דף הבית רפואה ובריאות סרטן דרך חדשנית לטיפול ב- GBM, סרטן מוח עמיד לתרופות
דרך חדשנית לטיפול ב- GBM, סרטן מוח עמיד לתרופות
פרו קיד 12/06/12 |  צפיות: 3920

דרך חדשנית לטיפול ב- GBM, סרטן מוח עמיד לתרופות:

סרטן מוח מסוג Multiforme Glioblastoma (GBM) הוא אחד הצורות הקשות וחשוכות המרפא שמוכרים כיום ברפואה. הסיבה שהוא חשוך מרפא נעוצה בכך שה- GBM עמיד מאד לטיפולים כימותרפיים. שיעורי ההישרדות של חולים בגליובלסטומה מסוג זה נמוך מאד וטווח ההישרדות נמתח בממוצע רק ל-15 חודשים לאחר האבחון, למרות כל הטיפולים האפשריים הניתנים לפציינט –ניתוחים, הקרנות אגרסיביות וכימותרפיה.

מחקר חדש מתבצע באוניברסיטת ויסקונסין שבמדיסון במעבדתו של ד"ר ג'ון קואו (פרופסור אסיסטנט לכירורגיה נוירולוגית ואונקולוגיה באוניברסיטת וושינגטון, בית הספר לרפואה ובריאות הציבור). המחקר מדווח על הצלחה של טיפול משולב אשר עושה נוק-אאוט למערכת העברת מידע (סיגנלינג) של קולטנים ממשפחת EGFR (Epidermal growth factor receptor) בתאי סרטן המוח.

מחקרים מוקדמים יותר של ד"ר קאו הראו כי תאי גזע של סרטן הגליובלסטומה (GBM) מצליחים לחמוק מטיפולים קיימים ולהתמיין באופן מהיר שוב עד חזרתו של הסרטן. לפני מספר שנים, הציע מחקר על תרופות המהונדסות כנגד קולטני ה-EGRF וזאת בהתבסס על הידיעה כי תאי סרטן מוח רבים נושאים מוטציות ברצפטורים אלו, איתות אבנורמלי של רצפטורים אלו מדרבנת את צמיחת תאי הסרטן. כלומר 2 יתרונות לטיפול החדש: ראשית, משפחת רצפטורי ה-EGFR מהווים מטרה מצוינת על מנת להרוג תאים סרטניים, ושנית היות ותאי הסרטן נבדלים במוטציות ברצפטורים אלו משאר התאים הבריאים ניתן לחסל אך ורק אותם בלי לפגוע בתאים הבריאים של המוח. אמנם במחקרים הקליניים Cetuximab (נוגדנים מונוקלונלים מכווני הרצפטור המדובר) היה יעיל בחולים עם סרטן ריאות, המעי הדק,סרטן הלבלב וצוואר וראש, התרופה נכשלה בטיפול ב-GBM. עקב הכישלון מחקרים הראו כי תאי הגזע הסרטניים מצליחים לעקוף את חסימת הרצפטורים על ידי הפעלת רצפטורים אחרים מאותה משפחה ולהמשיך ולשגשג.

החדשות הטובות עבור חולי סרטן מסוג GBM הגיעו לאחר גילוי מידע זה, וכבר כיום משרד הבריאות האמריקאי אישר תרופה כימותרפית אשר פוגעת בפעילות של כל הקולטנים ממשפחת ה-EGFRושמו Lapatinib. היות ותרופה זו ממוקדת ישירות לתאי סרטן, היא גורמת רק לתופעות לוואי מינימליות אצל המטופלים. ד"ר קאו סיכם ואמר כי תוצאות של מחקרים קליניים עם תרופה חדשה זו כבר בדרך וכן אסטרטגיות טיפול חדשות – יש תקווה לחולי GBM!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פרו קיד


 


מאמרים נוספים מאת פרו קיד
 
בדיקה גנטית חדשה תנבא תוצאות קליניות של חולי GBM
12/12/12 | סרטן
מדי שנה בארה"ב מתגלים כ-18 אלף חולים חדשים ומתוכם יותר מ-12 אלף יאבדו את חייהם. מחקרים חדשים ומרגשים מתרחשים ברגעים אלו על מנת לעזור לחולי ה-GBM וחלקם אף מניבים תוצאות חיוביות להארכת החיים וגם שיפור אורח החיים.

התקדמות נרשמה בתחום הטיפולי של סרטן הריאות
12/12/12 | סרטן
מדי יום נשמעים דיווחים על טיפולים חדשים בתחום הסרטן. בעת האחרונה, דיווחים עדכניים מספרים על טיפולים חדשים בתחום סרטן הריאות.

דרכי טיפול בסרטן הקיבה
12/12/12 | סרטן
סרטן הקיבה הינו אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר והוא מתגלה לרוב בשלב מאוחר של המחלה. דרכי הטיפול בחולי סרטן הקיבה כוללים כיום שיטות קונבנציונאליות שהיו קיימות כבר שנים רבות בשילוב עם שיטות חדשות יותר.

מעשנים סיגריות? תתחילו לחשוש גם מסרטן הלבלב
12/12/12 | סרטן
אפשר לחשוב שלמעשנים אין מספיק צרות – סרטן ריאות, מחלות לב ועכשיו מצטרף לרשימה גם סרטן הלבלב. נמצא כי מעשנים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח את סרטן הלבלב ולמי שאינו מכיר את המחלה - היא בהחלט לא נכנסת לקטגוריה של המחלות שניתן להתגבר עליהן בקלות.

עושים התאמות לדרישות הגבוהות
התחרות בשוק העבודה הולכת וגדלה בכל שנה. בישרל , כיאה למדינה שבה יש הון אנושי ברמה גבוהה אפשר לראות כיצד יש לא מעט מוסדות וארגונים שמעוניינים להמשיך ולפתח את הפעילות שלהם תוך הישענות על אנשי מקצוע בכירים

להשתלב בתחום רחב ומספק
ולם ללא אחיות .. תתארו לעצמכם איך היה נראה וכמה חמלה וחום היו חסרים בעולמנו. נראה כי לא רק רופאים מומחים וטכנאים בתחום הרפואה היו מורטים את שערותיהם ללא אחיות רציניות לצדם אלא שגם אלו המתאשפזים או המגיעים לבדיקות שונות היינו רואים עד כמה חשוב החלק של אשת מקצוע זו בחיינו.

מתחילים את הדרך לקריירה
בכל הקשור לתנאי הקבלה הרי שניתן לראות כיצד מעבר לבסיס מסוים יש שוני בין מוסד לימודים אחד למשנהו. כך יכול מועמד להתחיל לימודי תואר ראשון לאחר שהיה צריך להציג ממוצע בגרות גבוה יחוד עם ציון פסיכומטרי גבוה

הסבה לתחום מגוון ומרתק
בתקופות שונות של החיים מחליטים רבים לעשות הסבה מקצועית לתחום שמעניין אותם יותר או כזה שיכול להציע להם סיפוק גדול יותר ממה שהם עושים כיום וכמובן משכורת גבוה יותר ומכובדת יותר.

אופציות מגוונות לקבלת התואר הנכסף
כיום לימודים אקדמיים הם כבר לא נחלתם של בעלי ממון או של מי שמכוון גבוה מאוד.

התקנת מעלית
28/06/12 | שיפוצים
אז אילו יתרונות בכלל קיימים בהתקנת מעלית? ובכן, קודם כל שיפור איכות החיים והנוחות של הדיירים בעליה הן בעליה יום- יומית במעלית במקום המדרגות ואפילו לצורך העלאת הקניות או משאות אחרים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI