דף הבית תחבורה ורכב רכב מהיכן נובעת המילה טרייד אין
מהיכן נובעת המילה טרייד אין
אלכס בונר 31/07/12 |  צפיות: 4195

מהיכן נובעת המילה טרייד אין

טרייד אין (באנגלית: trade in) הוא עסקה שבה חלק מהתשלום עבור המוצר הנרכש ניתן על ידי הקונה במוצר זהה או דומה אך ישן יותר או בעל שווי נמוך יותר, ויתרת התשלום ניתנת בכסף.

עסקאות כאלו מתבצעות בעיקר בתחומי תכשיטים, שטיחים, מוצרי חשמל וכלי רכב, ומטרתן לעודד את הלקוח להסכים לעסקה, אף שיש בידיו מוצר הנותן מענה מסוים לצורך שאותו מספק המוצר המוצע לו. המוכר אינו זקוק למוצר הישן שהוא מקבל. לעתים מבחינתו המוצר הישן חסר ערך ומושלך לאשפה, לעתים הוא נתרם לצדקה, ולעתים, כאשר למוצר הישן ערך משמעותי, הוא נמכר לצד שלישי.

פירוש המילה

טרייד אין הינה למעשה מילה לועזית אשר מקורה בשפה האנגלית, פירושה המילוני הוא "עסקת חליפין" וכשמה כן היא. אולם, גם בעברית אין אנו נוהגים לכנות עסקאות מסוג זה כעסקאות חליפין ופשוט משתמשים במונח טרייד אין השגור בלשוננו. שוק טרייד אין בימינו הפך לכה מובן מאליו עד שלעיתים נראה כי המילה הזו היא פרי עיטה של השפה העברית עצמה. באנגלית יוכל המונח לקבל הטיות של זמנים, עבר, הווה ועתיד וישמש כפועל לכל דבר.

היסטוריה של המילה טרייד אין

המילה החלה להיות בשימוש כפירושה הנוכחי כבר בתחילת המאה ה – 19 בארצות הברית. הליברליזם האמריקאי, אשר לימים הוליד את הקפיטליזם הכלכלי, הביא לתודעת הציבור את המושג "רכוש פרטי". עד אז, כמעט ולא היה בעלות פרטית על חפץ כלשהו. בין אם מדובר ברכב, דירה ואף בגדים. לאט לאט החלו הסוחרים הראשונים לעסוק בהחלפת מוצריהם, שהרי זכותם המלאה לעשות כן, מה שלימים הפך לעסקאות חליפין – טרייד אין.

התשובה נמצאת בגוף השאלה

המילה טרייד (Trade) פירושה המילוני מסחר, החלפה. כיום משמשת מילה זו בעיקר לתיאור עסקאות בתחום הבורסה, שוק ההון, תחומי הנדל"ן ואף עיסקאות זעירות כגון חנויות משכון למיניהן.

לזה תצרפו את המילה אין (In) או בתרגום חופשי בפנים, להכניס. וכך בעצם מעיד לנו השם על הפעולה עצמה. הביאו Xקבלו Y. הכניסו רכב תצאו עם רכב. החזירו מקרר ותקבלו מקרר חדש. החלפת מוצרים, טרייד אין, בקיצור.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלכס בונר

טקטיקום - חברת תוכן המספקת שירותי כתיבת תוכן שיווקי, אינפורמטיבי, ולצרכי SEO במגוון רחב של תחומים ושפות.



 


מאמרים נוספים מאת אלכס בונר
 
טיפים שיסייעו להכנה טובה לקראת מבחן TOEFL
מבחן TOEFL בא לבדוק את רמת האנגלית של הנבחן, ועד כמה רמת האנגלית שלו מתאימה ללימודים אקדמיים במוסדות להשכלה גבוהה דוברי אנגלית. עבור מועמדים ישראליים, המשמעות של הכנה טובה למבחן זה היא הרחבה משמעותית של אוצר המלים באנגלית, וכן שינון של כללי הדקדוק באנגלית עד לרמה של שליטה מלאה ומדויקת בהם. כיצד משיגים שיפור במיומנויות אלה תוך פרק זמן קצר? להלן יובאו מספר טיפים אשר ניתנו מידי מדריכים מנוסים בהכנה למבחן זה.

טיפים להצלחה בחלק הדיבור של מבחן TOEFL
חלק הדיבור או ההתנסחות בעל פה של מבחן הטופל הוא חלק חיוני עבור מוסדות החינוך האוניברסיטאיים המעוניינים לבדוק את יכולת הניסוח והביטוי של סטודנט פוטנציאלי. חלק זה בודק את היכולת לנסח רעיון, דעה או תיאוריה בעל פה, לענות על שאלות או להשתתף בדיונים אקדמיים.

מהיכן נובעת המילה טרייד אין
31/07/12 | רכב
טרייד אין (באנגלית: trade in) הוא עסקה שבה חלק מהתשלום עבור המוצר הנרכש ניתן על ידי הקונה במוצר זהה או דומה אך ישן יותר או בעל שווי נמוך יותר, ויתרת התשלום ניתנת בכסף.

שדרוגי הרכבים בחברת טויוטה
31/07/12 | רכב
חברת טויוטה החליטה בחודשים האחרונים לשדרג את סדרת הרכבים המשפחתיים שלה. "לא רק למנהלים מגיעה נוחות והנאה", לדברי איש מפתח בניהול החברה, אשר היה שותף להחלטה. לאחר שורה של זכיות כמעט בכל תחום בתעשיית הרכב, החל מביצועים מכאניים ועד לזיהום אוויר מופחת, נראה כי טויוטה בדרך אל הישג נוסף, בזכות ההחלטה לפנק את בעלי המשפחות בסדרה חדשה של רכבים משודרגים.

מתי כדאי לחגוג באולם אירועים?
28/06/12 | חתונות
כדי להפיק אירוע מוצלח ומהנה ישנה חשיבה רבה מאוד על כל פרט ופרט בהפקה שלו. המיקום הינו משמעותי ביותר משום שהוא משפיע על האווירה בערב, על העיצוב שלו, על סגנון האירוע ועל משתנים רבים נוספים. אבל, מתי כדי לחגוג את האירוע בתוך אולם אירועים במרכז ומתי כדאי במיקום אחר? מה קודם למה ומה ישפיע עלינו לבחור באולם על פני מיקומים אחרים?

מה הקשר בין אנטרקטיקה לטויוטה?
28/06/12 | רכב
בחברת טויוטה מאמינים שאין אתגר שהמכוניות שלהם לא יכולות לעמוד בפניו. חברת טויוטה כל כך מאמינה במוצרים שלה, ולכן מעמידה אותם שוב ושוב בפני אתגרים חדשים כאשר הרף עולה בכל פעם כלפי מעלה. לאחרונה החליטה חברת טויוטה להוכיח כי רכב השטח המופלא שלה טויוטה HILUX מסוגל לתפקד היטב בכל סוג של תנאי שטח ובכל סוג של מזג אוויר, גם בתנאים קיצוניים ביותר. לכן החליטה החברה להעמיד את רכביה למבחן בתנאי השטח הקיצוניים של אנטרקטיקה.

מה משפיע על מחירון רכבי טויוטה במהלך ביצוע טרייד אין?
28/06/12 | רכב
עסקת טרייד אין מאפשרת ללקוח להחליף את רכבו הישן ברכב חדש יותר, כאשר מחיר הרכב הישן מקוזז ממחיר הרכב החדש. האינטרס של הלקוח הוא לקבל מחיר גבוה עד כמה שאפשר עבור רכבו הישן כדי שהיתרה שתישאר לתשלום תהיה קטנה יותר. העיקרון הקבוע בכל עסקאות הטרייד אין נכון גם לגבי טרייד אין במכוניות טויוטה. רבים שואלים את עצמם מהם בעצם הקריטריונים המשפיעים על קביעת המחיר של הרכבים הן הישן והן החדש בעסקאות מסוג זה?

עומדים במבחן הירוק
30/05/12 | רכב
אין זה סוד כי כדור הארץ סובל בשנים האחרונות במידה יתרה מרמות זיהום הולכות וגוברות, הבאות לידי ביטוי בהתחממות גלובאלית מואצת ונגרמות בחלקן הגדול משימוש האדם במכונות מכאניות. טויוטה כאמור, הינה קונצרן הרכב הגדול בעולם.

מתי הכי כדאי לבצע עסקת טרייד אין?
30/05/12 | רכב
ישנם מצבים רבים בהם כדאי לבצע עסקת טרייד אין. מצבים אלו כוללים קושי במכירת רכב ישן, רצון לקבלת תנאי מימון לרכב החדש, רצון לחסוך התרוצצויות ואנרגיות והשאיפה לקבל יותר מהמכירה והקנייה של רכבים. אלו הן הסיבות העיקריות לבצע עסקת טרייד אין, היא המשתלמת ביותר במצבים אלו.

טויוטה וטכנולוגיית המחשבים
30/04/12 | רכב
חברת טויוטה היא חברה המתקדמת עם הזמן, ושוקדת לאורך כל הדרך על שכלול הטכנולוגיה הממוחשבת של הרכבים שלה ועל הצבתם בחזית החדשנות הטכנולוגית. כל דגם חדש של חברת טויוטה כולל שכלולים חדשים הבנויים על טכנולוגיה ממוחשבת, כאשר החברה שוקדת במשותף יחד עם חברות הי-טק מהגדולות בעולם, כדוגמת חברת מייקרוסופט, על פיתוח ומחשוב מואץ של מערכות הרכב השונות. להלן כמה מהפיתוחים האחרונים של החברה בתחום של מחשוב דגמי המכוניות שלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI