דף הבית עסקים תקשורת מרכזיות IP לעסקים – סקירת מחירים ומתחרים בשוק
מרכזיות IP לעסקים – סקירת מחירים ומתחרים בשוק
shaymr 13/06/12 |  צפיות: 4781

כיום, אין כל טעם לרכוש, להתקין או לתחזק מרכזיות אנלוגיות. די ברור, שמדובר בהוצאה כספית שניתן לחסוך בה, שמכבידה על העסק בתפעול השוטף שלו. המרכזיה האנלוגית מספקת רמת שירות נמוכה ובסיסית בלבד לעסק. במציאות בה רבים מסתובבים עם סמארטפונים והעובדים מצפים לעבוד בכלים מודרניים וממוחשבים, הדרך הנכונה היא לשלב מרכזיות IPבמערך המחשוב בעסק.

עולם מרכזיות טלפון לעסקים קטנים ובינוניים -SMB\SME, מתחלק לכמה סגמנטים,ששונים זה מזה במחירים, שיטת הפעלה ויכולות. כיום, הנטייה של השוק היא לעבור לטלפוניית IP בענן.זה יותר זול מכל היבט, ומספק יכולות שאין במרכזיות פיזיות.ברור לחלוטין, שכל מרכזיה מכל סוג אמורה לתמוך בפרוטוקול SIP, עם יכולת התממשקות (ישירה, או דרך ספק שירותי תקשורת) לעולם הישן (ה- PSTN).

המונחים הבסיסים למרכזיית טלפון במיקור חוץ  מחדדים את הצורך, שכל עסק יבחר בחלופה המתאימה לו מבין שלל האפשרויות. זו אינה משימה קלה, פשוטה או מהירה.

מהם הפרמטרים בבחירת מרכזיות?

א.השלב הראשון והחשוב ביותר: ניתוח צרכים, סיכונים ותקציבים.

ב. קביעת היקף שלוחות החוץ והפנים (כלל אצבע: קו חוץ אחד על כל שלושה קווי פנים), קביעת החיבור למערכות פנימיות, החלטה בדבר הצורך במערכות משלימות (למשל: פקס נכנס למייל, מייל לפקס, תאים קוליים, הקלטות, Softphones, שילוב עם Outlook, שילוב עם סלולר, שירותי חיוג בינלאומיים, שירותי נוכחות -Presence, שירותי מסרים מאוחדים -UC, ועוד), הצורךבתמיכה בעברית, ניתוח ובחירת שירותי Call-Center כשירות נלווה מעל למרכזיה, בחירת כלי BI (אם נדרשים) למעקב וניהול שירותי המרכזיה ועוד. חובה להציג אומדן כמות השלוחות הנדרשות בהווה ובעתיד (צרכי הגידול) והיכולות הנדרשות לסוגי השלוחות, לרבות לשיחות ועידה טלפונית ושיחות ועידה כולל וידיאו.

ג. בחירת רמת שירות (SLA) וביטוח למרכזיה,והאם לרכוש את המרכזיה, להפעיל אותה במיקור חוץ, או להשכיר אותה בליסינג.

ד. בחירת השיטה המתאימה לצרכי העסק: מרכזיה פיזית בבית העסק, בבעלות העסק או במיקור חוץ, מרכזיה מחוץ לעסק בבעלות העסק או במרכזית טלפון במיקור חוץ, מרכזיה בענן בבעלות העסק או במיקור חוץ. השיטה הזולה ביותר לאורך זמן: מרכזיה בענן במיקור חוץ.

 ה. קביעת הציוד שיותקן בבית העסק:

 1) בכל שיטה יש צורך בטלפוני IP (ומתאמי IP, במקרה שיש טלפונים אנלוגיים ישנים). אין כיום כל טעם לרכוש טלפונים אנלוגיים, משום שטלפוני IP עולים כיום החל מ- 60 דולרים, שזה המחיר של טלפון אנלוגי עסקי.

 2) סוג המרכזיה הפיזית או הווירטואלית.

 3) שדרוגים הנדרשים בעסק לרבות ברשתות הפנימיות, כבילה, אספקת חשמל, חלקי חילוף, וכיו"ב.

ו. קביעת רמת ההגנות והגיבויים לטלפוניה (סעיף שיכול להיות די יקר, בתלות ברמת ההגנה המבוקשת, בהתאם לרמת הסיכונים המוערכת).

ז. ביצוע תיחור בין ספקים, כדי לבחור נכון את המרכזיה לעסק. לכל שיטה נבחרת יש מספר לא מועט של ספקים.

אנו עומדים לרשותך לביצוע כל התהליך, החל מניתוח צרכי העסק וכלה בתיחור בין ספקים, וגם אחריו, בליווי תהליכי ההטמעה והיישום של שירותי מרכזיה חדשה בעסק,מה שיביא לחסכון בהוצאות התקשורת של העסק.

האפשרויות הקיימות בישראל לטלפוניה ברמת ה- SMB בישראל מתחלקות לקטגוריות מרכזיות הטלפון הבאות:

א. טלפוניה במרכזיות המותקנות בחצרי הלקוח, החברות המובילות כאן הן: סיסקו, אוויה פנסוניק ותדיראן טלקום.

ב. טלפוניה מרוחקת במתכונת של IP-Centrex. המובילים: בזק ובזק בינלאומי. מתחרים נוספים: הוט, סלקום-013 נטוויז'ן, פרטנר-012 סמייל ו- Triple C.

ג. שירותי Hosted PBX (שירותי טלפוניה כוללים), שבהם המרכזיה וכל שאר השירותים מסופקים ע"י ספק השירות במיקור חוץ. הספקים הם אותם מתחרים כמו ב- IP-Centrex. שירותים אלו מיועדים בעיקר לארגונים גדולים.

ד. שירותי טלפוניה בענן. החיבורים הם בד"כ בתצורת SIP Trunk. המובילה בתחום: מיקרוסופט Lync. למיקרוסופט מגוון אינטגרטורים ובראשן תדיראן טלקום, בינת וחברות האינטרנט. מתחרים בישראל: Triple C. ספקי שירותי בעננים בעולם (חלק לא קטן נעשה בענן של אמזון):IsraelNumber, Comik,Telecom2you, Voipli, VoiceSpin, Asterjet,MEI Communications, OMNITelecom,The Flat Planet Phone Company,AM Advances Technologies, קבוצת שטרודל, ועוד.

יצוין, שהקמת מרכזיה בענן ה- SIP היא עניין של דקות, ועקב רוחבי הפס הטובים,שיש היום ברשת האינטרנט בישראל (וגם לעולם), איכות השיחות כיום ממש טובה כמעט לכל יעד. בנוסף, מיקרוסופט תציע בקרוב גרסה חדשה משולבת סקייפ בענן, שמתאימה ללקוח הביתי והעסקי הקטן עד הבינוני בתצורה זולה יותר מה- Lync.

מה מציעות החברות בתחום מרכזיות הטלפון?

לא ניתן להקיף בטבלה אחת את כל מגוון האפשרויות שיש בשוק, שהוא כמעט אין סופי ותלוי בניתוח פרטני של צרכי כל עסק. לכן, מוצגות כאן רק כמה חלופות אופייניות ומחירים אפשריים לחלופות אלו. כל המחירים כוללים מע"מ ואינם כוללים: התקנה, תחזוקה, ביטוח, שדרוגים, שיפורי רשת, כבילה, כרטיסי PRI, נתבי רשת, עלויות השיחות עצמן, מכשירי טלפון, פקס וכל סוגי השלוחות וכיו"ב, בהתאם לצרכים המקומיים בכל עסק.

שם המרכזייה

יכולות מרכזייה עיקריות

מחיר בשוק

ספקים אפשריים

Panasonic TDA30

12 קווי חוץ רגילים, 8 שלוחות SIP, 52 שלוחות פנים רגילים, 4 שלוחות IP, 8 מכשירי DECT.

2,600 ₪

טליה-קום

Welltech ePBX-100a 

15 קווי חוץ, אין מגבלה על שלוחות פנים, תומך בשיחות וידיאו וחיבור לבקרת כניסה.

2,500 ₪

סמרטל

Cisco SPA8800 IP Telephony Gateway

4 FXS & 4 FXO Ports.

2,000 ₪

פלונטר

LOGIPHONE LT-412

4 קווי חוץ, עד 12 שלוחות פנים, קווי אינטרקום, חיבור לשני פנלים בדלתות, חיבור ל-DISA.

3,700 ₪

סיאל מערכות

Siemens 16/50

2 קווי חוץ ו- 8 שלוחות פנים,ניתנת להרחבה עד ל- 16 קווי חוץ ו- 50 שלוחות פנים.

4,900 ₪

סקיור-סיטי

Siemens 1120

6 קווים ו- 16 שלוחות.

2,250 ₪

שידרוגים

קוראל (תדיראן טלקום) Flexicom 200

8 קווי חוץ 1 עמדה חכמה מסוג DKT2320  ו-16 שלוחות רגילות. הרחבה עד 200 פורטים.

3,000 ₪

U-Telecom

Avaya IP Small Office 8.0

יכולות שיתופיות ללא שרת, 4 קווי חוץ אנלוגיים, 8 קווי חוץ דיגיטליים, 8 שלוחות פנים חכמות, 4 שלוחות פנים רגילות, 16 ערוצי IP ל- UC.

6,500 ₪

בר-עוז, צודקביץ

VoIPe Telecom VPT10

חבילת תקשורת לעסקים הכוללת מרכזיה ו- 10 טלפוניםIP, עם 50 שלוחות IP הניתנת להרחבה עד 100, בחבילההכוללת:10 שלוחות IP, 10 טלפון תוכנה - Soft Phone, 8 מכשירי טלפון IP חכמים, 2 מכשירי טלפון IP מנוהלים.

14,364 ₪

בזק

יהלום 8/4

8 שלוחות,עד 4 קווים. מכשיר מאוד בסיסי.

750 ₪

ברק תקשורת, U-Telecom

Microsoft Lync

אין מגבלות (משלמים לפי רישיונות לכל שלוחה ותכונה במערכת), תלוי ברוחבי הפס והשימושים.

מחיר רישיון בין 95 ₪ ל- 162 ₪ לשלוחה, בהתאם לתכונות של השלוחה.

תדיראן טלקום

IP-Centrex

שלוחות בודדות

9.90 ₪ לחודש לשלוחה. חבילת "5 פרפקט" של בזק ל- 5 שלוחות עולה 199 ₪ לחודש.

בזק, בזק בינלאומי, 012-סמייל, סלקום, 013-נטוויז'ן.

מול זה, שירותי טלפוניה בענן מגיעים עם מודלים כלכליים שונים לחלוטין. נביא כאן בקצרה דוגמה אחת של חברת VOIPLI: המחיר החודשי הוא 100 ₪ למרכזיה וירטואלית בענן, בלי כל הגבלות על כמות השלוחות הפנימיות, 10 קווי חוץ,כולל יכולות מלאות של UC, SMS ופקס, שלוחות לכל העולם, כולל: הקלטות וחיבור לסלולר, הגנות וגיבויים, תחזוקה וניהול מרחוק, מתחברת לכל סוגי טלפוני IP בתקן SIP. זאת, בלי כל התחייבויות. עלות הקמה, התקנה וקנפוג: 1,500 ₪ חד פעמי. מחירי השיחות: 7 אג' לדקה לנייח, 12 אג' לדקה לנייד, 10 אג' לדקה לחו"ל ומחו"ל כמעט מכל ארצות העולם.

יודגש, שאין הבדלים משמעותיים בין המרכזיות של סיסקו, אוויה, פנסוניק ותדיראן טלקום. תדיראן טלקום היא מובילת שוק (מעל 50% מהשוק) בעיקר בגלל יכולת תמיכה ושירות טובה, בשילוב מחירים סבירים ואמינות. מי שמחפש רק את המחיר הזול ביותר, ימצא אותו במרכזיות אסטריסק (קוד פתוח בתקשורת) או במרכזיות של פנסוניק וסימנס. מי שמחפש מרכזיה יוקרתית התואמת באופן הדוק לשאר מוצרי הרשת והתקשורת שלו, שבאים מספק אחד (סיסקו, או לחלופין אוויה), ייטה אולי לקחת מרכזיה מסיסקו או מאוויה.

מרכזיות זולות מסין או בקוד פתוח (Asterisk) ללא שם מותג - אינן מומלצות, בכל מקרה, בהתאם לפתגם: "טעמה המר של איכות ירודה נותר זמן רב לאחר שפג טעמו המתוק של מחיר נמוך".

אנו מציעים חלופה לאיקרה לנהל עבור העסקים ברמת ה- SMB את כל תהליך בחירת ספק התקשורת למרכזיית הטלפון של העסק, שנעשהע"י מומחים בעלי ניסיון רב בתחומי המחשוב, התקשורת וה - IP. אנו נכין עבור העסק מסמך אפיון דרישות מפורט, שכולל הסכם מותאם עבור העסק, כדי שבעלי העסקיוכלו לקרוא, להבין ולבחור בספק תקשורת למרכזיית טלפון הטוב ביותר עבור העסק מכל הבחינות, הן התפעוליות והטכנולוגיות והן הכספיות. בדרך זאת, בעלי העסקישלמו רק עבור העצות שלנו ויוכלו לחסוך אלפי שקלים לעסק כבר בשנה הראשונה של יישום הפתרון המומלץ.

טיפ:

במצב בו העסק מתלבט בין מרכזיה מקומית לביןIP-Centrexאו שירותי ענן, הדרך הטובה ביותר היא להתנסות. מומלץ לבחור כמה שלוחות (בין בעסק עצמו ובין בשלוחות מרוחקות, למשל בסניף מרוחק) ולחבר אותן באחת מהאפשרויות לתקופת זמן מוגבלת (לכל היותר לחצי שנה), ואחר כך להחליף את המערכת למערכת המתחרה. האמרה: "אין חכם כבעל ניסיון"בהחלט מתאימה כאן, והמשוב של המשתמשים עצמם בטלפוניה הוא המדד הטוב ביותר להערכת הצלחתה. חשוב להבטיח, שטלפונייתהקצה שבידי המשתמשים תהיה עם תפריטים בעברית וקלה לתפעול, מה שיכול להטות את התוצאה באופן מובהק. זאת, כי משמשי הקצה אינם מבינים ואינם יכולים להבחין בין הקשיים שמקורם בטלפוניית קצה לא מתאימה לבין הקשיים שמקורם במרכזיה לא מתאימה לצרכיהם.

שורה תחתונה:

התגברות התחרות בין חברות התקשורת פתח בפני הלקוחות העסקיים והארגוניים מגוון רחב של הזדמנויות לחסוך ולהפעיל שירותים חדשים לפי צרכיהם. בבחירת מרכזיית טלפונים לעסק יש להשקיע מחשבה ולקבל החלטות רק לאחר הבנת הצרכים של העסק. מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום שהן רבות, ולקבל החלטה אם מעוניינים לרכוש מרכזיה בבעלות העסקעם כל המשמעויות הכרוכות בכך, מול שכירת שירותי תקשורת מנוהלים במיקור חוץ באמצעות אחד ממפעילי התקשורת הקיימים כיום בשוק, או מאחד מהספקים והאינטגרטורים החלופיים.אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות שלכל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים החדשים, שמספקים גם יכולות חדשות,מה שיכול להוות יתרון תחרותי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 shaymr

מערכת Telecom Experts הינה המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת והמחשוב www.teleco.co.il



 


מאמרים נוספים מאת shaymr
 
מרכזיות IP לעסקים – סקירת מחירים ומתחרים בשוק
13/06/12 | תקשורת
עולם המרכזיות העסקיות נמצא בתזזית של מעבר לשירותים מנוהלים מרחוק ובענן. איך לא מפסידים את ההתפתחות הזו ובוחרים במרכזיה המתאימה והחסכונית לעסק?

IP-Centrex, עולם שירותי הטלפוניה במיקור חוץ
IP-Centrex החל לצבור תאוצה בישראל, בתחרות עזה בין הספקים. מה זה אומר לעסקים וארגונים?

מרכזיה VOIP וירטואלית – המדריך המלא לרכישת מרכזת טלפונים לעסקים
מרכזיה וירטואלית בענן אינה גימיק. מדובר בפתרון זמין, יעיל וזול. איך בוחרים ספק שירות ובוחרים בשירות המתאים?

גלישה סלולרית: אילו שירותים לבחור ? מאת: מערכת Telecom Experts
07/08/11 | תקשורת
האם גלישה סלולרית תחליף את רשת ה- LAN והחיבור הקווי לאינטרנט?

MVNO, מפעיל סלולר וירטואלי: האם כדאי לתכנן מעבר? מאת: מערכת Telecom Experts
03/08/11 | תקשורת
מספר שחקני MVNO יספקו שירותים מתחרים. האם זה טוב או רע לעסקים?

השילוב בין חברות הסלולר לספקי אינטרנט \ ISP, מה זה אומר לעסקים? מאת: מערכת Telecom Experts
15/07/11 | תקשורת
השוק הישראלי מתכנס סביב ארבע קבוצות תקשורת גדולות: בזק, סלקום, פרטנר ומירס\הוט. האם זה טוב או רע לעסקים?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI