דף הבית רפואה ובריאות סרטן כורכומין - תקווה חדשה למחלות כבד
כורכומין - תקווה חדשה למחלות כבד
פרו קיד 30/05/12 |  צפיות: 3395

כורכומין - תקווה חדשה למחלות כבד

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי צמח הכורכום עשוי להיות יעיל במידה מסוימת במניעת מחלות כבד הקשורות לאלכוהול. ישנם שלושה סוגים עיקריים של מחלות בקטגוריה זו: steatosisHepatic - כבד שומני, צהבת- מחלה נגיפית של כבד המאופיין בתפקוד לקוי של הכבד וכן שחמת, מצב בו גושים מתפתחים על הכבד והיא עלולה להוביל למחלה סופנית בכבד ומוות.

ייחודיות הכורכום והכורוכומין:

כורכום הינו תבלין צהוב ייחודי ממשפחת הג'ינג'ר (Zingaberaceae) אשר מזה זמן רב משומש בבישול בדרום אסיה. יתר על כן, ברפואה הסינית הוא בעל תפקיד חשוב בעיקר עקב התכונות האנטי דלקתיות המיוחסות לו. לאורך כ-40 שנה אחרונות תכונות הכורכום נחקרו עמוקות גם ברפואה האלטרנטיבית והקונבנציונאלית ומגוון רחב של שימושים הוצעו לתמצית של שורש צמח הכורכום וביניהם גם טיפול במחלות הכבד. בתמצית השורש נמנים יותר מ-100 סוגים שונים של חומרים פעילים אשר ניתן להם שם כללי "כורכומינואידים" ושם נוסף לתמצית עצמה- הכורכומין.

הכורכומין כמגן הכבד:

במחקר שנערך באוניברסיטת הלסינקי האכילו חולדות בכמויות גדולות של שמן דגים, אתאנול ודקסטרוז. כל אלו מטרתם להכביד על פעילות הכבד שכן הכבד מסנן דרכו את כל שמגיע לזרם הדם ואם מכבידים על פעילותו כל אלו בסופו של דבר נשמרים בתוך הכבד ופעילותו נפגעת. חלק מן החולדות קיבלו תוסף מזון אשר הכיל כורכומין בעוד שאחרים לא קיבלו שום תוסף מזון. למרבה הפלא החולדות אשר קיבלו תוסף כורכומין לא פיתחו כבד שומני וגם לא אף אחת ממחלות הכבד הקשורות בשימוש מתמיד של אלכוהול. תכונה זו מיוחסת ליכולת הכורכומינואידים לחסום פעולת מולקולה הקרויה NF-KB (האחראית במידה רבה על השראת דלקת ומוות רקמתי ומופעל על ידי אנדוטוקסינים אשר במקרה של שימוש מוגבר באלכוהול נמלטים למחזור הדם ומצטברים בכבד. כלומר הכורכומין יכול לא רק לעזור בשלב יחסית מאוחר של נזק לכבד אלא גם יכול להגן עליו טרם יצירת הנזק.
מחקר זה מצליח לתמוך בטענות כי הכורכום בעל תכונות של נוגד חמצון ואנטי דלקתי אשר יכול להועיל בטיפול מגוון רב של הפרעות ומצבים כרוניים אשר לא מגיבים לטיפולים קונבנציונאליים או במקביל לטיפול קונבנציונאלי. אם כן, שימוש קבוע בכורכומין כתוסף מזון יכול לתרום רבות לבריאות הגוף, להגן עליו מפני מחלות רבות ביניהן מחלות כבד קשות כתוצאה משימוש באלכוהול או פגיעה נגיפית, וממחקרים אחרים עולה כי אף מסוגים רבים של סרטן(סרטן המוח,סרטן ריאות). ולגולת הכותרת- הערך האמיתי של הכורכומין חבוי בחוסר תופעות לוואי. את הכורכומין ניתן להשיג בצורת טבליות לצריכה יומיומית כתוסף מזון וגם בעל יכולת ספיגה משופרת דרך מערכת העיכול.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פרו קיד


 


מאמרים נוספים מאת פרו קיד
 
בדיקה גנטית חדשה תנבא תוצאות קליניות של חולי GBM
12/12/12 | סרטן
מדי שנה בארה"ב מתגלים כ-18 אלף חולים חדשים ומתוכם יותר מ-12 אלף יאבדו את חייהם. מחקרים חדשים ומרגשים מתרחשים ברגעים אלו על מנת לעזור לחולי ה-GBM וחלקם אף מניבים תוצאות חיוביות להארכת החיים וגם שיפור אורח החיים.

התקדמות נרשמה בתחום הטיפולי של סרטן הריאות
12/12/12 | סרטן
מדי יום נשמעים דיווחים על טיפולים חדשים בתחום הסרטן. בעת האחרונה, דיווחים עדכניים מספרים על טיפולים חדשים בתחום סרטן הריאות.

דרכי טיפול בסרטן הקיבה
12/12/12 | סרטן
סרטן הקיבה הינו אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר והוא מתגלה לרוב בשלב מאוחר של המחלה. דרכי הטיפול בחולי סרטן הקיבה כוללים כיום שיטות קונבנציונאליות שהיו קיימות כבר שנים רבות בשילוב עם שיטות חדשות יותר.

מעשנים סיגריות? תתחילו לחשוש גם מסרטן הלבלב
12/12/12 | סרטן
אפשר לחשוב שלמעשנים אין מספיק צרות – סרטן ריאות, מחלות לב ועכשיו מצטרף לרשימה גם סרטן הלבלב. נמצא כי מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את סרטן הלבלב ולמי שאינו מכיר את המחלה - היא בהחלט לא נכנסת לקטגוריה של המחלות שניתן להתגבר עליהן בקלות.

עושים התאמות לדרישות הגבוהות
התחרות בשוק העבודה הולכת וגדלה בכל שנה. בישרל , כיאה למדינה שבה יש הון אנושי ברמה גבוהה אפשר לראות כיצד יש לא מעט מוסדות וארגונים שמעוניינים להמשיך ולפתח את הפעילות שלהם תוך הישענות על אנשי מקצוע בכירים

להשתלב בתחום רחב ומספק
ולם ללא אחיות .. תתארו לעצמכם איך היה נראה וכמה חמלה וחום היו חסרים בעולמנו. נראה כי לא רק רופאים מומחים וטכנאים בתחום הרפואה היו מורטים את שערותיהם ללא אחיות רציניות לצדם אלא שגם אלו המתאשפזים או המגיעים לבדיקות שונות היינו רואים עד כמה חשוב החלק של אשת מקצוע זו בחיינו.

מתחילים את הדרך לקריירה
בכל הקשור לתנאי הקבלה הרי שניתן לראות כיצד מעבר לבסיס מסוים יש שוני בין מוסד לימודים אחד למשנהו. כך יכול מועמד להתחיל לימודי תואר ראשון לאחר שהיה צריך להציג ממוצע בגרות גבוה יחוד עם ציון פסיכומטרי גבוה

הסבה לתחום מגוון ומרתק
בתקופות שונות של החיים מחליטים רבים לעשות הסבה מקצועית לתחום שמעניין אותם יותר או כזה שיכול להציע להם סיפוק גדול יותר ממה שהם עושים כיום וכמובן משכורת גבוה יותר ומכובדת יותר.

אופציות מגוונות לקבלת התואר הנכסף
כיום לימודים אקדמיים הם כבר לא נחלתם של בעלי ממון או של מי שמכוון גבוה מאוד.

התקנת מעלית
28/06/12 | שיפוצים
אז אילו יתרונות בכלל קיימים בהתקנת מעלית? ובכן, קודם כל שיפור איכות החיים והנוחות של הדיירים בעליה הן בעליה יום- יומית במעלית במקום המדרגות ואפילו לצורך העלאת הקניות או משאות אחרים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI