובר בכלי עבודה חשוב מאין כמוהו.
כדי לשמור על רשת מחשבים יציבה, דרוש אדם אחראי שינהל אותה. מנהל הרשתות יתמודד עם ניתוקים ותקלות, ידע לספק יכולות תקשורת למחשבים חדשים בארגון ובאופן כללי יהיה אחראי באופן ישיר על קצב הגדילה של החברה. ניתן למצוא עסקים שדורשים יכולות מתקדמות כמו שרת וירטואלי להגברת התפוקה, ומנהל הרשת צריך לדעת להתקין ולתחזק שרת כזה.

הטמעת טכנולוגיות בבית העסק

בית עסק לא יכול לקפוא על שמריו ולהישאר כפי שהיה. מנהל רשת יעיל ידע להתעדכן כל הזמן בטכנולוגיות חדשות ושיטות חדשות לבצע ולייעל – וידע להציג את היתרונות בפני מנהליו. רצוי גם שידע להכניס את הטכנולוגיה החדשה בתוך העסק וגם לתחזק אותה בעתיד.
בעלי עסקים רבים לא יודעים עדיין כיצד המחשוב יכול לסייע להם – לדוגמא, האם עצרתם לחשוב איך נושא כמו שיפור התשתית או עבודה עם מחשוב ענן במסגרת העסק יכולה לסייע לכם? האם אתם יודעים מה זה בכלל או איך מבצעים את זה?
מהסיבות האלה, צריך אדם ייעודי שידע להתמודד עם האתגרים הללו ולסייע לבעל העסק לקחת את העסק כולו קדימה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אריאל


 


מאמרים נוספים מאת אריאל
 
תמונות מצחיקות - כל הצחוקים כל הזמן
מרגישים מעט מדוכדכים או משועממים? בא לכם להרים קצת את מצב הרוח, לחייך או אפילו ליפול מצחוק? לא סתם הפך המשפט "תמונה אחת שווה אלף מילים" כה שגור. לא תאמינו מה תמונה אחת מקורית ומצחיקה יכולה לעשות.

משלוחי פרחים - מתנה נהדרת ליולדת
משלוחי פרחים הם מתנה נהדרת ליולדות, לנשים ביום האישה ולחוגגים ימי הולדת. השירות הנפוץ ביותר הוא שמתקשרים לחנויות שעושות משלוחי פרחים, מבררים לגבי עלויות וגדלים של הזרים, ומזמינים טלפונית.

לימודים אקדמאיים- לא לכל אחד
התואר ראשון מוענק לאלו שסיימו את תקופת הלימודים שלהם בהצלחה (בציון הנדרש), התואר מוענק בדרך כלל במסגרת לימודים שנמשכת לאורך שלוש שנים. יחד עם זאת- ישנם לימודים לתואר ראשון שנמשכים גם ארבע שנים ואף חמש שנים כמו במקרה של לימודי עיצוב ואדריכלות.

תואר שני- כל המידע המעודכן על לימודים מתקדמים
לימודים לתואר שני הם לימודי התמחות והעמקה בכל מיני נושאי לימוד, עליכם להכיר כי לימודי התואר הראשון לא חייבים להיות מקבילים לתואר השני ולמעשה מותר ללמוד תחום התמחות שונה לחלוטין מהלימודים בתואר הראשון.

תואר שני- כל המידע המעודכן על לימודים מתקדמים
לימודים לתואר שני הם לימודי התמחות והעמקה בכל מיני נושאי לימוד, עליכם להכיר כי לימודי התואר הראשון לא חייבים להיות מקבילים לתואר השני ולמעשה מותר ללמוד תחום התמחות שונה לחלוטין מהלימודים בתואר הראשון.

כל מה שרצית לדעת על לימודי שוק ההון
במהלך לימודי שוק ההון התלמידים בקורס זה רוכשים ידע עצום במקצוע הכלכלה, מנה"ע, החוק והמשפט והשיווק. ההתמחות בלימודים מגוונים בתחום הזה מתפקדת כנקודת מפתח לאנשים ששואפים להתקדם בעולם הזה והיות שכך הם מומלצים אף לאלו שכבר עובדים בתחום.

ההרשמה לפסיכומטרי דורשת בדיקה מעמיקה ויעילה
המודעות לציוני פסיכומטרי גבוהה מאוד כיום, משום כך, בכל עיר כמעט יהיה באפשרותכם למצוא כמה בתי ספר ללימוד פסיכומטרי, אך כיצד יש לבחור בניהם? ראשית לבחון את סגל המורים והאם יש להם ניסיון בלימודים מסוג זה.

הסמכה בלימודי משפטים לאקדמאיים
בעלי תואר אקדמי במקצועות שונים שמעניין אותם להגדיל את ידיעותיהם באופן שיהיה בו דברים גם מהעולם החוקי מסוגלים להתעניין במסלול אקדמי זה, שנועד לאנשים שכבר מחזיקים תואר אקדמי.

לעשות שיחות מארה"ב לישראל ולא לשלם בהגזמה
השתדרגות מעניינת וזריזה של התשתית ותחרות בין חברות טובה לצרכן בין הרבה ספקיות אמצעי תקשורת, אין יותר סינדיקט של ספקית סלולר יחידה. בימינו אפשר לעשות שיחות לארץ בכל מקום בעולם כולו, בכל שעה בלי פחד ממחירי ביצוע שיחה רמים באופן קיצוני ואינם הגיוניים.

שירות ענן מחשוב - רלוונטי עבור כל עסק
כדי שהלקוח לא יציב בבית העסק שלו שרת מחשב ממשי, בעל העסק קונה מוצרי שרתים ומשאבים של שרתים, כמו שמזמינים שירות מספקית אחרת, היא למעשה הספקית של מחשוב הענן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI