דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא ביטוח משכנתא
ביטוח משכנתא
אבי 16/07/12 |  צפיות: 3252

עם הגשת בקשה למשכנתא באחד הבנקים למשכנתאות מתבקשים הלווים להשלים מספר משימוש על ידי הבנק המלווה וביניהן רכישת ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא הוא תנאי הכרחי לקבלת הלוואה על ידי הבנק אשר בלעדיו לא יאשר הבנק את מתן ההלוואה. מדוע ביטוח משכנתא הוא תנאי לקבלת המשכנתא, מהם המרכיבים של ביטוח משכנתא, מה החשיבות של ביטוח משכנתא ואילו סוגי ביטוחים קיימים? כל התשובות בכתבה הבאה.

חשיבות ביטוח המשכנתא

החשיבות של ביטוח המשכנתא שבגינה הביטוח מהווה תנאי לפני אישור וקבלת משכנתא נובעת מהצורך של הבנק להבטיח לעצמו את החזרי המשכנתא במקרים בהם הלווים לא יכולים לעמוד בתשלומי המשכנתא. מקרים כאלו יכולים להיות מקרים של מוות של אחד הלווים או נזקים חמורים שנגרמו למבנה והוציאו אותו מכלל שימוש.

על ידי ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה יכול הבנק להבטיח את החזרי המשכנתא גם במקרים קיצוניים של אי עמידה בתשלומים והחברה המבטחת מחויבת להחזיר את יתרת החוב של במשכנתא לבנק בעוד הנכס עובר לבעלות יורשיו של הלווה בלי הצורך להמשיך לשלם את תשלומים המשכנתא.

מרכיבי ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא המוצע על ידי חברות הביטוח השונות מורכב משני מרכיבים בסיסיים והרחבות העומדות לרשות בחירה של הלווים. המרכיב הבסיסי הראשון של ביטוח משכנתא הוא ביטוח חיים למשכנתא המבטיח כיסוי של המשכנתא במקרה של פטירת אחד הלווים. הרחבות של ביטוח חיים למשכנתא כוללות גם כיסוי במקרים של אובדן כושר עבודה, גילוי מחלה קשה, נכות לצמיתות ומצבים דומים שבגינם יכול בעל הנכס להימנע מלעמוד בתשלומי המשכנתא באופן רציף.

המרכיב השני של ביטוח משכנתא הוא ביטוח מבנה. מטרת ביטוח המבנה היא להבטיח כיסוי תשלומי המשכנתא במקרים של נזקים חמורים שנגרמו למבנה ואשר מונעים את המשך המגורים בדירה כמו נזקים של רעש אדמה, נזקים של שריפות או שיטפונות, נזקי מים כמו הצפות, פיצוץ צנרת וכדומה. כמו ביטוח חיים למשכנתא, גם ביטוח מבנה למשכנתא הוא תנאי הכרחי שמעמידים הבנקים לפני אישור מתן ההלוואה.

אחת ההרחבות של ביטוח מבנה הוא ביטוח דירה המוצע על ידי חברות הביטוח השונות. באמצעות ביטוח דירה יכול הלווה להגדיר ולהרחיב את הכיסויים בעבור ביטוח דירה כמו הרחבת כיסויים במקרים של נזקים שנגרמו מפריצה לבית וגניבות, הרחבת ביטוח דירה לביטוח הכולל את תכולת הדירה המאפשר ביטוח של חפצים יקרי ערך, רהיטים, מוצרי חשמל ועוד המצויים בדירה ועוד.

כיצד לבחור ביטוח משכנתא?

חברות הביטוח השונות מציעות מגוון רחב של כיסויים והרחבות של ביטוח משכנתא בנוסף לביטוחים הבסיסיים שהם ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה, מציעות חברות הביטוח השונות כיסויים והרחבות כמו ביטוח דירה ביטוח תכולת דירה וכדומה. על מנת לבחור את ביטוח המשכנתא המשתלם ביותר כדאי לבצע סקר שוק של האופציות הביטוחיות המוצעות על ידי חברות הביטוח השונות. סקירת שוק של המחירים ותכולת הביטוח תהווה מקור טוב להתאמת הביטוח ללווה באופן מושלם.

לסיכום, ההיצע הרחב של חברות הביטוח המעניקות ביטוח משכנתא הוביל להיצע רחב של סוגי ביטוחים והרחבות כמו טווח מחירים גבוה של פרמיות ולכן לפני רכישת ביטוח משכנתא חשוב לוודא שאכן המחיר ותכולת הביטוח והכיסויים המוצעים בו מתאימים לצרכים ולרצונות של הלווים.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI