דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב גרפי לוגו של גוגל: חדשנות מסחררת והתבוננות בעבר
לוגו של גוגל: חדשנות מסחררת והתבוננות בעבר
אירה פינסקר 24/07/12 |  צפיות: 13812

הלוגו המוכר לכל של גוגל הוא פרי עמלה של פרופסור רות קידר. הלוגו מייצג את המילה Google באותיות צבעוניות מובלטות. במאמר שלה מספרת רות קידר אודות ההיסטוריה של הלוגו, ומאפייניו.

חברת גוגל הייתה מעוניינת בלוגו שיבדל אותה ממנועי חיפוש אחרים שהיו כבר קיימים באותה התקופה, כגון יאהו, אקסייט, הוט בוט, ליקוס ואחרים.  בנוסף, הלוגו היה אמור לשקף את גישת החברה לכל הנושא של חיפוש ברשת. משיחות עם מייסדי החברה עלה, כי ההבדל המהותי בין גוגל למתחריו היה בכך, שהמערכות האחרות היו בראש ובראשונה אתרים מסחריים, ואילו גוגל התמקדה בנושא מנוע החיפוש. גוגל הציעה מנגנון חיפוש כוללני, אמין ומהיר, ידידותי למשתמש וחדשני. מבחינה סגנונית, גוגל שאפה לייחודיות ודחתה את כל הבינוני והרגיל.

גרסאות רבות שנועדו לענות על הדרישות האלה הוצעו למייסדי החברה. שילוב של תכונות שונות של כל גרסה הביא ליצירת הלוגו הסופי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום. ללוגו הזה מספר מאפיינים חשובים. ראשית כל, הוא קריא וברור. הוא נראה פשוט לכאורה,  והצבעוניות של האותיות מזכירה משחקי ילדים. מילוי האותיות והצללית שלהן גורמות לתחושה של נפח מצד אחד, ואוויריריות מצד שני – האותיות מרחפות מעל הרקע.

בחירת הגופן עבור הלוגו הייתה סוגיה נפרדת. בתקופה הזאת הגופן העיקרי לשימוש ברשת היה times roman , ואילו גופנים ממשפחת sans-serif שימשו לדפוס. הגופן שנבחר היה מבוסס על אחד הגופנים ממשפחת השריף; זהו גופן מסורתי, שמזכיר לנו שחיפוש הוא התבוננות בעבר. הלוגוטיפים הקיימים בתקופה הזאת בעולם האינטרנט והמחשוב היו מבוססים על על גופנים מודרניים, מכווני מחשב בלבד; גוגל הייתה מעוניינת לשבור את הסטנדרט הזה.

כיום לוגו של גוגל הפך לאחד המוכרים בעולם, והמילה עצמה הפכה גם לשם וגם לפועל. עיצוב הלוגו שהיה מבוסס על מטרות ויעדים שהיו תקפים בעת יצירתו, שרד את כל השינויים ונשאר מתאים ועדכני עד עצם היום הזה. השינויים היומיומיים שגוגל עושה בלוגו, הוריאציות האינסופיות שניתן לראות בעמוד החיפוש הראשי, רק מחזקים אותו. הלוגו הפך למגרש בו יכולים מעצבים שונים לבטא את היצירתיות שלהם מבלי לפגוע במקור.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI