דף הבית עסקים תקשורת מרכזיות טלפונים – מדריך אפיון דרישות לעסקים
מרכזיות טלפונים – מדריך אפיון דרישות לעסקים
מיכאל פנחס 03/08/12 |  צפיות: 4060
איך בוחרים מרכזיה לעסקים?

ארגונים גדולים שוכרים יועצים או חברת ייעוץ תקשורת כדי לקבל מענה לשאלה זו. יש ארגונים הנוקטים בכלל הוותיק, שהיה נפוץ בתעשייה לפני כמה עשורים: "עוד לא פיטרו את המנהל שבחר ב-IBM ". אזי, הם בוחרים במרכזיה של סיסקו, תדיראן טלקום או אוויה, ובזה מסתיים תהליך קבלת ההחלטות. עסקים קטנים עד בינוניים בוחרים במרכזיה של פנסוניק או LG, וגם כן נמנעים מלבדוק חלופות. אם רוצים לבזבז את הכסף, זו בדיוק הדרך הבטוחה ללכת בה. בזאת ניתן להסתפק, בלי לקרא את ההמשך של מאמר זה.

הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים, ויעלה הכי פחות כסף. כמובן, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קניינית ב"חתונה קתולית".

הצעדים המומלצים לבחירת מרכזיה לעסקים:

א. הדבר הראשוני שצריך כל בעל עסק לשאול הוא די פשוט: האם בכלל יש צורך במרכזיה? התשובה, ברוב במקרים היא פשוטה: לאו מוחלט. אם ההבנה של תשובה זו טרם ברורה, מוצע לקרוא את המאמרים המתארים את שירותי הענן בטלפוניה. שאלה נוספת: האם העסק צריך שירותי Call Center בנוסף למרכזיה. גם כאן, התשובה פשוטה: בענן ניתן לקבל הכל, גם Call Center. קיצורו של עניין: הצורך של העסק או הארגון הוא לשוחח (לקבל ולהוציא שיחות). לצורך כך צריך טלפונים, בין פיזיים על השולחן, ובין וירטואליים על המחשב הנייח או הנייד או על מכשיר הסלולר החכם. לא צריך מרכזיה לצורך כך. המרכזיה יכולה להיות בענן, בכל מקום בעולם. אין מה לדאוג לשרידות, אבטחה וכיו"ב. אלו נושאים שפתרו אותם מזמן. צריך כמובן לוודא שכל ההגנות וה- SLA קיימים ומתקיימים בהסכם השירות. זה הפתרון הזול ביותר, בעיקר בגלל שמשלמים על טלפוניה לפי צריכה. ללא דמי שימוש קבועים, רישיונות ושאר הוצאות תחזוקה ותמיכה מיותרות.

ב. חלופה לשירותי הענן הן שירותי מרכזיה וירטואלית במיקור חוץ אצל ספק התקשורת. מה שמוכנה IP-Centrex. זו חלופה פחות מועדפת ויותר יקרה משירותי הענן. אולם, היא נפוצה, מוכרת ומספקת שקט נפשי לעסק (כי השירות ניתן ע"י ספק תקשורת מוכר, גדול ורציני). סביר להניח שבטווח הזמן של שנה עד שנתיים ספקי התקשורת בישראל, בדומה לעמיתיהם מהעולם, יעברו משירותי IP-Centrex לשירותי ענן, אבל אין עדיין מועד ברור למעבר שכשזה.

ג. למי שמתעקש לראות מרכזיה פיזית אצלו בעסק \ בארגון, ואינו מוכן לשמוע על החלופות של ענן, מיקור חוץ ווירטואליזציה, מומלץ לבחור במרכזיה בקוד פתוח - Asterisk. יש לבחור מרכזיה כזו רק מספק שיש לו תמיכה 24X7, ויש לו מערך התקנה ותמיכה מסודר, מוכר ויציב. רצוי מאוד לקבל המלצות מעסקים שכבר רכשו והתקינו מרכזיות טלפונים מאותו ספק. היתרון במרכזיה בקוד פתוח: אין רישיונות. ההפרשים בעלויות בין מרכזיה בקוד פתוח למרכזיה קניינית הם לעיתים ניכרים. אולם, חשוב להחליט מי מספק את התמיכה למרכזיה, משום שאין מרכזיה פיזית בעולם שאינה זקוקה לתמיכה. נקודה חשובה: ישנם ספקי מרכזיות בקוד פתוח Asterisk, שמספקים את השירות במודל הווירטואלי ו\או בענן, דהיינו: ללא מרכזיה פיזית בעסק. גישה זו מוזילה בצורה משמעותית את הפתרון של מרכזיה בקוד פתוח. בנוסף, רוב ספקי הפתרונות בקוד פתוח, שיש בשוק, מספקים בנוסף למרכזיה גם פתרונות Call Center ו- UC) Unified Communications) בקוד פתוח, שמבוססים על המרכזיה בקוד פתוח, כך שמדובר בחיסכון כספי מאוד משמעותי לעסק. מערכת של UC המבוססת על קוד פתוח - Asterisk חוסכת לארגון יותר מ- 60% מהוצאות ההשקעה בתקשורת וכ- 80% מה- TCO, לעומת פתרונות IP  קנייניים. לכן, מומלץ לחפש ספקים, שיש אצלם את כל האפשרויות הללו, כך שניתן לבחור בין כמה חלופות של פתרון בקוד פתוח.

ד. חלופה מומלצת נוספת למי שמעוניין במרכזיה פיזית אך מבוססת תוכנה ובמחיר אטרקטיבי עם יכולות מתקדמות: לבחון את Microsoft Lync 2010. פתרון המתואר בהרחבה כאן.

ה. עסקים קטנים מאוד (SoHo) יכולים לבחור בפתרון VoB Voice over Broadband מספקי התקשורת (אקספון-018, 012 סמייל, 013 נטוויז'ן, בזק בינלאומי, בקרוב - הוט-מירס, ועוד), אצלם עסקים יכולים לחסוך בשילוב של תקשורת קווית לאינטרנט וטלפוניה. פתרון שבו ניתן להעביר עד 3 קווים על חיבור פס רחב רגיל, כשרשת האיתותים היא כמובן SIP. דהיינו: על חיבור פס רחב במחיר ללקוח פרטי, ניתן לקבל עד 3 שלוחות קווי טלפון למרכזיית IP קטנה.


VoIP-Expertsמדריך רכש מרכזיות טלפונים לעסקים, קבלו הצעות מחיר מספקי תקשורת בחינם!

החברה הוקמה ע"י מהנדסי תקשורת מומחים בעלי ניסיון מעל 20 שנה בשוק התקשרות במטרה לסייע לעסקים שאין באפשרותם להעסיק מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב כעובדים שכירים בחברה, בהתייעלות ושדרוג מערכי התקשורת והמחשוב תוך חיסכון בהוצאות, ובכך לסייע בצמצום הוצאות מיותרות ולהביא לגדילה, צמיחה והשגת יעדי העסק שלכם.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכאל פנחס


 


מאמרים נוספים מאת מיכאל פנחס
 
מרכזיות יהלום בזק - איך בוחרים בפתרון המתאים ביותר לעסק?
08/11/12 | תקשורת
מרכזיות יהלום מצויות עדיין בכמויות גדולות בעסקים רבים בישראל.

האם לתקן, לשדרג או להחליף את מרכזיות טלפוני יהלום?

איך בוחרים בפתרונות הטלפוניה החסכוניים והמתאימים ביותר למגזר העסקי?


מרכזיות פנסוניק / יורוקום - מדריך רכש לעסקים
מרכזיות פנסוניק מבית יורוקום כשבמרכז מצויה סדרת המרכזיות מסוג TDE Pure IP היא אחת מהמרכזיות המובילות בישראל. כיצד לבחור מרכזית טלפון לעסק שלכם?

מרכזיות קורל / Coral IPx – מדריך רכש לעסקים
מרכזיות קורל – סקירה טכנית לתדיראן טלקום יצרנית מרכזיות קורל חמישה דגמים מובילים לרמות השוק השונות:

מרכזיות טלפונים לעסקים קטנים – סקירת יצרנים מובילים
03/08/12 | תקשורת
עסקים קטנים מוצפים בשפע של פתרונות שבדרך כלל אינם מותאמים לצרכיהם ואינם מספקים מענה לצורך האקוטי של חיסכון בהוצאות התקשורת. אולם, התקשורת העסקית שינתה את פניה עם כניסת שירותי IP בטלפוניה בקוד פתוח ובענן, שמוזילים עלויות ומספקים יכולות מתקדמות.

IP Centrex – פתרון תקשורת מנוהל למול IP PBX
03/08/12 | תקשורת
חברות התקשורת מנסות בכל כוחן השיווקי לדחוף את פתרון ה- IP Centrex לעסקים. ניתוח המלכודת והמלצות לחיסכון בתקשורת העסקית.

מרכזיות טלפונים – מדריך אפיון דרישות לעסקים
03/08/12 | תקשורת
שוק התקשורת העסקית משנה את פניו עם כניסת הקוד הפתוח בתקשורת, שמוזיל עלויות ומספק יכולות מתקדמות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI