דף הבית חוק ומשפט משרד הבטחון זכויות נכי צה"ל
זכויות נכי צה"ל
עורך דין גולן 24/06/12 |  צפיות: 13896

עלמנת להיות מוכר כנכי צה"ל על מגיש התביעה להוכיח שהוא נפגע או נפצע כתוצאהאו  במהלך שירותו הצבאי. ההכרה כנכה צה"ל מביאה איתה זכאות לזכויות רבותאך תיקחו בחשבון שהתהליך של ההכרה כנכה צה"ל על ידי משרד הביטחון וצבאההגנה לישראל הוא תהליך מורכב ומסובך שיכול לקחת הרבה זמן.

מה הן סוגי הזכויות נכי צה"ל

ישנן רמות שונות של אחוזי נכות והן נבחנות על ידי וועדה רפואית ונקבעות על פי רמות הפגיעה השונות. רמת הפגיעה מעניקה אחוזי נכות שונותשעל פי הן מזוכים התובעים בהטבות ותגמולים שונים. זו היא הסיבה לקיום הועדההרפואית והיא כדי לקבוע את רמת ההטבות והתגמולים שמוענקים לכל תובע וזאתעל פי אחוזי הנכות שנקבעות לו.

זכויות נכי צה"ל השונות נקבעות על פי אחוזי הנכות המוענקיםלתובעים. הזכאים לזכויות נכי צה"ל נעים מכאלה המקבלים עד  60% נכות ולהםמוענקות הטבות מסוימות ואילו ישנן תובעים המקבלים מ60 אחוזים ומעלה והםמקבלים הטבות שונות. כמובן שכאלה שמקבלים 60% נכות ומעלה זכאים ליותר הטבותותגמולים מהתובעים האחרים שמקבלים פחות מ60 אחוז נכות.

ישנה רמת מכות נוספת הנקבעת עד ל10% ומקנה לאלו הזכאים לכךתשלום חודשי ועוד אם אלו מוכרזים כנכי צה"ל. תובעים שמקבלים אחוזי פגיעהגבוהים זכאים לקבל זכויות נכי צה"ל נוספים כגון הוצאות מחייה ומענקים שוניםהנקבעים על פי רמת אחוזי הנכות.

סוגי המענקים כחלק מזכויות נכי צה"ל

תובעים אשר זכאים לקבל זכויות נכי צה"ל יכולים לקבל מגוון של מענקים והטבות בתחום הפיננסי אך לא רק. ישנם הטבות אחרות כגון:

  • עזרה מגורם חיצוני
  • דמי מחייה חודשיים לכאלו שאינם מסוגלים לפרנס את עצמם בעקבות פגיעה בכושר העבודה שלהם כתוצאה מהפגיעה שספגו במהלך השירות שלהם
  • טיפולים שונים כחלק מתהליך השיקום שלהם
  • עזרה מגורם חיצוני אשר מעניק טיפול לנפגע באופן יום יומי

ישנם מענקים נוספים אשר ניתנים כחלק מזכויות נכי צה"ל אשר מהווים עזרה נוספת לאלו אשר נמצאים זכאים לכך כגון:

  • מענק נישואין
  • מענק השתתפות במס הכנסה
  • מענקים שנתיים המקבעים על פי גובה אחוזי הנכות הניתנים לכל תובע
  • מענק כהחזר מס קנייה
  • מענק שנתי לקניית ציוד ביתי ועוד..

מומלץ לפנות להתייעצות עם עורך דין אשר מתמחה בזכויות נכי צה"ל כדי להבין יותר טוב למה אתם עלולים להיות זכאים.

בהצלחה,

עורך דין בירושלים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עורך דין גולן

משרד עורכי דין גולן ושות' - משרד עורכי דין בירושלים - תביעות משרד הביטחון, תביעות ביטוח לאומי, דיני עבודה, הלנת שכר, הטרדה מינית ועוד.



 


מאמרים נוספים מאת עורך דין גולן
 
זכויות נכי צה"ל
על מנת להיות מוכר כנכי צה"ל על מגיש התביעה להוכיח שהוא נפגע או נפצע כתוצאה או במהלך שירותו הצבאי. ההכרה כנכה צה"ל מביאה איתה זכאות לזכויות רבות אך תיקחו בחשבון שהתהליך של ההכרה כנכה צה"ל על ידי משרד הביטחון וצבא ההגנה לישראל הוא תהליך מורכב ומסובך שיכול לקחת הרבה זמן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI