דף הבית קניות וצרכנות אופנה אדידס – כדורגל עם נשמה
אדידס – כדורגל עם נשמה
אירה פינסקר 22/05/12 |  צפיות: 3546

אדידס הוא מותג אירופאי הקשור באופן הדוק לכדורגל. השם אדידס נוצר משילוב של השם פרטי עם שם המשפחה של מייסד החברה אדולף (אדי) דסלר. אדי דסלר נולד בבווריה בשנת 1900 במשפחה של אופה. לאחר מלחמת העולם הראשונה גרמניה חוותה קשיים כלכליים רבים, שנגעו לכלל האוכלוסיה. בתקופה הזאת משפחת דסלר מתחילה לעסוק בייצור נעלים – פשוט מכורח המציאות. העסק המשפחתי הצליח וכעבור מספר שנים האחים אדולף ורודולף דסלר פתחו חברה בשם האחים דסלר, שמנתה אז כעשרים עובדים. זו הייתה תחילתה של אימפריה.

בשנת 1925 אדי דסלר, חובב כדורגל מושבע, מפתח את הנעל הראשונה בעולם בעלת סוליה עם קוצים. הנעל הזאת צברה פופולריות אדירה בקרב ספורטאים שונים: שחקני כדורגל, אצנים וספורטאים אחרים, ועד היום נשארת לסמל ולסימן היכר של אדידס.

העסק המשיך לפרוח אך העולם שקע אל מלחמת העולם השנייה. האחים דסלר, אדי ורודי, נלחמו בשורותיו של הצבא הגרמני הנאצי, וסיימו את המלחמה בשבי. על החברה השתלטו חיילים אמריקאים, שעזבו לאחר תקופה קצרה. יחד עם זאת, האחים לא חזרו לעבוד ביחד, ויצרו שתי חברות מתחרות: אדידס (אדי)  ופומה (רודי).

בשנת 1949 אדי דסלר מפתח נעל בעלת קוצים הניתנים להסרה, וכמו כן סוליות למשטחים שונים. שנות החמישים והשישים היו שנים של שגשוג עבור אדידס, שאת נעליה נעלו מיטב הספורטאים באולימפיאדות השונות. אדידס הציבה את הסטנדרטים בנעלים לכדורגל, וקבוצות כדורגל זכו בנעליה במדליות ותארים הגבוהים ביותר.

לאחר מותו של אדי דסלר ב-1978, אדידס נקלעה לקשיים והתקשתה לעמוד מול מתחריה החדשים מארצות הברית. יחד עם זאת, בשנות ה- 90 החברה קמה לתחייה, והייתה לתורם העיקרי של האולימפיאדה ב-96. מסע הפרסום של אדידס תחת הכותרת is nothing  impossible הביא את החברה בחזרה לאור הזרקורים, והחלטות אסטרטגיות תפעוליות של מנהליה החדשים שיפרו את ביצועי החברה.

לסיכום, אדידס הוא אחד המותגים המצליחים בתחום של ציוד ספורט. המותג שומר על מקומו המוביל בתחום ההנעלה לשחקני כדורגל, ולא מאפשר למתחרים לתפוס את מקומו שם. החברה קשורה לשורשיה, ובו בזמן צועדת קדימה ומשדרגת את עצמה בכל יום מחדש.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI