דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא הכל על ביטוח משכנתא
הכל על ביטוח משכנתא
אבי 11/10/12 |  צפיות: 3184

ביטוח משכנתא הוא האופן שבו מבטיח עצמו הבנק המלווה את קבלת הכסף המגיע לו גם אם וכאשר נפגעת באופן מהותי יכולת ההחזר של הלווים בשל מצב כלכלי או בריאותי. ביטוח חיים למשכנתא הוא ביטוח שתועלתו כפולה- למלווה ולווה. הוא מגן על שני הצדדים ומהווה ערובה שאף לא אחד מהם ייפגע  בין אם יאבד כושר ההחזר של הלווה או שיארע נזק למבנה.

נכון לראות בביטוח המשכנתא השקעה משתלמת וכדאית, אמצעי הגנה על הנכס ובאופן כללי- קניית שקט וביטחון. עד 1998 הבנקים, שהעניקו הלוואת משכנתא, היו גם הגוף היחיד שביצע ביטוח משכנתא היות הבנקים בלעדיים בנושא זה נוצלה על ידם לגריפת רווחים גדולים כתוצאה מהפרמיות הגבוהות שבהן היה כרוך הביטוח.  פנייה לבג"צ גרמה להפרדת הביטוח מהמשכנתא ופתחה את השוק לתחרות בין חברות הביטוח השונות. תהליך זה העניק כוח מיקוח ללקוחות.

הלקוח כמשאב

האינטרס המובנה והמובהק של חברות הביטוח להגדיל את מאגר לקוחותיהם מניעים ולמעשה מחייב אותם להציע תנאים אטרקטיביים, במטרה שהן יועדפו על פני המתחרות. חברות התופסות את הלקוח כמשאב וכנכס מרכזי שלהם יעשו הכול כדי להגיש להם הצעות אטרקטיביות. וכך יכולים הלקוחות לעשות סקר שוק ולבחור בהצעה הזולה ביותר.

מאחר שהלוואת משכנתא ממושכת וארוכה, רצוי לבחור סוכן ביטוח שילווה אתכם ויהיה זמין עבורכם בכל נקודת זמן לכל שאלה שעלולה להתעורר. גם כאשר חל שינוי כל שהוא  במצבכם הוא יוכל לייעץ לכם כיצד לנהוג.

כאשר עורכים בדיקה השוואתית בין תכולות הביטוחים ותעריפיהם חשוב לבדוק בקפידה מה כוללים הכיסויים. כאשר עורכים ביטוח מבנה למשכנתא חשוב ביותר לוודא כי תהיו זכאים לפיצוי גם במקרה של נזק גדול.

השתתפות עצמית

ניתן להוזיל את עלויות הביטוח על ידי הגדלת גובה ההשתתפות העצמית. ניתן להוזילה גם על ידי ויתור על כיסוי נזקים קטנים, אשר תיקונם אינו כרוך בהוצאה כספית ניכרת.  חשוב לדעת כי  פיצוי עבור נזקים שעלולים להיגרם כתוצאה ממלחמה ,פעולת טרור הוא הריסת המבנה על ידי המדינה יינתן על ידי מס רכוש וביטוח המשכנתא אינו חל עליהם.

דווקא משום שהעיקר הבריאות...

כמו כל ביטוח, גם ביטוח משכנתא נעשה - שלא נדע -  למקרים קיצוניים, אבל כאלה שאין להוציאם מכלל היתכנות. כאשר אנחנו לוקחים הלוואת משכנתא אנחנו מתחייבים למשך שנים ארוכות. במהלכן עלולים לחול שינויים שיפגעו באופן מהותי ביכולתנו לעמוד  בהחזר החודשי, בין השאר בשל פטירת מי מבני הזוג או אובדן כושר עבודה בשל סיבה כל שהיא.

מאחר שהלוואת משכנתא היא  אחד הסעיפים הכבדים ביותר בסל ההוצאה החודשית של הלווים, הם לא יכולים לפטור עצמם מהחובה לעמוד בה באופן קבוע ושוטף, אבל היות שכולנו רק בני אדם- אנשים עלולים להיקלע לנסיבות, אשר בהן לא תתאפשר העמידה בחובת התשלומים הקבועים. ביטוח חיים למשכנתא כמו גם ביטוח מבנה למשכנתא הם שני מנגנונים הכרחיים, הקבועים בחוק, המבטיחים הן את המלווה והן את הלווה  לפיצוי במקרה של העדר יכולת לעמוד בחובת התשלום או במקרה של נזק לנכס שבגינו נלקחת הלוואת המשכנתא. יועצי משכנתאות ודאי יוכלו ליידע אתכם על אודות הסעיפים השונים אשר קשורים לנושא ואשר לכל אחד מהם עשויה להיות השפעה עליו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבי


 


מאמרים נוספים מאת אבי
 
פינוי דירה בשירות איכותי
כאשר אתם מבצעים פינוי ירושה חשוב לכם בודאי לקבל שירות טוב ומסור.

שי פינוי דירה לפינוי זריז ואיכותי
אם קרוב משפחה שהיה יקר לכם נפטר אתם ודאי נמצאים באבל ובתקופה לא פשוטה. דווקא בתקופה זאת יש גם סידורים רבים כמו לפנות את דירת הנפטר ולטפל בנכס

לגלות את הבית שלכם מחדש עם שי פינוי דירה
לאחר שקיבלתם ירושה פעמים רבות יש צורך לחלק את דירת הירושה בין היורשים וצריך למכור אותה או להשכיר אותה, כדי לחלוק את דמי השכירות.

למה כדאי להביא חברה מקצועית שמגיעה הביתה?
חברת ניקוי ספות המציעה את עצמה ללקוחות צריכה להיות אמינה. כל המפורסם בשמה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית צריך להיות מידע מהימן.

התחלתם לחפש אחר אולמות אירועים בצפון? הגיעו אלינו!
אחד הרגעים המרגשים בתכנון של כל חתונה, מתייחס להליך בחירת האולם, ולו כי אז מתחילים להרגיש שהדברים מתקדמים וניתן להתחיל לדמיין כיצד תיראה החתונה שלכם - של שניכם

חבילת שירותים אידאלית עבור עיצוב חדרי אמבטיה!
כאשר עומדים לעצב חדר אמבטיה, הרי שחשוב ביותר לפנות אל חברה שמאמינה באיכות, אמינות, עמידה בזמנים, מקצועיות, טובת הלקוח, שקיפות ואינה מהססת לתת אחריות.

הפלא והפשטות שמאחורי חידוש אמבטיה!
מי מאתנו לא רוצה להיכנס אל חדר האמבטיה ולגלות אזור מזמין, נעים, שליו, מסודר ומעוצב?

תיקון מזגן נייד – איך עושים את זה?
המזגן הנייד הוא אחד החידושים בעשור האחרון בתחום המזגנים. הוא מתאים למי שזקוק לחימום וקירור של חדר אחד והוא מנויד בהתאם לצורך.

הדרך היחידה לשמור על המזגן היא באמצעות ניקיונו הקבוע!
מזג האוויר בישראל מצריך מזגן בכמעט בכל הבתים, המלונות, בתי החולים והמוסדות הציבוריים. בכל אזורי הארץ יש צורך במזגן.

טכנאי למזגן בראשון לציון – קריטי לימי הקיץ החמים
לאור מחקרים וסקרי שוק שנעשו בארץ התברר שהמזגן הוא הדרך הזולה והיעילה לחימום וקירור הבית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI