דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא הכל על ביטוח משכנתא
הכל על ביטוח משכנתא
אבי 19/07/12 |  צפיות: 3546

רכישה של דירה חדשה אינה עניין של מה בכך. מדובר בהוצאה משמעותית, אשר אנו מתכוננים לקראתה, חוסכים ומתכננים תקופה לא קצרה. כולנו רוצים לבחור את הנכס שיתאים בדיוק לנו - שיהיה בגודל הנכון ובשכונה שאנו אוהבים, קרוב לבית הספר ולגנים של הילדים, ולא רחוק מדי מההורים וממקום העבודה. כמו כן, צריך גם לערוך בדיקות כלכליות, ועיתים גם לקבל החלטות לא פשוטות - האם נוכל לעמוד בסכומי ההחזר החודשים של המשכנתא? האם יש לנו מספיק הון עצמי ראשוני? לאחר בירורים מעמיקים וחיפושים קדחתניים, הגעתם למסקנות, מצאתם את הדירה שנכונה עבורכם, ואתם מוכנים להפשיל שרוולים ולקפוץ למים. רגע! מה לגבי ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הינו תנאי הכרחי עבור כל מי שלוקח על עצמו משכנתא, ולמעשה הבנק המלווה לא יוכל לתת לכם הלוואה בלעדיו. הביטוח נועד להגן הן עליכם - המלווים, והן על הבנק עצמו, במקרים של מוות של המלווה העיקרי או נזק לדירה. הביטוח ניתן על ידי כמה גורמים, ובהחלט מומלץ מאוד לעשות סקר שוק בין חברות הביטוח השונות, ולהשוות בין התנאים השונים של הפוליסות אשר מוצעות לכם. ביטוח משכנתא מורכב משני חלקים עיקריים, ובהמשך נפרט מעט יותר על שניהם: ביטוח חיים למשכנתא וכן ביטוח מבנה למשכנתא. שימו לב לכך שעל אף שמחיר הביטוח אולי מתגמד לעומת המחיר של הדירה עצמה, המשמעות שלה עבורכם ועבור בני משפחתכם הינה עצומה, ולכן וודאו שלא הזנחתם אף פרט ושבחרתם את הפוליסה הטובה ביותר שאפשר.

ביטוח חיים למשכנתא אינו מהווה ביטוח חיים רגיל (אשר מקציב למשפחה סכום חודשי קבוע לאחר הפטירה) והוא מהווה ביטוח חיים עבור החזרי המשכנתא בלבד. מנקודת המבט של הבנק, ביטוח חיים למשכנתא הינו הכרחי, היות והוא מבטיח כי במקרה של פטירה של המלווה העיקרי לפני ששולמו כל תשלומי המשכנתא, עדיין יהיה מי שישלים את הפער ויכסה את עלות ההלוואה. מנקודת מבטה של המשפחה המתגוררת בדירה, מדובר בהגנה חיונית - במקרה של פטירה חברת הביטוח אשר הנפיקה את פוליסת ביטוח חיים למשכנתא תהיה האחראית הבלעדית להחזרי המשכנתא מרגע זה ואילך, והיא תהיה רשאית להמשיך להחזיק בדירה ולהתגורר בה כרגיל.

ביטוח מבנה למשכנתא מבטיח כי במידה וייגרם נזק כלשהו למבנה אשר רכשתם, לא תאלצו לעמוד בהוצאות השיפוצים לבדכם. במקרה וחל נזק כלשהוא, חברת הביטוח אשר הנפיקה ביטוח מבנה למשכנתא היא זו אשר תבוא לעזרתכם ותכסה את ההוצאות. גם כאן לבנק המלווה יש כמובן אינטרס מובהק, וחשוב לו כי תוציאו ביטוח מבנה למשכנתא על מנת המבנה יישאר תמיד תקין ובר שימוש, למקרה שהוא יצטרך לעקל אותו. כאשר אתם משווים בין פוליסות שונות כדאי לשים לב לא רק למחיר אשר מבקשים מכם לשלם, כי אם גם לתנאים הספציפיים של כל פוליסה ופוליסה - או במילים אחרות, קראו היטב את האותיות הקטנות! האם הציעו לכם החזר עבור הוצאות שכר דירה, במידה והנזק למבנה חייב אתכם לעבור לדירה שכורה באופן זמני? האם הפוליסה מכסה את ההוצאות של פינוי ההריסות, במקרה שהיה צורך בשיפוץ יסודי? בדקו את כל התנאים, וערכו השוואה מקפת לפני שתקבלו החלטה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI