דף הבית עסקים תקשורת מרכזיות טלפונים לעסקים קטנים – סקירת יצרנים מובילים
מרכזיות טלפונים לעסקים קטנים – סקירת יצרנים מובילים
מיכאל פנחס 03/08/12 |  צפיות: 4129
מי הם השחקנים בשוק המרכזיות לעסקים קטנים?

בשוק הזה קיים, למעשה, מגוון רחב של פתרונות, שמנותחים בנפרד ובכלל זה:

א. פתרונות של הספקים המוכרים, חלקם ספקים של מרכזיות ארגוניות גדולות, שיש להם גם מרכזיות לעסקים קטנים: אוויה, תדיראן טלקום, סיסקו, פנסוניק, טלרד-קונג'י (וויזקום), LG, סימנס, ועוד. המובילה בשוק זה היא תדיראן טלקום, בין היתר, עם פתרון ה- Wholesale (פתרונות תקשורת כוללים מנוהלים מרחוק עם ליסינג תפעולי), ואחריה פנסוניק ו- LG. יודגש, שבשוק ה- SMB הישראלי יש עדיין מרכזיות אנלוגיות ישנות רבות, רבות מדי, לרבות מרכזיות "יהלום" \LG  של בזקכל (לשעבר), מרכזיות נורטל (לשעבר) ו"כוכב" של טלרד -קונג'י (לשעבר).

ב. פתרונות IP-Centrex ו- IP-PRI. כיום מסופקים בעיקר ע"י קבוצת בזק.

ג. פתרונות בקוד פתוח בתקשורת (אסטריסק). כמות הספקים בתחום זה די גדולה.

ד. פתרונות בענן. כמות הספקים מתחילה להיות משמעותית.

ה. הפתרון של מיקרוסופט: Microsoft Lync 2010.

ו. פתרונות VoB לעסקים קטנים מאוד (SoHo). מסופקים בעיקר ע"י חברות ה- ISP.

מה הם ההבדלים בין כל הפתרונות הללו? למעשה, אין כל מכנה משותף בין כל הפתרונות. כל עסק צריך להחליט על הפתרון המתאים לו ולצרכיו הספציפיים. עסקים רבים בחרו בפתרונות של IP-Centrex, מבלי להבין את ההשלכות הכוללות של ההחלטה ובחירה בחלופה הזו. כך גם רבים מתפתים לרכוש מרכזיות טלפונים זולות של פנסוניק ו- LG. לטווח הארוך אין אלו הפתרונות הנכונים להשיג חיסכון בהוצאות התקשורת. ב"מדריך הרכש למרכזיות טלפון לעסקים" מצויים כל השיקולים שבעל עסק נדרש לשקול בבואו להחליט על המרכזיה והפתרון המתאים לצרכיו, גם לטווח ארוך.

התמורות והמהפכות, שעבר עולם התקשורת בעשור האחרון, לא פסחו גם על הטלפוניה הקווית, ומתבטאות בטכנולוגיית VoIP, קוד פתוח ופתרונות ענן, שמציגים תפיסה חדשה ורחבה לעולם תקשורת בכלל ולעולם העסקים בפרט. שילוב זה מעניק ללקוח כלי רב-גוני, שמאפשר לעסק ליהנות ממגוון עשיר וגמיש של תכונות ויכולות מתקדמות, שהיו עד עתה בלעדיות למרכזיות תקשורת גדולות, יקרות וייעודיות. זאת, תוך חיסכון עצום בעלויות התפעול והניהול לטווח הקצר ולטווח הארוך. שוק העסקים הקטנים עד הבינוניים (SMB) היה הראשון לאמץ גישות אלו, בגלל הרגישות הגבוהה של שוק זה להוצאות התקשורת.

איך בוחרים מרכזיית IP?

ארגונים גדולים שוכרים יועצים או חברת ייעוץ תקשורת כדי לקבל מענה לשאלה זו. יש ארגונים הנוקטים בכלל הוותיק, שהיה נפוץ בתעשייה לפני כמה עשורים: "עוד לא פיטרו את המנהל שבחר ב-IBM ". אזי, הם בוחרים במרכזיה של סיסקו, תדיראן-טלקום או אוויה, ובזה מסתיים תהליך קבלת ההחלטות. עסקים קטנים עד בינוניים בוחרים במרכזיה של פנסוניק או LG, וגם כן נמנעים מלבדוק חלופות. אם רוצים לבזבז את הכסף, זו בדיוק הדרך הבטוחה ללכת בה.

הדרך הנכונה לבחור מרכזיה היא לבחור מה שמתאים, ויעלה הכי פחות כסף. כמובן, בלי להשתעבד לספק אחד ולמערכות קניינית ב"חתונה קתולית".

מגמות חדשות בתחום מרכזיות לעסקים וארגונים גדולים:

המגמות החדשות יותר בתחום המרכזיות לעסקים וארגונים חדשים טרם הגיעו לישראל, אבל הן תגענה (ככל הנראה במהלך 2012). המגמה הבולטת: מתן שירותים כוללים בענן או כ- Hosted ע"י ספק תקשורת משולב ענק. ניתחנו בנפרד את היתרונות של שילוב שירותי תקשורת מספק אחד גדול (Quadruple Play). דוגמאות בולטות מחו"ל: שירותי התקשורת לעסקים של ספקיות הבזק והסלולר האמריקאיות הענקיות AT&T ו- Verizon.

במקביל, המגמות החדשות של שירותי תקשורת בקוד פתוח (אסטריסק) ובענן הגיעו במהלך 2011 לארגונים ולעסקים ברמת הביניים - SME, לאחר הצלחה די יפה ברמת ה- SMB. במהלך 2012 ואילך נראה פתרונות אלו מתפשטים גם לתחום הארגונים והעסקים הגדולים.

מהם המאפיינים הבולטים כיום בעסקים קטנים בבחירת מרכזיה?

א. אין ברוב העסקים הקטנים עד הבינוניים הפרדה בין יחידות ה- IT לתקשורת.

ב. ההחלטות ביחס לשירותי תקשורת נקבעות רק לעיתים רחוקות במכרזים פתוחים.

ג. בד"כ אין אנשי מקצוע בתחום התקשורת.

ד. יש נטייה לקחת שירותי מיקור חוץ לתקשורת, אם כי הדבר דורש שכנוע עמוק של בעלי התפקידים והמנהלים.

ה. חבילות משולבות, One-Stop-Shop ו- One Bill מתחילות להיות משמעותיות לפלח שוק זה, אם כי לא תמיד בעדיפות גבוהה.

ו. יש לעיתים רחוקות חשיבות למענה לצרכים ייחודיים, כמו: חיבור סניפים מרוחקים, חיבורי VPN, חיבור עובדים ניידים, עבודה מרחוק, שילוב סמארטפונים וטאבלטים, שליטה מרחוק, אבטחה, תחזוקה מרחוק, וכיו"ב. שירותי Contact Centers משולבי CRM (ולעיתים גם BI ו- UC) תופסים בד"כ מקום פחות בולט בחברות בשוק זה, אם כי הם קיימים וחשובים לעסקים רבים בשוק ה- SMB.

ז. במגזר זה קיימים גם מתחמים הקרויים "בניינים חכמים" ו/או פרוייקטי הפעלה/נס"ר, שמקבלים שירותי תקשורת מאוחדים מספקי תשתיות תקשורת למתחמים שכאלו. הטלפוניה, האינטרנט ושירותי תקשורת נוספים ניתנים ע"י ספק מרכזי אחד לכל המשרדים והדירות בבניין, בד"כ ב- One Bill. בישראל יש כ- 350 מתחמים כאלו, וזה פלח שוק מעניין, שהולך ומתרחב.

ח. המחיר וקלות התפעול והשימוש הם הפרמטרים המרכזיים בפלח שוק זה. עדיין מעטים בשוק זה מבינים ומיישמים את היתרונות בשילוב (Convergence) בין רשתות הטלפוניה והאינטרנט \ Data.

ט. "נאמנות לקוח" היא ברמה די נמוכה במגזר ה- SMB ובעלי העסק לא יהססו להחליף ספק ומרכזיה, אם זה ייראה להם משתלם יותר. כ"כ הסכמי תחזוקה ארוכי טווח הם נדירים ובד"כ התחזוקה מתבצעת "לפי קריאה".

י. עסקים ברמת ה- SMB מסתייעים לעיתים רחוקות בשירותי יעוץ ותכנון תקשורת, לרבות שירותי בקרת עלויות התקשורת וביצוע אופטימיזציה בהם.

VoIP-Experts - מדריך רכש מרכזיות טלפונים לעסקים, קבלו הצעות מחיר מספקי תקשורת בחינם!

החברה הוקמה ע"י מהנדסי תקשורת מומחים בעלי ניסיון מעל 20 שנה בשוק התקשרות במטרה לסייע לעסקים שאין באפשרותם להעסיק מומחים בתחומי התקשורת והמחשוב כעובדים שכירים בחברה, בהתייעלות ושדרוג מערכי התקשורת והמחשוב תוך חיסכון בהוצאות, ובכך לסייע בצמצום הוצאות מיותרות ולהביא לגדילה, צמיחה והשגת יעדי העסק שלכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מיכאל פנחס


 


מאמרים נוספים מאת מיכאל פנחס
 
מרכזיות יהלום בזק - איך בוחרים בפתרון המתאים ביותר לעסק?
08/11/12 | תקשורת
מרכזיות יהלום מצויות עדיין בכמויות גדולות בעסקים רבים בישראל.

האם לתקן, לשדרג או להחליף את מרכזיות טלפוני יהלום?

איך בוחרים בפתרונות הטלפוניה החסכוניים והמתאימים ביותר למגזר העסקי?


מרכזיות פנסוניק / יורוקום - מדריך רכש לעסקים
מרכזיות פנסוניק מבית יורוקום כשבמרכז מצויה סדרת המרכזיות מסוג TDE Pure IP היא אחת מהמרכזיות המובילות בישראל. כיצד לבחור מרכזית טלפון לעסק שלכם?

מרכזיות קורל / Coral IPx – מדריך רכש לעסקים
מרכזיות קורל – סקירה טכנית לתדיראן טלקום יצרנית מרכזיות קורל חמישה דגמים מובילים לרמות השוק השונות:

מרכזיות טלפונים לעסקים קטנים – סקירת יצרנים מובילים
03/08/12 | תקשורת
עסקים קטנים מוצפים בשפע של פתרונות שבדרך כלל אינם מותאמים לצרכיהם ואינם מספקים מענה לצורך האקוטי של חיסכון בהוצאות התקשורת. אולם, התקשורת העסקית שינתה את פניה עם כניסת שירותי IP בטלפוניה בקוד פתוח ובענן, שמוזילים עלויות ומספקים יכולות מתקדמות.

IP Centrex – פתרון תקשורת מנוהל למול IP PBX
03/08/12 | תקשורת
חברות התקשורת מנסות בכל כוחן השיווקי לדחוף את פתרון ה- IP Centrex לעסקים. ניתוח המלכודת והמלצות לחיסכון בתקשורת העסקית.

מרכזיות טלפונים – מדריך אפיון דרישות לעסקים
03/08/12 | תקשורת
שוק התקשורת העסקית משנה את פניו עם כניסת הקוד הפתוח בתקשורת, שמוזיל עלויות ומספק יכולות מתקדמות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI