דף הבית תחבורה ורכב אופנועים טיפים לרכישת האופנוע הראשון שלכם
טיפים לרכישת האופנוע הראשון שלכם
אורי דואק 21/06/12 |  צפיות: 13539

החלטתם לעבור לנסיעה עירונית על קטנוע או אופנוע? הנה כל מה שתצטרכו לדעת בדרך לקניית האופנוע הראשון שלכם:

1. רישיון נהיגה- לרכיבה על קטנוע- תזדקקו לרישיון נהיגה על רכב דו-גלגלי בקטגוריה של עד אופנוע 125 סמ"ק.   בעלי רישיון נהיגה על רכב- יצטרכו לעבור כשניים עד שלושה שיעורי נהיגה על קטנוע- לפני ההגשה לטסט. הטס ושיעורי הנהיגה מתבצעים במגרש חניה בלבד, ואין צורך במהלך הטסט לצאת לנהיגה בכביש ראשי.  עלות כללית משוערת לשיעורי נהיגה+טסט היא בסביבות 800-1100 ₪.

רוכבי קטנוע מגיל 16 ללא רישיון נהיגה על רכב-  יאלצו לעבור גם מבחן תיאוריה בנוסף לשיעורי הנהיגה, כמו גם נהגים עם ותק של פחות משלוש שנים.

2. השוואת מחירי קטנועים- לפני שתגיעו לסוכנויות הרכב – מומלץ לבצע סקר שוק והשוואת מחירים כללית לפי הקטגוריה של כלי הרכב הדו-גלגלי המעניין אתכם. התפלגות המחירים היא לפי חלוקה לקטגוריות הבאות:

עד 125 סמ"ק-  קטנוע המתאים לנסיעות עירוניות

עד 250 סמ"ק- מתאים לטווחי נסיעה ארוכים בינעירוניים

מעל 250 סמ"ק- אופנועים מהירים למקצוענים, ונסיעות מהירות מאוד

3. חפשו אחר דגם הקטנוע המתאים לכם- הסתובבו בסוכנויות הרכב הדו גלגלי ובדקו את הדגמים השונים מקרוב. מומלץ מאוד לשבת על הקטנועים- ולהוציא אותם לנסיעת מבחן.  רכישת קטנוע מיד שנייה הוא הימור: ברב המקרים עלויות התיקונים והחלפת החלקים בקטנוע משומש עלולות להגיע לאלפי שקלים.

4. בדקו והשוו את צריכת הדלק של הדגמים השונים- השוואת צריכת הדלק היא פעולה פשוטה מאוד: על פי חוק כל יצרן חייב לצרף לקטנוע את המפרט המלא שלו- הכולל טבלת צריכת הדלק של הדגם. בטבלה נתון צריכת הדלק יופיע כמספר קילומטרים לכל ליטר בנזין. כל דגמי הקטנועים עוברים בדיקות תקן מחמירות, וניתן לסמוך על נתוני היצרן ללא חשש.

5. בדיקת אחריות- וודאו שהקטנוע הוא בעל אחריות לשנה הכוללת : מנוע, בולמים, מערכת ההצתה, מצבר ושילדה.

שימו לב שהאחריות אינה כוללת צמיגים,נזקים ופגמים כתוצאה מנפילה או תאונה, וגם אין אחריות על רפידות: רפידות יש להחליף כטיפול קבוע כל 4000 ק"מ.

6. עלויות טיפולים, חלפים, ותיקונים- כל יצרן מפרסם באינטרנט ובסוכנות הרכב את מפרט העלויות של הטיפולים השונים.  הקפידו להשוות את מחירי הטיפולים הקבועים:

טיפול 1000 ק"מ

טיפול 4000 ק"מ

טיפול 8000 ק"מ

טיפול 12,000 ק"מ

לגבי השוואת חלקים: רצוי לבקש מסוכנות הרכב את מחירון החלפים העיקריים שבמסגרת האחריות. חלפים שאינם תחת האחריות- הם בדרך כלל חלקים קטנים מאוד, שהעלויות שלהם נמוכים מאוד.

לגבי מחירון תיקונים: לצערנו, עוד לא נולדה חיה שנקראת מחירון תיקונים- שכן היא תלויית נזק, וערטילאית. לכן מומלץ לפני תיקון- לקחת כמה הצעות מחיר ממוסכים שונים להשוואה.

7. עלויות חלקי פלסטיקה בקטנוע- חלקי הפלסטיק באופנוע הם החלקים שנפגעים בשכיחות גדולה: השמש החזקה בישראל סודקת את הפלסטיק, וכמו כן הוא רגיש במיוחד לפגיעות ושפשופים. ולכן חשוב בעת רכישת קטנוע- להשוות את מחירון חלקי הפלסטיק להחלפה, העלולים להתגלות במקומות מסוימים כיקרים להפליא. מומלץ לבקש את המחירון מסוכנות הרכב, שמחויבת חוקית לתת אותו.

8. בדיקת יכולת תמרון האופנוע ונוחות הנסיעה- חלק נכבד מזמנכם על האופנוע תבלו בפקקים ורמזורים, ולכן יש לוודא שהמושב נמוך ומאפשר לכם לשבת עליו כך שכפות הרגליים שלכם יציבות על הרצפה, ללא מאמץ של עמידה על קצות האצבעות. כמו כן בדקו את קלות הזזת הכידון, ואת יכולות התמרון שלו, וכמו כן שהוא לא כבד מידי להשתלטות עליו בעיקר בסיבובים...

9. בדיקת עלויות ביטוח חובה- עלויות ביטוח החובה משתנות בהתאם לנפח המנוע של האופנוע. תוכלו להשוות מחירי ביטוח במחשבון של אתר הפול:

www.pool-ct.org.il

תוכלו להכניס למחשבון את כל פרטי האופנוע ולחשב את עלות ביטוח החובה:

נפח המנוע בסמ"ק, סוג ברכב, צורת הבעלות, גיל הנהג ותקופת הנהיגה ברכב דו גלגלי.

קטגוריית הביטוח הזולה ביותר היא כמובן לקטנוע בעל נפח קטן של עד 50 סמ"ק- שזולה באלפי שקלים בשנה לעומת אופנועים בנפח של עד 250 סמ"ק.

10. האם אתם מעדיפים קטנוע ידידותי לסביבה? באפשרותכם לרכוש קטנוע חשמלי

שיתרונותיו רבים:

 

     * עלות החשמל לק"מ באופנוע חשמלי לעומת אופנוע בנזין- הן כ 10% מסך עלויות                 הדלק של אופנוע בנזין: לדוגמא: אם אופנוע בנזין מוציא על דלק 200 ש"ח לחודש- באופנוע חשמלי העלות תהיה מתחת ל-20 ש"ח לחודש לחשמל

  • חיסכון של 30% בתיקונים שוטפים וחלפים לעומת אופנוע בנזין
  • נסיעה ירוקה: ללא רעש, ללא זיהום אוויר, ללא שמן, ללא ריח
  • גיר אוטומאטי
  • עיצוב פלדה חדשני- המונע בלאי  ושברים האופייניים  לחלקי הפלסטיק באופנועי בנזין חיסכון מצטבר של אלפי שקלים בשנה ללקוחות בשימוש מסחרי עסקי
  • פריסה ארצית של מוסכים ונותני שירות טיפולים
  • הטענה חשמלית מותאמת לחשמל בייתי. החברה מספקת ייעוץ והתקנה של מערכת הטענה ביתית  בהתאם לצורך
  • מהירות האופנוע ניתנת להתאמה למשתמש: ניתן להגביל מהירות לנהגים צעירים מתחת גיל 18 או לחליפין למבוגרים, לנסיעה בעיר, במושב, ובקיבוץ
  • הוצאות ביטוח מוגדרות כהוצאות הביטוח לאופנוע 50 סמ"ק  
  • מחיר אטרקטיבי וחסכני

נסיעה טובה!

 

 

 

 

 

 

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי דואק


 


מאמרים נוספים מאת אורי דואק
 
טיפים לרכישת האופנוע הראשון שלכם
21/06/12 | אופנועים
כל מה שתצטרכו לדעת לפני שאתם קונים את האופנוע הראשון שלכם
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI