דף הבית עסקים ניהול הנקודות החשובות בשימור לקוחות
הנקודות החשובות בשימור לקוחות
אפי להב 20/07/12 |  צפיות: 3596

הנקודות החשובות בדרך לשימור לקוחות

    • אל תעבדו קשה.
    • בלעדי הלקוח מי אתם?
    • אוזן קשבת
    • מי לא אוהב להרגיש חשוב?
    • בלי "סמוך"!
    • לפרגן ללקוח
    • סקרנות היא חשובה!
    • השאירו מרווח פינוק
    • מי ראשון בתור?
    • ובשלוש מילים:

  1. יש לוודא כי אנשי המכירות שומרים על קשר גם עם לקוחות קיימים. על מחלקת התפעול להבין כל עובד בארגון שבא באינטראקציה עם הלקוח בעצם עובד בשרות לקוחות ועל אנשי שירות הלקוחות להבין את חשיבות תפקידם במערך הכולל של הצלחת הארגון. לשמר לקוח קיים זה זול ופשוט מאשר למצוא חדש!

    כמו בשיר: "בלעדיך אני חצי בן אדם, בלעדייך אני בעצם כלום", הלקוח הוא המנוע לקיום העסק. בלעדיהם אין עסק- זה עד כדי כך פשוט. ודא כי כל עובדי העסק מבינים אמת פשוטה זו.

    כל עובד בארגון שבא במגע עם הלקוח צריך להקשיב לו הקשבה כנה, להפנים את מה שיש לו לומר ולהעביר הלאה. הארגון צריך להיות מוכן לקבלת הדעה המגיעה מהשטח דרך העובדים ולתת לה מענה. כמו כן על המנהלים בארגון להקשיב ללקוחות אך גם לעובדים, לספקים, ולכל מי שבא במגע עם הארגון, מהקשבה פעילה ופתוחה כנראה תלמדו משהו חדש ובעל ערך לפעילותכם והתנהלותכם העסקית.

    לגרום ללקוחות להרגיש חשובים. להתפנות אליהם, כשאתם עם לקוחותיכם, העניקו להם את מלוא תשומת הלב ובסבלנות!!! חישבו על תחושתכם כאשר מישהו מתפנה בנחת אליכם ואיזו השפעה חיובית יש לכך על האינטראקציה, גם- ואפילו אם האדם כועס. ואת הפלאפון שימו על שקט. לא רוטט! אלא ממש על שקט.

    נכון שבתרבות של "יהיה בסדר" יש נטייה להבטיח גם אם זה לא בדיוק במלאי או אפשרי מבחינה טכנולוגית. זה מגדל של קלפים וחבל, אם יש לך מוצר טוב למכור - מכור אותו, לא את מה שאין בו. בימינו במיוחד (ימי האינטרנט והרשתות החברתיות) לקוח לא מרוצה עשוי להפוך הרבה לקוחות פוטנציאליים לאבודים, ואין דבר אשר גורם לחוסר שביעות רצון גדולה יותר אצל לקוח מאשר הבטחה שלא קוימה.

    לתת מעצמך ללקוח, אם הצלחת להרגיע לקוח עצבני הטיפול לה הסתיים. הטיפול מסתיים לא כשהלקוח כבר לא כועס אלא כשהלקוח שמח. עוד מילה טובה, תשורה קטנה, יחס אישי, חיוך גדול, לחיצת יד אמיצה. כל אחד מאלה או כל דבר מה אחר שישמח את הלקוח הוא-הוא הרעיון. לקוח שכעס ועכשיו הוא שמח? עכשיו הטיפול בו הסתיים.

    גם אם ניהול הארגון מצריך משאבים רבים של זמן ועבודה, אל תאבדו קשר עם מה שקורה בחוץ. ראו מה עושים לקוחותיכם ובעיקר- מה עושים המתחרים. ודאו כי אתם "נשארים בתמונה", מתעדכנים בערוצי השיווק, בחידושים במוצר או במוצרים דומים, משיקים או משלימים, מתעדכנים באופנות ואפילו פסיקה וחקיקה רלוונטיים לתחום עיסוקכם.

    בהמשך לסעיף 5 של הבטח רק את מה שניתן לקיים, אלא סגרו עסקה כך שתוכלו להעניק לו יותר מהמובטח. נתינה כזו יוצרת אצל הלקוח תחושה רגשית חזקה כלפי הספק ובדרך כלל מעצימה את הסיכוי שירגיש מחויב להישאר.

    היות ובלעדיו אין עסק, ראו בו כראשון בתור. ראשון בתור לקבלת זמנכם, ראשון בתור לסבלנותכם, ראשון בתור למרצכם. הוא יהיה הראשון לקבל טלפון, הראשון לקבל זמן פגישה הראשון לקבל ברכת חג. ודאו כי כל עובדי הארגון יודעים כי מי ראשון בתור.

    כבוד, ערך ואנושיות. שלושת המילים האלה מייצגות התנהגות נאותה וראיית עולם צנועה ומחוברת לקרקע. התנהגו על פי אלה לעובדיכם, דרבנו עובדיכם להתנהג כל אחד לשני וחייבו את כולם בערכים אלה בהתנהלות מול הלקוחות. יכולתי לכתוב "ואהבת לרעך כמוך" אבל שלושת המילים שבחרתי פורטות את המסר להתנהגות מוגדרת, אותה קל יותר להבין וליישם.

וטיפ אחד- נאה דורש נאה מקיים. העובדים רואים יותר ממה שאתם חושבים ואיך שאתם מתנהגים ללקוחות ישפיע על כל מי בעובד עבורכם בהבנת גבולות האסור, המותר, הרצוי והבלתי מקובל


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אפי להב

אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com

סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק.

לסנזיי מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד



 


מאמרים נוספים מאת אפי להב
 
פתרון בעיות- שלבים במקום שיטות
בפתרון בעיות אין שיטת קסם, יש עבודה נכונה בדרך להבנת המקור של הבעיה ואיך אפשר לתכנן את הפתרון.

מולטיטסקינג- האם לבצע כמה משימות במקביל זה רעיון טוב?
19/02/13 | ניהול
זה נראה מפתה ונראה לנו כי זה מעיד על כשרון ניהולי יוצא דופן - אבל האם עבודה כזו באמת יעילה כפי שהיא נדמית והאם לפצל את תשומת ליבנו באמת משפר את הביצועים שלנו?

פתיחת עסק קטן למתן שרות
• היתרון הגדול בלהיות נותן שרות עצמאי הוא העובדה שאתה הבוס של עצמך • מי יכול לפתוח עסק כזה? כל אחד וכולם. כל אחד יכול להעניק איזשהו שרות, מתוך ידיעותיו, ניסיונו, השכלתו, הכשרתו עבורו אנשים יהיו מוכנים לשלם, או שיהיו מוכנים לשלם כדי ללמוד אותו.

תוכן שיווקי- טיפים לשיווק באינטרנט ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאליים
שיווק באינטרנט עוזר לא רק לאתר את הלקוח הבא אלא כדי לרתום ולחזק את הקשר עם לקוחות קיימים. ישנן הרבה דרכים להשתמש בתוכן כדי לשווק באינטרנט ויש כאן רשימה של טיפים שיעזרו לכם להצליח.

טיפים לפתיחת סטודיו
גם לפתוח סטודיו צריך לדעת איך- ישנם כמה שלבים חשובים בדרך אשר יסיעו לנו להצליח בהתמודדות עם פתיחת העסק החדש

ניהול בעזרת אסטרטגיה מנצחת
אסטרטגיה היא לא רק מילה תיאורטית היא תכנית הפעולה שלפיה יגזרו היעדים של כל עובד וסביבה תיבדק הצלחת העסק לנצח את מתחריו

טיפים להצליח בעסקים קטנים ובינוניים
עסקים קטנים ובינוניים מציבים אתגרים שונים מאלה שמציב עק גדו משופע בעובדים, כל אחד עם התמחות צרה וממוקדת בה הנוא מומחה. אך את הגודל אפשר להפוך ליתרון אשר יעזור לעסק לצמוח

ניהול מוצלח של עסק משפחתי
עסק משפחתי מאופיין באתגרים יחודיים שאינו נתקל בהם מי שלא עובד עם בני משפחתו מתוקף כך שהם... הבני משפחתו. זה יכול להיות הצלחה גדולה ולהביא סיפוק גדול- ככה עושים את זה:

מקורות מוטיבציה גם בעונת הקיץ המתישה
כן חוץ מלהדליק מזגן ולפתוח את הטלויזיה על הערוץ הסיבירי יש לנו עוד כמה רעיונות שיעזרו לכם לשמר את המוטיבציה שלכם לעבוד, גם בקיץ ארוך בו כל מה שבא לנו לרוב לעשות הוא לנזול אל תוך הפריזר ולחכות ליורה. אנחנו נוטים “לנדוד” אל מה שיהיה ולא להתרכז במה שעל השולחן לפנינו, לברוח אל חלומות על חופשה, על מקלחת קרה, על כל מקום שהוא לא העבודה. הרבה אנשים בקיץ סובלים מהאטה ביצירתיות, ממוטיבציה נמוכה ומתפוקה פחותה.

טיפים לעבודת צוות
צוות- קבוצת אנשים בעלי מטרה משותפת ובה כולם עובדים להשגת אותם יעדים. עבודת צוות יכולה לשפר את היחידים שעובדים בו ויכולה לסייע לארגון בהשגת המטרות טוב יותר ומהר יותר מאשר כשעובד אחד מטפל בהן לבדו. טיפים לעבודת צוות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI