דף הבית עסקים נדל"ן בשורה למחפשי הדירות: מידע נדלן אמין בתנאי חוסר וודאות
בשורה למחפשי הדירות: מידע נדלן אמין בתנאי חוסר וודאות
קבוצת הרוכשים הירושלמית 29/07/12 |  צפיות: 3446

הבעיה הגדולה ביותר איתה התמודדו עד לא מזמן מחפשי דירות בישראל ומחפשי דירות בירושלים היא המחסור החמור במידע נדלן אמין ואיכותי. את המצב הציל מאגר המידע של רשות המסים. מה זה בכלל?

עד לא מזמן המידע האמין ביותר שיכולנו לקבל הוא של משווקי נדלן בעלי אינטרס, אבל  לפני כשנה, במהלך מבריק השיקה רשות המסים את מאגר המידע של רשות המסים, המספק כיום את מרבית מידע הנדלן שצריך רוכש הדירה הפוטנציאלי.

הצגת פתרון למידע נדלן זמין

המאגר מאפשר לרוכש הדירה כח רב בבואו לרכוש דירה מיד שניה או דירה מיד ראשונה. עד הופעות מקור זה, המספק מידע נדלן אמין ואיכותי, הסתמך הרוכש רק על דיווחי העסקאות אותן סגרו המתווכים ועל מחירי השיווק של חברות הבנייה ויזמיות הנדל"ן השונות.

כיום המצב שונה לגמרי עד שלא מזמן אמר אחד הקבלנים של ירושלים כי מאגר המידע של רשות המסים הוא כמו "תמונת רנטגן שמקבל הלקוח על הקבלן". דימוי אמנם קצת מוזר, אך משקף את תחושתם של הקבלנים.

מידע נדלן זמין – אליה וקוץ בה

מצד אחד מאגר המידע הביא לירידת העמימות ולוודאות רבה יותר ללקוח אבל שחק את רווחיות הקבלנים בכ-3%. זאת מהסיבה הפשוטה, כי מרגע שהקבלן עשה הנחה ללקוח אחד עם תחילת השיווק של הפרוייקט, ולרב הקבלנים עושים זאת, הלקוחות הבאים לא יהיו מוכנים לשלם יותר (או שיהיו מוכנים לשלם מעט מאוד מעל למה ששילמו הלקוחות הקודמים).

מידע נדלן זמין זה, גרם לכאב ראש לא קטן לקבלנים. זאת מכיוון שהלקוחות שראו את ההנחה, אותה קיבלו הרוכשים הראשונים, רוצים הנחה זהה אבל הם לא יכולים לקבל אותה מכיוון שמאז, ההנחה אותה קיבלו הרוכשים הראשונים, הקבלן שילם סכומים אלו ואחרים בעבור ריבית לבנק ואותם הוא חייב לגלם בתוך המחיר הסופי ללקוח.

הלקוח שלא מסוגל להבין את מבנה העלויות של הקבלן מסרב לרב לקבל טענה זו ומתעקש על המחיר המוזל אותו קיבלו הרוכשים הראשונים. עובדה זו מביאה לתקיעת עסקאות נדלן רבות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קבוצת הרוכשים הירושלמית


 


מאמרים נוספים מאת קבוצת הרוכשים הירושלמית
 
קבוצת רכישה - העידן החדש לפנינו
12/11/12 | נדל"ן
קבוצות הרכישה, שהופיעו בארץ בסערה בעשור האחרון, עוברות כרגע לשלב חדש באבולוציית ההתפתחות שלהן. הקבוצות, שעד לפני 2011 סיפקו לרוכשיהן חיסכון שנבע ברובו מהטבות מס, איבדו כמעט לגמרי יתרון זה וכיום הן מתבססות בעיקר על חיסכון הרווח היזמי ועלויות המימון. עובדה זו, הוציאה קבוצות רכישה רבות מהשוק והותירה בו את הקבוצות המקצועיות יותר. במאמר זה ננסה לסקור מהו מצבן של קבוצות הרכישה מ-2011 ומהן האתגרים העומדים בפניהן בעתיד.

קבוצת רכישה בירושלים – מחירי דירות של 22% מתחת למחיר שוק
05/11/12 | נדל"ן
קבוצת הרוכשים הירושלמית מציגה קבוצת רכישה בת 5 דירות בלבד בשכונת נחלאות, המיועדות לזוגות צעירים ולמשקיעים. מחירי הדירות בקבוצת הרכישה הם החל מ-1,089,000 שקלים לדירת 3 חדרים. המחירים בקבוצת רכישה זו משקפים מחיר הנמוך ב-22% ממחיר השוק של דירות יד שניה דומות שנמכרו באיזור בחודשים האחרונים (זאת לפי מחירי המכירה של דירות אלו במאגר המידע של רשות המסים)

קבוצת הרוכשים הירושלמית
המושג קבוצת רכישה חדר בעשור האחרון לשוק הדיור הישראלי כמוצר מושך הטומן בחובו יתרונות רבים, אך לאחרונה הוא נעלם בקול דממה דקה. הסיבה העיקרית להיעלמותה של קבוצת הרכישה משוק הנדל"ן הישראלי טמונה בגורמים אחדים, אך בעיקר בגורם מרכזי אחד שהביא לניפוץ חלומותיהם של ישראלים רבים. בכתבה זו ננסה לסקור האם קבוצות הרכישה עומדות להיעלם או האם יש להן תקומה מחודשת?

קניית קרקע חקלאית: השקעה מבטיחה או גוב אריות?
08/10/12 | נדל"ן
מצוקת הדיור, ההשקעה הנמוכה הנדרשת (כמה עשרות אפי שקלים ברב המקרים), הפרסומים הנרחבים של התופעה ביחד עם "מיתוסים" שהחלו לצוץ על הצלחת השיטה, הציתו את דמיונם של מחפשי דירות רבים שקפצו אל ההרפתקאה החדשה. זאת, למרות שבידם מידע נדלני מועט ביותר על יתרונותיה וחסרונותיה של ההשקעה החדשה

הספסרות בקרקעות - מקפיצה שוב את מחירי הדירות בירושלים
23/09/12 | נדל"ן
הספסרות בקרקעות שמכר מינהל מקרקעי ישראל ב-4 השנים האחרונות גורמת למחירי הדירות בירושלים להמשיך לטפס

גל נוסף של עליות מחירי הדירות בירושלים נמצא מעבר לפינה
06/09/12 | נדל"ן
באמצע אוגוסט התקבלו תוצאותיהם של 3 מכרזי קרקעות, לבניית דירות בירושלים, של מינהל מקרקעי ישראל. ל-2 מכרזים לא היו בכלל הצעות ולשלישי היתה הצעה אחת בלבד הנושקת למחיר המינימום שפרסם המינהל

מידע נדלן אמין או "היד הנעלמה" שמונעת אותו מאיתנו?
מידי פעם אנחנו מקבלים דיווחים חדשותיים לגבי ירידת מחירים או עליית מחירי קרקעות אותן משווק מינהל מקרקעי ישראל. אך האם שאלנו את עצמנו לרגע מי הוא הגורם בעל האינטרס שטוען (ומוסר מידע נדלן זה לכתבי העיתונות הכלכלית) כי מחירי הקרקעות באיזור זה או אחר עלו או ירדו? ושאלה יותר חשובה, איזה מידע הוא בוחר לחשוף ואיזה מידע הוא מעדיף להשאיר לעצמו?

דירה בירושלים ב-20% פחות ממחיר השוק
30/08/12 | נדל"ן
מדובר על בשורה לזוגות הצעירים בירושלים שחיפשו עד היום דירה בירושלים, במחיר שידם אינה משגת לרוכשה

בשורה למחפשי הדירות: מידע נדלן אמין בתנאי חוסר וודאות
29/07/12 | נדל"ן
הבעיה הגדולה ביותר איתה התמודדו עד לא מזמן מחפשי דירות בישראל ומחפשי דירות בירושלים היא המחסור החמור במידע נדלן אמין ואיכותי. את המצב הציל מאגר המידע של רשות המסים. מה זה בכלל?

השפעה קטלנית של קיפאון בשוק הדיור על ניפוץ בועת נדלן בשוק ההון
23/07/12 | נדל"ן
המאמר דן בהשפעות הקיפאון בשוק הדיור שמביא לירידת קצב מכירת הדירות והדירות להשקעה ואיך תופעה זו משפיעה על ניפוץ בועת נדלן בשוק ההון
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI