דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא ביטוח משכנתא
ביטוח משכנתא
אבי 08/07/12 |  צפיות: 3268

שוק המשכנתאות בישראל הוא אחד השווקים המשגשגים הודות לצורך ולרצון של זוגות צעירים ואף בודדים לרכוש דירה משלהם. הבעלות על דירה היא אחד המאווים של כל משפחה בתחילת דרכה וזוגות צעירים רבים חוסכים ממיטב כספם במטרה לרכוש את הדירה הראשונה שלהם. אחת הדרכים הנפוצות למימון דירה היא על ידי בקשת משכנתא מאחד הבנקים למשכנתאות בישראל המעניק הלוואה המשלימה את שווי הדירה לחיסכון של הזוג הצעיר.

היות וגובה המשכנתאות הניתנות על ידי בנקים בישראל הוא גדול במיוחד, מרבים הבנקים המעניקים משכנתא מתנים את מתן המשכנתא ברכישת פוליסת ביטוח משכנתא שמטרתה להבטיח את החזר התשלומים של המשכנתא לבנק במקרים של פטירת הלווה או במקרים של נזקים חמורים שנגרמו לדירה כתוצאה מרעידות אדמה, פגמי מזג אוויר קשים וכדומה.

ביטוח משכנתא בסיסי הנדרש על ידי הבנקים כולל ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה ומעניק כיסויים ביטוחיים במקרים קיצוניים בהם קיים חשש לעמידה בהמשך תשלומי המשכנתא לבנקים, במקרה כזה, חברת הביטוח מחויבת לשלם את יתרת המשכנתא לבנק. הכתבה הבאה תציג מדריך מקוצר לרכישת ביטוח משכנתא למי שעומד בפני בקשת משכנתא מאחד הבנקים למשכנתאות בישראל.

מה ביטוח חיים למשכנתא?

ביטוח חיים למשכנתא הוא ביטוח המבטיח כיסוי תשלומי המשכנתא והחזר התשלומים לבנק במקרה של פטירת אחד הלווים. במקרה כזה, חברת הביטוח תשלום את יתרת התשלומים לבנק והבעלות על הנכס תעבור לידי יורשי הלווה. חברות ביטוח רבות מעניקות כיסויים רחבים של ביטוח חיים למשכנתא ומרחיבות את הסעיפים הבסיסיים כמו כיסוי למקרה של גילוי מחלה קשה של אחד הלווים, כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה, כיסוי למקרה של נכות לצמיתות ועוד.

פרמיית ביטוח חיים למשכנתא נקבעת בהתאם למצבו האישי של המבוטח על פי קריטריונים הנקבעים על ידי חברת הביטוח. דוגמאות לקריטריונים שעל פיהם נקבע גובה הפרמיה הם מינו של המבוטח, גילו של המבוטח, מצבו הפיננסי וניתוח היכולת הכלכלית שלו לעמוד בתשלומים, היסטוריה רפואית של המבוטח, האם המבוטח מעשן או לא וכדומה.

מהו ביטוח מבנה?

ביטוח מבנה הוא ביטוח המעניק כיסויים למקרים קיצוניים בהם נגרם הרס חמור למבנה אשר מוציאו מכלל שימוש. דוגמאות למקרים כאלו המצוינים בפוליסת ביטוח המבנה הם רעש אדמה חמור, נזקי טבע כמו שיטפונות או שריפות, נזקי צנרת כמו פיצוץ צנרת והצפות וכדומה. באמצעות ביטוח מבנה יכול המבוטח לקבל סיוע בהחזרי תשלומי המשכנתא במקרים שהמבנה יצא מכלל שימוש.

חברות ביטוח שונות מציעות הרחבות של ביטוח מבנה המסייעות להרחיב את סוגי המקרים ואת סוגי הכיסויים על המבנה. אחד הביטוחים הנפוצים הוא ביטוח דירה המוצע על ידי חברות הביטוח. באמצעות ביטוח דירה יכול המבוטח להבטיח כיסויים במקרים של הרס לדירה שיסייעו בשיפוץ הדירה כמו כיסויי הוצאות על אדריכלים, משפצים וכדומה, כיסויים על הוצאות שכר דירה או אובדן שכר דירה במקרים של הרס המבנה וכדומה.

בנוסף, במסגרת ביטוח דירה יכול המבוטח לבחור לבטח גם את תכולת הדירה ובכך להבטיח כיסוי לרכוש הדירה כמו מוצרי החשמל הנמצאים בה, רהיטים וחפצים יקרי ערך במקרים של נזקים חמורים לדירה או במקרים של פריצות וגניבות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI