דף הבית חינוך ולימודים ליקויי למידה למה אשת לוט הסתכלה אחורה?
למה אשת לוט הסתכלה אחורה?
אבירם היכל 31/07/12 |  צפיות: 4140

"אנשים רבים חושבים שהם לומדים כדי שיוכלו להצליח בבחינה. אך הצלחה בבחינה אינה רכישת ידע. הצלחה בבחינה אינה סיבה ללמוד. אתה לומד כדי להשתמש בידע שרכשת."   מתוך הספר ללמוד כיצד ללמוד המבוסס על עבודותיו של ל. רון האברד.

כמה פעמים למדת למבחן ולאחר שהמבחן הסתיים שכחת את כל החומר?

פעמים רבות אנחנו לומדים בבית הספר ובאוניברסיטה רק את החומר שאנו חושבים שיופיע בבחינה.

הרבה יותר טוב לשאול את עצמך בזמן שאתה לומד - 'כיצד אוכל להשתמש בחומר בחיים שלי?' או 'מה אני יכול ללמוד מכך שיהיה שימושי עבורי?'

האם אפשר להשתמש בכך בכל נושא? הדוגמה הבאה של תלמיד שלמד את הקורס 'ללמוד כיצד ללמוד' באחד ממרכזי ההדרכה שלנו, מראה שכן!

באחת המשימות של הקורס 'ללמוד כיצד ללמוד' אנו עוברים עם התלמיד על המקצועות השונים שהוא לומד בבית הספר ומגלים ביחד איתו מהם השימושים של כל מקצוע ומקצוע.

אחד התלמידים שעשה את המשימה שאל את המדריכה שלו: "בשביל מה אני לומד תורה?" - הוא לא ראה מה הטעם ללמוד את זה. הוא אמר שבבית הספר שואלים אותו במבחנים שאלות בסגנון של 'מי אמר למי ובאיזה הקשר?' והוא לא מבין בשביל מה זה חשוב.

המדריכה בקורס שאלה אותו מה הסיפור שהוא לומד כרגע בתנ"ך בבית הספר. זה היה הסיפור של 'אשת לוט'. לוט ואשת לוט הצטוו על ידי ה' לא להסתכל אחורה בזמן שהוא החריב את העיר סדום ועמורה. לוט לא הסתכל ואילו אשת לוט הסתכלה והפכה לנציב (עמוד) מלח.

המדריכה, שאלה אותו מה הוא יכול ללמוד מהסיפור עבור החיים שלו, או במילים אחרות, כיצד הוא יכול להשתמש בסיפור הזה בחייו - וכששואלים את השאלות הנכונות, התשובות יכולות להיות מפתיעות ביותר.

תשובתו היתה: "אם מסתכלים אחורה, על הדברים הרעים, על העבר, על הכשלונות - נתקעים במקום. אבל אם לא מסתכלים כל הזמן על הכשלונות אלא מסתכלים קדימה לעבר העתיד אפשר להתקדם ולחיות".

לאחר מכן אותו ילד, שהיה בערך בן 10, אמר למדריכה שלו בקורס: "את יודעת, בתורה בעצם יש סיפורים שאני יכול ללמוד מהם מסקנות ומוסר השכל לחיים".

המדריכה התמוגגה, איזה הבדל, מילד שלא יודע בשביל מה הוא לומד תנ"ך לילד שמחפש מה הוא יכול ללמוד מסיפורי התנ"ך. ילד ששואל את עצמו, כיצד החומר יעזור לו בחייו.

מה לדעתך יקרה אם בכל נושא שאותו לומדים התלמידים בבית הספר הם יחשבו 'כיצד אפשר להשתמש בחומר בחיים' במקום 'האם זה יהיה בבחינה'? האם אתה חושב שהם יפיקו יותר כאשר מחשבה זו לנגד עיניהם?

פתח אצל ילדך את הגישה החדשה והמרעננת הזו בכל דבר שהוא לומד!

להתראות בטיפ הבא,

באהבה,

אבירם היכל,
מנכ"ל תבונה - חינוך חדש בישראל.

אתה תמיד מוזמן ליצור איתי קשר למרכז תבונה לטלפון: 03-5743734
או למייל שלי: [email protected]

http://www.tvuna-online.co.il/


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבירם היכל

אבירם היכל
תבונה - חינוך חדש בישראל
מאיר בעל הנס 12 רמת-גן
טלפון: 03-5743734
אי-מייל: [email protected]
אתר: http://www.tvuna-online.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת אבירם היכל
 
'גירדולציה' - המחסום שמוריד לילד שלך את החשק!
טיפ מתוך סדרת הטיפים ללמידה יעילה עבור הילד שלך / מאת מנהל תבונה, חינוך חדש בישראל. והפעם: מוטיבציה...

למה אשת לוט הסתכלה אחורה?
מה לדעתך יקרה אם בכל נושא שאותו לומדים התלמידים בבית הספר הם יחשבו 'כיצד אפשר להשתמש בחומר בחיים' במקום 'האם זה יהיה בבחינה'? טיפ מתוך סדרת הטיפים ללמידה יעילה עבור הילד שלך.

בית הספר לוחץ לריטלין...איך מתמודדים?
המורה בבית הספר מספרת לך על 'נפלאות' הריטלין, אומרת לך שכדאי לך לשקול טיפול תרופתי, מספרת לך שזה יעשה לילדך שיפור מדהים בלימודים וכמה שזה עוזר לילדים אחרים, אבל אתה מנגד לא רוצה לתת כדורים לילד שלך....מה עושים?

פריצת דרך בתחום הקשב והריכוז
פריצת דרך חדשה נעשתה בתחום! הכותרת "בעיית קשב וריכוז" התגלתה כאוסף של תופעות אשר הגורמים להם לא נמצאים במוח או בגנים. המקור לבעייה נמצא במקום אחר לגמרי.

האם הפרעת קשב וריכוז היא מחלה?
בעוד שמחלה אפשר לבדוק בצורה אובייקטיבית (כמו סוכרת שאותה ניתן למדוד בבדיקות דם), הפרעת קשב וריכוז מאובחנת לפי סימפטומים מאוד כללים ולא מדויקים שיכולים להופיע יום אחד, ויום אחר לא. מאמר זה לקוח מתוך סדרת מאמרים בנושא "כל מה שלא מספרים לך על הפרעת קשב וריכוז".

הילד שלך מתווכח אתך על כל דבר שאתה מבקש ממנו? תן לו לבחור!
ילדים בד"כ לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות, אז איך כן מניעים אותם לפעולה? במאמר הבא אציג לפניך את נפלאות כוח הבחירה בגידול ילדים ואלמד אותך להגביר משמעותית את מידת שיתוף הפעולה שלך עם ילדך.

האם ילדך סובל מלקויות הוראה?
מדינת ישראל היתה בשנות ה-80 מדורגת במקומות הראשונים במבחנים הבינלאומיים בהבנת הנקרא ובחשבון. כיצד קרה שכיום, שני עשורים אחרי, מדינת ישראל מדורגת במקומות ה- 40 בעולם בנושאים אלו?
הילדים בארץ הם מוכשרים מאוד, חכמים ומתוחכמים ובנוסף המודעות לקשיים של התלמידים עלתה, ההורים מתגברים בשיעורים פרטיים יותר מאי פעם ויחד עם זאת יש ירידה. האם באמת יש לילדים לקויות למידה או שאולי הם סובלים מלקות אחרת?


איך החליפין של הילד שלך?
מהו 'חליפין' ואיך הוא קשור לגידול ילדים? ילדים שניתנת להם הזדמנות לתת משהו בתמורה מרגישים הרבה יותר בעלי ערך. בנוסף, הדבר מעלה את רמת האחריות שלהם באופן ניכר. מאמר זה מציג את ארבעת סוגי החליפין וכיצד הם באים לידי ביטוי בחינוכם וגידולם של ילדים.

המחסום הגדול ביותר של ילדך בלימודים
ילדים רבים נתקלים בקשיים בלימודים. תופעות של קשב וריכוז, עייפות ושעמום הן תופעות שכיחות. הורים רבים מתלוננים על 'מלחמות' שמתנהלות בינם לבין הילדים על הכנת שיעורי הבית ולמידה למבחנים. על פי טכנולוגיית הלמידה ישנם 3 מחוסמים עיקריים שגורמים לתופעות אלה. במאמר זה מוצג המחסום החשוב ביותר מבין השלושה ומה באמת אחד המקורות העיקריים לקשיים בלימודים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI