דף הבית בית משפחה וזוגיות גינון פרחים- מהו מקורם?
פרחים- מהו מקורם?
דינה דוד 05/08/12 |  צפיות: 3593

פרחים סובבים אותנו בעולמנו, כולם נהנים מהחן של הפרחים, נוהגים לשלוח אותם כמתנה לאירועים, רוכשים אותם כדי להאיר את חלל החדר ואף מגדלים פרחים בגינת הבית ובעציצים.

נשאלת השאלה- כיצד הם נוצרים? מדוע פרחים כל כך אהודים בעולמנו? מהו סוד קסמם של פרחים?


פרחים, זאת יודעים כולם, הם חלק מצמח חי- ועל כן ללא מים הם עלולים לנבול במהרה ולמות. המעניין הוא שבדומה לבני אדם, גם פרחים מתרבים באופן דומה- תא זרע פוגש ביצית. אך בניגוד לבעלי החיים ובני האדם- פרחים אינם מסוגלים לנוע ממקומם, ועל כן פיתחו אפשרויות מגוונות ויצירתיות לעשות כן. באמצעות תהליך הנקרא "האבקה".


האבקן הינו איבר המייצר את גרגרי האבקה המכילים את תאי המין הזכריים. הפריית הפרחים נעשית באמצעות בהאבקה,המשמשת להעברת חומר גנטי ונעשית על ידי העברת אבקת הפרחים לצלקת. קיימים 3 סוגי האבקה: באמצעות האבקה מפרח לפרח, האבקה מפרחים אחרים באותו הפרח וכן האבקה עצמית.


האבקה מפרח לפרח נעשית באמצעות הרוח, המים או באמצעות בעלי חיים כגון עטלפים, חרקים וציפורים. כך למשל, בעלי חיים שונים כגון פרפרים נמשכים לפרחים בזכות צוף הפרח ונדבקים בהם האבקנים. לאחר מכן גרגרי האבקה מגיעים לצמח אחר אל השחלה- האיבר הנקבי של אותו צמח או של צמח אחר, וכך למעשה מתפתחת ההפרייה.


כידוע לנו, פרחים קיימים בשלל צבעים מגוונים, והסיבה לכך הינה אבולוציונית: הצבעים המושכים של הפרחים וצורתם המרשימה, מהווים למעשה גורם משיכה עבור בעלי החיים, העוזרים להפרייה. כך ניתן לראות שבאזור שבו קיימים חרקים או ציפורים גדולים יחסית, אלה הפכו במהלך השנים לגדולים יותר על מנת להתאים להם.


בדומה לבעלי החיים, גם אנו בני האדם נמשכים לפרחים בזכות צבעיהם מלאי החן וצורתם המיוחדת, ונהנים לשזור אותם בסידורי פרחים, בזרים מקוריים, לתכנן באמצעותם גינות יפות ואף להביע באמצעותם רגשי אהבה לאהובינו.


בעבר הרחוק הגדרת פרחים הייתה תחביב מאוד נפוץ בקרב רבים, שנהגו ללכת בימי חג ושבתות לשדות גדולים בהם צמחו פרחים רבים, בחיפושם אחר פרחים אשר אותם הגדירו. מגדיר פרחים הינו למעשה כרך גדול המכיל כמעט את כל סוגי הפרחים, ומאפשר באמצעות בדיקת מאפייני הפרח לזהות באיזה סוג מדובר.


תחביב נוסף שהיה מאוד פופולארי בעבר, הינו ייבוש עלי פרחים בספרים ישנים, על מנת שיחזיקו מספר שנים. לתחביב זה התלווה שדרוג- החלפת פרחים מיובשים עם חברים לעט מארצות שונות. כיום השתכללה השיטה, ונהוג לייבש פרחים באמצעות המיקרוגל.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דינה דוד


 


מאמרים נוספים מאת דינה דוד
 
הובלות דירה- טיפים למעבר חלק וקל
02/10/12 | מעבר דירה
המאמר הבא יציע כמה טיפים לאלה מביננו שעומדים להחליף כתובת ומעוניינים לשרוד את המעבר בקלות ובנוחות יחסית ככל הניתן, ללא נזק מיותר לחפצים ולריהוט

חנות וירטואלית- כדאי להשקיע?
בעשור האחרון עולם הצרכנות שינה את פניו- אם בעבר היינו ניגשים למדרחוב על מנת לרכוש את צרכינו, ובהמשך לקניון הסמוך למקום מגורינו- כיום אנו פשוט יכולים להישאר בבית או במשרד, ולרכוש את הדרוש לנו בלחיצת כפתור. מה משמעות הדבר מבחינת בעלי העסק?

כיצד לבחור חנות וירטואלית?
חברות אינטרנט רבות בעלות רקע בבניית אתרים מציעות הקמת חנות וירטואלית בטווח מחירים הנחשב "חינמי" ועד חברות המציעות מחירים גבוהים יותר. כיצד נדע כיצד לבחור חברה שתבנה לנו חנות וירטואלית באופן איכותי ויעיל אך מבלי "לקרוע את הכיס"?

פרחים- מהו מקורם?
05/08/12 | גינון
רחים סובבים אותנו בעולמנו, כולם נהנים מהחן של הפרחים, נוהגים לשלוח אותם כמתנה לאירועים, רוכשים אותם כדי להאיר את חלל החדר ואף מגדלים פרחים בגינת הבית ובעציצים. נשאלת השאלה- כיצד הם נוצרים? מדוע פרחים כל כך אהודים בעולמנו? מהו סוד קסמם של פרחים?

משלוחי פרחים ראשון לציון
לפני שאתם מבצעים משלוחי פרחים ראשון לציון, מומלץ לקרוא מעט על סמליותם של הפרחים לאורך ההיסטוריה בתרבויות השונות בעולם. לאורך ההיסטוריה, החל מן התקופה העתיקה, לפרחים הייתה סמליות רבה ומשמעותית בקרב תרבויות שונות בעולם. פרחים ליוו כל אירוע חשוב במהלך החיים- לידה, נישואין, חגים, חולי ואפילו מוות.

הובלת דירה- כמה טיפים להצלחה
לכולנו בחיינו יצא בשלב כזה או אחר להזמין שירות הובלת דירה, הרי עברנו מהדירה של ההורים לדירת רווקים, לדירה של בן או בת הזוג ובהמשך לדירה משפחתית חדשה. אבל מה עם הובלת משרדים? מדובר בפרויקט שלא ממהרים לדבר עליו, שכן הוא נחשב פחות שכיח, אך עם זאת מדי יום ביומו ברחבי הארץ משרד זה או אחר אורז את מיטלטליו ומעבירם למקום חדש ומרווח יותר.

חוקר פרטי- היצע עצום, כיצד לבחור?
07/06/12 | חקירות
כיום למעוניין בביצוע חקירה מכל סוג שהוא, החל ממעקב אחרי בן זוג, עובד, ועוד, מוצעים מגוון שירותים על ידי חוקר פרטי המציג עצמו כמיומן ובעל יכולות. ההיצע העצום עלול לבלבל. כיצד נוכל לדעת לבחור במקצוען שיעשה עבורנו עבודה איכותית ואמינה?

מתנות לגבר
24/05/12 | קניות
בחירת מתנות לגבר עשוייה להיות לעיתים משימה לא פשוטה. בעוד נשים גלויות ומספרות שעל ליבן, גברים צופנים את תחושותיהם, ולכן היכולת לקלוע לטעם בן הזוג מאתגרת.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI