דף הבית עסקים שיווק ופרסום האם אי פעם חשבתם על מקורו של מדיח כלים ביתי?
האם אי פעם חשבתם על מקורו של מדיח כלים ביתי?
טל זולברג 20/09/12 |  צפיות: 4757

ישנם לא מעט מוצרי חשמל יומיומיים שאנו עושים בהם שימושים ביתיים ולא עוצרים לרגע לחשוב עליהם. מהיכן הם בא, מי המציא אותם, איך אנשים הסתדרו בלעדיהם כל כך הרבה שנים ועוד מחשבות מסוג זה. מדיח כלים הוא רק דוגמא אחת למוצר חשמלי שנמצא בבתים רבים בישראל ורוב הסיכויים שמעולם לא ייחסתם לו כל חשיבות. ככה זה כשמקבלים דברים כמובנים מאליהם. החלטנו להקדיש את הטקסט הבא לאחת המכונות שהפכו את החיים שלנו להרבה יותר קלים ונוחים כי למרות שישנם אנשים מוזרים בעולם, מעטים מאוד הם האנשים שאוהבים לעשות כלים בעצמם.

מדיח כלים ראשון בא לעולם

לפני יותר ממאה ועשרים וחמש שנים איש עוד לא שמע על מדיחי הכלים המודרניים המשוכללים דוגמת אלה שמייצרות מיטב החברות כמו בלומברג למשל. בתקופה ההיא כלים היו נערמים בכמויות בכיורים ברחבי העולם עד שאישה מבריקה בשם ג'וזפין קוקרן שמה לב לתופעה מטרידה. בזמן שטיפת הכלים חלק גדול מכלי החרסינה היקרים שלה סבלו משברים ומסדקים והיא החליטה שהיא תבנה מכונה שתשמור עליהם.

1886 אולי תיזכר לנצח כשנה בה נבנה פסל החירות המפורסם, אך עבור רבים היא זכורה כשנה בה נבנה האבטיפוס הראשון של מדיח הכלים. אז כן, הוא לא היה יעיל כמו מדיח כלים של חברת בלומברג למשל אבל כמו שאומרים – צעד קטן לג'וזפין קוקרן, צעד ענק לכל מי ששונא לשטוף כלים. המדיח הראשון היה למעשה דוד נחושת שבתוכו הותקן גלגל שהסתובב באמצעות מנוע חשמלי. על אותו גלגל הורכבה מעין רשת ברזל ובאותה רשת היו מקומות ייעודיים עבור צלחות, כוסות וסכו"ם. בדומה למדיחים המודרניים, עם סיבוב הגלגל הותזו מים בטמפרטורה גבוהה בשילוב עם סבון על הכלים ולאחר מכן הותזו עליהם מים חמים בלבד. ככה בא לעולם מדיח הכלים הראשון.

הבדלים בין שטיפה ידנית למדיח

שטיפת כלים ידנית מתבססת על פעולה מכנית בעיקר של קרצוף ושל שפשוף. לעומת זאת, שטיפה באמצעות מדיח כלים מתבססת על חום. מים בטמפרטורה של 55-65 מעלות צלזיוס שוטפים את הכלים המלוכלכים בשילוב עם חומרי ניקוי שמומסים בהם ולאחר מכן הכלים נשטפים משאריות המזון והסבון בזרם מים נוסף. האם אתם מוכנים להיפטר מכאבי הגב ומהעבודה הקשה?


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל זולברג


 


מאמרים נוספים מאת טל זולברג
 
80 שנה של חדשנות בחברת אמנה
08/01/13 | צרכנות
במאמר זה תמצאו מידע על ההיסטוריה של אחת מחברות מוצרי החשמל החדשניות בעולם, שהביאה לנו בין השאר את המיקרוגל

חשיבות חווית משתמש להצלחת המוצר
כחלק מהקדמה הטכנולוגית, חווית משתמש היא אחד המושגים שהולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות. חווית משתמש עשויה להסביר מדוע אפליקציה אחת היא הצלחה גורפת לעומת אאפליקציה אחרת שנעלמת במהירות. בטקסט זה נסביר על האספקטים השונים של חווית המשתמש.

מים - מקור החיים
כולנו יודעים מהי חשיבות המים לחיינו. לכן, חשוב גם שנדע איזה סוג מים כדאי לשתות כדי לספק לגוף את כל המרכיבים החיוניים - כל הפרטים במאמר זה.

מה הסיבות לקחת הלוואה שלא דורשת ערבים?
12/12/12 | הלוואות
הלוואה ללא ערבים היא אחת הדרכים היעילות למתן עזרה כלכלית - קראו במאמר זה מהי המשמעות של הלוואה כזו

גיל 60 והבריאות שלנו
בעולם המשתנה שלנו, תוחלת החיים עולה בהתמדה הודות לפיתוחים טכנולוגיים. ככל שאנו מתבגרים, מתרבות השיחות בנוגע לבריאות. איזה בעיות עלולות לצוץ אחרי גיל 60 ומהם הגורמים לכך?

היום, קולט אדים הינו חלק בלתי נפרד מכל מטבח ומטבח
10/12/12 | צרכנות
על אף ירידה תלולה במחירים של קולטי אדים איכותיים רבים, רוב האנשים ובעלי המטבחים עדיין לא מודעים לחיוניותם של קולטי האדים במטבח. במאמר זה נסביר מדוע.

הקשר בין מתקני מים איכותיים למיכלים נוחים לשימוש
למתקני מים בעלי מיכלי מים ישנם מספר יתרונות חשובים - הכנסו למאמר כדי לקרוא אודותיהם

כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות
15/11/12 | הלוואות
מה כדאי לדעת בנוגע לכרטיסי אשראי? מאמר זה יפרט את יתרונותיהם וחסרונותיהם של כרטיסי האשראי.

האם אי פעם חשבתם על מקורו של מדיח כלים ביתי?
מדיח כלים הוא רק דוגמא אחת למוצר חשמלי שנמצא בבתים רבים בישראל ורוב הסיכויים שמעולם לא ייחסתם לו כל חשיבות. כאן תמצאו מידע על המצאת מדיח הכלים.

טיפים להכנת עוגיות מושלמות
הכנת עוגיות היא אחת מעבודות המטבח הכיפיות ביותר, את רוב הסוגים של העוגיות קל מאוד להכין ולא נדרשת מומחיות גדולה. אין כמו עוגיות טריות שיוצאות מהתנור, אף אחד לא יכול לעמוד בפניהן. אמנם לא מסובך לרוב להכין עוגיות, אך כמה טיפים קטנים בהחלט יכולים להקל עוד יותר על המשימה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI