דף הבית ספורט וכושר גופני דיאטה אבי מייזלס - הדיאטה לא עובדת לכם? נסו דיאטת אטקינס
אבי מייזלס - הדיאטה לא עובדת לכם? נסו דיאטת אטקינס
אבי מייזלס 02/07/12 |  צפיות: 4426

דיאטת אטקינס הקרויה על שמו של ד"ר רוברט אטקינס ז"ל היא אחת משיטות ההרזיה המוכרות ביותר בתבל. בראד פיט, קטרין זיטה ג'ונס וג'ניפר אניסטון הם רק חלק קטן מהכוכבים ההוליוודים שהודו לא פעם כי הם עושים בהשימוש. במאמר שלפניכם נציג את מהות הדיאטה ויתרונותיה מחד אל מול הביקורות כנגדה מאידך.

אבי מייזלס

מאת: אבי מייזלס

מהי דיאטת אטקינס?

דיאטת אטקינס מתבססת למעשה על תפריט עשיר בשומנים וחלבונים בעוד שהפחמימות נעלמות מהתפריט כמעט לחלוטין. הרציונל שמאחורי השיטה אשר נולדה בראשית שנות ה-70 גורס כי הפחמימות שהופכים לתאי שומן, ולא השומניםעצמם, הם למעשה מרכיב המזון המשמין ביותר. הסיבה לכך אליבא ד'דוקטור אטקינס היא כי כיום לא מסוגל גוף האדם לעכל את כמות הפחמימות הרבה אותה אנו צורכים וזאת לאור העובדה שבעבר הרחוק היו בני האדם צורכים כמות פחמימות קטנה בהרבה.

דיאטת אטקינס מורכבת איפוא מארבעה שלבים: השלב הראשון כרוך בויתור מוחלט על הפחמימות והתמקדות בחלופות כמו בשר, דגים וגבינות. בשלב השני שמתחיל עת אתם נמצאים קרוב לחמישה קילוגרם ממשקל היעד מתווספים מעט פחמימות לתפריט. בשלב השלישי תהיו חייבים לקבוע את רף הפחמימות המתאים ביותר עבורכם (בהתייעצות עם תזונאי מומחה). בשלב הרביעי והאחרון המטרה היא לשמור על המשקל אליו הגעתם כאשר במידה ומתרחשת עלייה יש לחזור לשלב הקודם.

היתרונות שבדיאטת אטקינס

רוברט אטקינס האמין באמת ובתמים בכך שהפחמימות הינן בבחינת גורם ההשמנה מספר אחד בכל הנוגע לרכיבי המזון אותם אנו צורכים השכם וערב.חיזוק לטענתו זו של אטקינס ניתן למצוא בעובדה כי משרד הבריאות האמריקאי המליץ כבר לפני מספר שנים על צמצומה של כמות הפחמימות בתפריט היומי.

בנוסף, אחד היתרונות הבולטים בדיאטת אטקינס טמון בכך שמלכתחילה אין כל איסור על צריכתם מאכלים "מפתים" יותר כמו בשר או גבינות.ההפך הוא הנכון. בהקשר הזה יש חשיבות גדולה לאפקט הפסיכולוגי שכן עבור רבים, איסורים מהסוג הזה מהווים מכשול בדרך לתחילת הדיאטה.

הביקורת כנגד הדיאטה

מנגד,  גופים ומוסדות רבים העוסקים במתן ייעוץ בתחום הבריאות והתזונה פוסלים מכל וכל את דיאטת אטקינס משום שהיא סותרת הלכה למעשה אתהכללים המקובלים בתחום. על פי הכללים הללו, השומנים חייבים להרכיב לכלהיותר 30% מכמות הקלוריות היומית. הפחמימות לעומת זאת תופסות חלק הרבה יותר משמעותי בתפריט שעליו ממליצים הגופים המדוברים.

יתרה מזאת, ניסויים רבים שנערכו בשיתוף עם בני אדם שעשו שימוש בדיאטת אטקינס הראו כי מדובר על שיטת הרזייה יעילה אך יעילותה באה לידי ביטוי בעיקר בטווח הקצר. המבקרים אף מציינים כי לאורך השנים הרבה מאוד אנשים הפסיקו לעשות בה שימוש.

לבסוף, זכרו, בטרם תתחילו לעקוב אחרי ההוראות של אחת מהדיאטות המוצעות לכם, בין אם מדובר בדיאטת אטקינס או בדיאטה אחרת, התייעצו עםמומחי תזונה מנוסים מן השורה הראשונה. אל תעשו דבר מבלי לקבל את חוות דעתם של האנשים המכירים את החומר על בוריו.

המאמר הובא ע"י - אבי מייזלס

אבי מייזלס, בעלים של רשתהמרפאות מייזלס דיאט, נטורופת מוסמך ובוגר בית הספר לרפואה משלימה ע"שזנבר. בעל תואר N.D מאוניברסיטת ברנדין (פלורידה, ארה"ב)


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי מייזלס

מייזלס דיאט, הינה רשת מרפאות ייחודיות להרזיה ולפתרונות טכנולוגיים מתקדמים לחיטוב ועיצוב הגוף, הפועלת מזה כ-20 שנה.
רשת מייזלס דיאט משלבת דיאטה נטורופתית ייחודית המתבססת על מיטב המחקרים המובילים בעולם בתחום, בשילוב תוספי תזונה אשר מאפשרים הרזיה מהירה וקלה בפיקוח מקצועי צמוד.
בסיום תכנית ההרזיה, אנו מעניקים לכם, ללא תמורה, תכנית שמירה והמשך מעקב אשר מאפשר שמירה על תוצאות ההרזיה ומניעת אפקט הרית-רץ (ירידה ועליה במשקל לסרוגין).
מייזלס דיאט מנוהלת על ידי אבי מייזלס (N.D.) וענת מייזלס (נטורופתית)



 


מאמרים נוספים מאת אבי מייזלס
 
אבי מייזלס - הדיאטה לא עובדת לכם? נסו דיאטת אטקינס
02/07/12 | דיאטה
דיאטת אטקינס הקרויה על שמו של ד"ר רוברט אטקינס ז"ל היא אחת משיטות ההרזיה המוכרות ביותר בתבל. בראד פיט, קטרין זיטה ג'ונס וג'ניפר אניסטון הם רק חלק קטן מהכוכבים ההוליוודים שהודו לא פעם כי הם עושים בה שימוש. במאמר שלפניכם נציג את מהות הדיאטה ויתרונותיה מחד אל מול הביקורות כנגדה מאידך.

אבי מייזלס - פירמידת המזון שכדאי להתאים לילדים
צריכה מאוזנת של כל אבות המזון, חלבונים, פחמימות ושומנים ויטמינים ומינרלים, הינה בבחינת הכרח לכל אדם באשר הוא. יחד עם זאת, הצריכה הנבונה של המזון הבריא והמזין מקבלת משנה תוקף ככל שמדובר בילדים צעירים. בדיוק לשם כך נוצרה פירמידת המזון לילדים שעל מרכיביה נעמוד במאמר שלפניכם.

אבי מייזלס - יש טיפול לחוסר איזון הורמונלי בגיל המעבר
הפסקת המחזור החודשי, קיים מצב המקיף כ-90% מהנשים הנקרא מנאפאוזה. זהו מצב של חוסר איזון הורמונלי, אשר נילווים לו סימפטומים כגון: גלי חום, כאבי ראש ונטייה לשינויים קיצוניים במצב הרוח.

אבי מייזלס - כל האמת על הקשר בין שוקולד ואקנה
ממתקים ואקנה, אקנה וממתקים. על היחס בין שני התחומים הללו נשפכו הררים של מילים ומחקרים אשר הציגו תוצאות כאלה ואחרות. לעתים נראה כי מדי שנה התפיסה בנוגע ליחס בין אכילת ממתקים (ושוקולד במיוחד) לבין הופעת פצעי אקנה משתנה מן הקצה אל הקצה. במאמר זה ננסה לתת תשובה, גם אם תשובה חלקית, בנוגע לשאלת היחס בין אכילת ממתקים לאקנה.

טיפול בחוסר איזון הורמונלי בגיל המעבר
בגיל המעבר, לפני ובזמן הפסקת המחזור החודשי, קיים מצב המקיף כ-90% מהנשים הנקרא מנאפאוזה. זהו מצב של חוסר איזון הורמונלי, אשר נילווים לו סימפטומים כגון: גלי חום, כאבי ראש ונטייה לשינויים קיצוניים במצב הרוח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI