דף הבית עסקים מיתוג מיתוג מוצרים בדרך הנכונה
מיתוג מוצרים בדרך הנכונה
אירה פינסקר 04/05/12 |  צפיות: 3473

מיתוג הוא אחד מהכלים היעילים ביותר בשיווק של מוצרים או שירותים. משמעותו של מיתוג היא יצירת תדמית חיובית של המוצר או השירות באמצעות מענה לצרכיו הרגשיים של הלקוח. צורך רגשי יכול להיות שאיפה ליוקרתיות, שאיפה להתבדלות חיובית, רצון להיות כמו כולם, הרצון שאחרים יכירו בהישגנו, וכדומה.

קיימות מספר דרכים למיתוג נכון. אפשרות טובה אחת היא איתור של פלחי שוק חדשים. לדוגמא, כשמדובר באנשים בעלי רקע תרבותי מסוים, ניתן למתג מוצר כך שיהפוך לסמל לקבוצה ולאורח חייה. זה מה שקרה עם אופנועי הרלי דווידסון שהפכו לסימן ההיכר של הבייקרים. דרך אחרת למיתוג מוצלח היא פיתוח של טכנולוגיה חדשה שלא הייתה קיימת בשוק, או שלא הייתה קיימת במוצרים דומים. דוגמא לטכנולוגיה כזאת היא האייפון, האייפוד והאייפד, המבוססים על טכנולוגיה של מסך מגע. טכנולוגיה זו הייתה קיימת במכשירים שונים, למשל במכונות למשיכת כספים. שימוש בטכנולוגיה דומה ליצירת מחשב אישי או טלפון סלולרי יצרה מותג מוצלח.

 

לצד כל שיטות המיתוג האלה ולעתים במקביל אליהן יש לעצב את האישיות של המותג, כלומר לייצר את התדמית שלו בהתאמה לקהל היעד ולערכיו. למשל, מוצר המיועד לנוער צריך להיות ממותג כמוצר קולי בהתאם למשמעות המונח אצל הנערים והנערות של היום. מוצר המיועד לגיל הזהב צריך לשדר בריאות וסולידיות, וכדומה.

מיתוג מוצלח מבוסס תמיד על בידול המוצר ממתחריו. בספרי הלימוד של מקצועות השיווק מופיעה דוגמא קלאסית לתוצאות מרשימות של מיתוג נבון. חברה ששיווקה בושם לנשים הייתה על סף קריסה, עד שמנהליה חשבו על רעיון פשוט אך גאוני: להעלות משמעותית את מחיר הבושם.  המכירות הרקיעו שחקים. בושם יקר הוא בושם יוקרתי עבור רבים מאתנו, ואילו בושם במחירי השוק הוא סתם עוד בושם.

לסיכום, ניתן לומר כי מיתוג מוצלח מבוסס על מחקר שוק לצורך קביעת קהל יעד, ולימוד הצרכים והערכים שלו. יש לפנות אל קהל היעד עם מסרים התואמים את ערכיו, ולמלא את הצרכים הרגשיים והסמליים שלו. צרכים אלה מהווים שדה שלם של ביקוש רגשי, עליו מיתוג נבון ומתוחכם יתן את המענה ההולם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI