דף הבית מחשבים וטכנולוגיה מחשבים וטכנולגיה - אחר דע לתקן את המחשב בעצמך
דע לתקן את המחשב בעצמך
שלמה יריב 02/07/12 |  צפיות: 4073
למה ללמוד "עזרה ראשונה" למחשב?

כל אחד מאיתנו תלוי במחשב האישי שלו כמעט לחלוטין. פעם היינו עובדים במחשב רק ליד השולחן, בחדר העבודה שלנו. מצב זה הוא נחלת העבר. כבר מזמן שאנו נושאים איתנו את המחשב האישי לכל מקום- לבית הקפה, ללימודים, אפילו לחופשה. אבל המחשב האישי יכול להיות לא רק מקור להנאה וליעילות בעבודה, הוא יכול להיות גם מקור לא קטן לדאגות. וירוסים, איטיות בפעולת המחשב, קבצים שנמחקו, דפדפן אינטרנט איטי- כל אלו יתגלו, כמובן, תמיד ברגע הכי פחות מתאים מבחינתנו. רצוי, על כן, כי כל אחד מאיתנו ידע לפחות כמה פעולות בסיסיות לצורך תיקון המחשב. בעניין זה, עוסק המאמר שלפניכם.

וירוסים ורוגלות

וירוסים הן תוכנות קטנות המשבשות את אופן פעולת המחשב. הן מצליחות לחדור למחשב מן האינטרנט באמצעות פרצות אבטחה במערכת ההפעלה, בדפדפנים ובתוכנות הדואר האלקטרוני. וירוסים יכולים לגרום לשלל תופעות בלתי רצויות: הדלקה וכיבוי רציפים ובלתי נשלטים, איטיות בלתי נסבלת, אפילו קיפאון מוחלט של המחשב ומחיקה מכוונת של נתונים. רוגלה, לעומת זאת, היא תוכנה קטנה המתחקה אחר עקבותינו ויכולה לשלוח החוצה, באמצעות האינטרנט, מידע אישי רגיש השייך לנו (כמו סיסמאות דואר אלקטרוני או פרטי חשבון בנק). בניגוד לוירוסים, רוגלה לא מתוכננת להפגין אפקט שלילי וראוותני, שכן כך היא תתגלה ותושמד. רוגלות הן תוכנות שתוכננו כך שלא נבחין בפעולתן. אם אתם חושדים שנדבקתם בוירוס או ברוגלה, סרקו היטב את המחשב שלכם באמצעות תוכנות אנטי וירוס חינמיות כמו AVG, Anti Vir או Avast. ברגע שהתוכנה תגלה שיש לכם וירוס, היא תבודד ותשמיד אותו. באשר לרוגלות, תוכנה טובה וחינמית לאיתור רוגלות היא SuperAntiSpyware Free Edition וגםMalwarebytes Anti-Malware  עושה עבודה מצוינת ולא עולה דבר. זכרו לעדכן מידי פעם תוכנות אלו ולהשתמש בהן באופן שוטף, לצורך מניעה מוקדמת של התופעות המזיקות הללו.

איטיות פעולת המחשב

המחשב הפך איטי? קודם כל נסו ריסטארט (הדלקה וכיבוי מחדש). נכון שזהו "הטריק הכי ישן בספר", אבל הרבה פעמים הוא פשוט עובד. המחשב עדיין איטי? בדקו אם ניתן להסיר תוכנות שאתם לא משתמשים בהן. כנסו ללוח הבקרה, משם ל- "הוספה והסרה של תוכניות" והסירו את כל אותן תוכנות, שבכלל כבר שכחתם מקיומן. לאחר מכן, הסירו גם קבצים זמניים שהצטברו במערכת. תוכלו לעשות זאת בעצמכם אם תיגשו לתפריט "עזרים" (הנמצא בתפריט "תוכניות") ותבחרו באופציה בשם "ניקוי הדיסק". לסיום, בצעו גם איחוי של הדיסק הקשיח. אם יש לכם ווינדוס 7, הקלידו בתיבת החיפוש מתפריט "התחל" את המילים "מאחה הדיסק" והפעילו את היישום. שימו לב שהתהליך עלול לקחת זמן ממושך, אך הוא חשוב מאין כמוהו להמרצת פעילות המחשב. למניעת איטיות המחשב בעתיד, כדאי מאוד לבצע את כל מה שתואר לעיל באופן סדיר, רצוי אחת לכמה שבועות.

שחזור קבצים שנמחקו

מחקתם בטעות קובץ חשוב? ייתכן והוא עדיין נמצא בסל המחזור. אם הוא כבר לא נמצא שם, אל תתייאשו. ישנן תוכנות לא יקרות, כמו למשל Stellar Phoenix (עולה 50 דולר), המסוגלות לשחזר קבצים שנמחקו בטעות, לא רק מהדיסק הקשיח אלא גם מהדיסק און קי שלכם. רוצים תוכנה חינמית דווקא? הורידו את MiniTool Power Data Recovery בגרסתה החופשית.

גלישה איטית

גלישת אינטרנט איטית יכולה להיות מרגיזה מאוד. לא תמיד אשמה בכך מהירות החיבור של ספק האינטרנט שלכם. תוספי דפדפן מיותרים וזיכרון מטמון של הדפדפן, שהתנפח מאוד עם הזמן, יכולים לתרום תרומה מכרעת להאטת הגלישה. על כן, בדקו את התוספים שהתקנתם בדפדפן שלכם והסירו את אלו שאינכם משתמשים בהם יותר. כנסו גם להגדרות הדפדפן ונקו את זיכרון המטמון (cache). אם מעולם לא עשיתם זאת, צפו אפילו לכמה גי'גה של מידע מיותר, ה"שוכב" ללא צורך בדפדפן שלכם ומאט את פעולתו.

השתתפות בקורס טכנאי מחשבים

אם כל ההתעסקות הזו בענייני מחשבים מצאה חן בעיניכם, שקלו להפוך זאת למקצוע. טכנאי מחשבים הם אנשי מקצוע מיומנים באיתור תקלות תוכנה וחומרה ופתרונן. הם מקבלים את הכשרתם במסגרת קורס טכנאי מחשבים, שהם לומדים במכללה. אבל אל קורס זה לא פונים רק אנשים המעוניינים לבצע הסבה מקצועית או לרכוש מקצוע, אלא גם חובבי מחשבים רבים. אחרי הכול, קורס טכנאי מחשבים הוא ההזדמנות הטובה ביותר לכל מי שלוקח את עניין המחשב האישי ברצינות, כדי לרכוש הבנה מרבית בתפעול המחשב שלו ותיקון כל סוגי התקלות.

מכללת IITC מציעה מגוון מסלולי קורסים ולימודי מחשבים למתחילים ומתקדמים. צרו איתנו קשר לקבלת ייעוץ והכוונה, ללא עלות!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שלמה יריב


 


מאמרים נוספים מאת שלמה יריב
 
דע לתקן את המחשב בעצמך
כל אחד מאיתנו תלוי במחשב האישי שלו כמעט לחלוטין. פעם היינו עובדים במחשב רק ליד השולחן, בחדר העבודה שלנו. מצב זה הוא נחלת העבר. כבר מזמן שאנו נושאים איתנו את המחשב האישי לכל מקום- לבית הקפה, ללימודים, אפילו לחופשה. אבל המחשב האישי יכול להיות לא רק מקור להנאה וליעילות בעבודה, הוא יכול להיות גם מקור לא קטן לדאגות. וירוסים, איטיות בפעולת המחשב, קבצים שנמחקו, דפדפן אינטרנט איטי- כל אלו יתגלו, כמובן, תמיד ברגע הכי פחות מתאים מבחינתנו.

תשתיות כבישים פגומות והשפעתם על מקרי תאונות דרכים בישראל
16/10/11 | אקטואליה
לדאבוננו, תאונות דרכים אינן נדירות בארץ. כל שנה, נהרגים מאות ישראלים כתוצאה מתאונות דרכים. כך למשל , דווחה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי בשנה האחרונה לבדה נהרגו בכבישי ישראל מעל מאתיים איש. אשתקד היה המצב גרוע יותר: 352 איש נהרגו, והנזק הכלכלי שנגרם כתוצאה מתאונות דרכים אלו הוערך במיליארדי שקלים מאחר ובתאונות אלו גם נפצעים רבים, אין ספק כי ידיהם של עורכי דין תאונות דרכים, המטפלים בתביעה לפיצוי בגין נזקי גוף מול חברות הביטוח, מלאות עבודה.

עיצוב ובניית אתרים
כל אתר אינטרנט חדש זוכה לפיתוח ייחודי המתאים לצרכיו. ישנם מספר שלבים בתהליך פיתוח האתר ואנו נתמקד בהם.

מלון אורכידאה הריף אילת (לשעבר הריף)
25/05/11 | בתי מלון
מלון הריף אילת, אשר נמצא בקרבת ריף האלמוגים המפורסם ועוצר הנשימה של אילת, ליד שמורת הטבע, הינו מלון ייחודי ומפנק אשר יהפוך את החופשה שלכם למשהו מיוחד. על כך ועוד במאמר לפניכם.

טיסות לבנגקוק - לטוס בדרך הקלה, הזולה והנוחה
בנגקוק, עיר הבירה של תאילנד, היא אחד היעדים המבוקשים בישראל. תיירים בכל הגילים מממשים בתאילנד את החלום של חופשה אקזוטית ובלתי נשכחת. תאילנד מכילה הכול, ג'ונגלים סבוכים, אתרים היסטוריים, איים אקזוטיים, חיי לילה סוערים ותרבות עשירה.

האם לימודי MCITP יתאימו לטכנאי מחשבים?
לימודי ההיי- טק נחשבים כיום לימודים המתגמלים ביותר מבחינת השכר. כל מי שלומד מחשבים במוסד אקדמאי יכול להשתלב בתחום, אך גם מי שלא למד בצורה אקדמאית יכול לשדרג את מעמדו באמצעות קורסים יוקרתיים ומבוקשים. קורס MCITP הוא אחד הקורסים הפופולאריים ביותר. קורס זה מתאים גם למי שכבר עוסק בתחום כמו, למשל, טכנאי מחשביים הרוצה לרכוש ידע רחב יותר ולפתוח אפשרויות לקידום מקצועי כמו טכנאי רשתות או ניהול רשתות ועוד.

מלון לפלייה - בין המלונות המעניינים יותר באילת
16/05/11 | בתי מלון
מלון לה פלייה אילת, מעניק לכם חופשה שלא תשכחו. אמנם כשאתם מגיעים לאילת, אתם לא מגיעים בדרך-כלל בשביל המלון, אלא בשביל מגוון האטרקציות שיש בעיר.

מסלולי הבחינה ל-CCNA
במסגרת הורסיות האחרונות של בחינות ה-CCNA ישנם שני מסלולים אופציונאליים בהם ניתן לבחור אם להבחן בבחינה אחת או שתיים. קראו על כך ועוד במאמר לפניכם

פרסומות והיכולת ליהנות מהפרעות
02/01/11 | טלוויזיה
מחקרים אחרונים מציגים כי לבני האדם יכולות הסתגלות מדהימות למצבים שונים. בטוחני כי ההקשרים העולים במוחו של אדם בעקבות משפט שכזה הינם דווקא שליליים, הסתגלות למצבי מצוקה, כאב, רעב וכודמה. אולם במאמר זה נדון דווקא בהסתגלותו של האדם לדברים החיוביים המתרחשים בחייו.

כיצד מוצאים אחסון אתרים מקצועי לאתר שלכם
ישנם דרכים שונות למציאת אחסון אתרים מקצועי לאתרכם. אנו יוצאים מנקודת הנחה שבמידה ואתם מחפשים אחסון אתרים מתקדם ומקצועי אינכם מעוניינים בפתרונות אחסון זולים הניתנים ללא ערובה לאיכות האחסון. כאלו ניתן למצוא רבים. קראו על פתרונות אחסון אתרים מקצועי במאמר זה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI