דף הבית בניין ואחזקה בית חכם מערכות בית חכם: חסכון ניכר בצריכת החשמל
מערכות בית חכם: חסכון ניכר בצריכת החשמל
אירה פינסקר 06/10/12 |  צפיות: 2937

מרבית האנשים אשר שוקלים התקנה של מערכת בית חכם חושבים בעיקר על הנוחות. מערכת בית חכם מתאימה מאוד במצבים בהם סיור בחדרים לצורך סגירת התריסים או כיבוי האורות הופך להיות בעייתי, אם זה מפאת חוסר זמן או בגלל הטרחה הכרוכה בכך. שליטה ובקרה מרכזית על הציוד בבית חוסכת זמן ומאמץ למי שממהר לעבודה או למי שמוגבל בתנועה, כמו במקרה של אנשים קשישים עצמאיים שלא מעוניינים בליווי צמוד. חשוב לזכור, שמעבר לנושא הנוחות, מערכות בית חכם עשויות לתרום לחסכון משמעותי בצריכת החשמל הביתית. ננסה לראות מדוע.

אחת מהתופעות הקשות המאפיינות את משק החשמל בישראל הוא תופעת העומס הבלתי מאוזן. אנחנו חיים במדינה קטנה ומספקים את כל צרכי החשמל שלנו באופן עצמאי. במילים פשוטות, כל החשמל במדינה מגיע ממקור אחד, והוא חברת החשמל. בעונת הקיץ (אשר נמשכת אצלנו רוב ימות השנה) כל אחד מדליק את המזגן האישי שלו, בנוסף לציוד חשמלי אחר. זה קורה בעיקר בשעות הצהריים החמות. שעות אלה הן שעות שיא בצריכת החשמל, וככל שרמת החיים במדינה עולה, כך עולה גם צריכת החשמל בשעות אלה. בלילה כולם הולכים לישון, גם האנשים בבתים וגם רוב המכונות בתעשייה, וצריכת החשמל צונחת. העומס הממוצע עשוי להיות סביר, אך חברת החשמל צריכה להיות מסוגלת לענות על צורכי שיא, ולא רק על הצרכים הממוצעים.

חלק מצריכת החשמל הביתית היה יכול, תאורטית, לעבור לשעות הלילה. כך, למשל, מדיח הכלים לא חייב לעבוד בצהריים, וכך גם מכונת הכביסה והמייבש. יחד עם זאת, מעטים יסכימו לקום באמצע הלילה על מנת ללחוץ על הכפתור. מערכות הבית החכם מאפשרות לתזמן את הפעלת המכשירים לשעות הרצויות מבלי שיהיה צורך להתעורר. בצורה כזאת ניתן לאזן את העומסים, לנצל את החשמל הזול יותר,  ולהקל על חברת החשמל.

הדרך השניה בה מערכות בית חכם מביאות לחסכון בחשמל היא מניעת בזבוז מיותר. בבית חכם דוד החשמל נדלק בדיוק לפרק הזמן הדרוש ולא מעבר לכך, התאורה נכבית באופן אוטומטי ושום מנורה לא נשכחת. כמו כן, ניתן גם לסגור את התריסים באופן אוטומטי ולמנוע את חימום הבית.

לסיכום, מערכות בית חכם נרכשות ברוב המקרים בשל הנוחות שהן מאפשרות. יש לזכור כי למערכות אלה יתרון נוסף, והוא חסכון משמעותי בצריכת החשמל, המתאפשר הודות לאיזון עומסים ומניעת בזבוז.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI