דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא ביטוח משכנתא – מימוש במקרה של פטירה
ביטוח משכנתא – מימוש במקרה של פטירה
wobi 21/10/12 |  צפיות: 3500

אם אתם זוג צעיר בתחילת הדרך, או משפחה צעירה עם ילדים קטנים, אחד הצעדים הכלכליים החשובים והמשמעותיים ביותר שתעשו בחיים, יהיה רכישת דירה.

לצורך רכישת הדירה תצטרכו לקחת הלוואה מהבנק הנקראת משכנתא, כלומר , הנכס שתרכשו יהיה ממושכן לטובת הבנק המלווה לכם את סכום הכסף הדרוש לרכישתו, משכון הנכס יוסר רק לאחר תום תקופת ההלוואה ופירעון כל ההתחייבויות. משכנתא הינה הלוואה ארוכת טווח, בסכומים גבוהים מאוד, ונמשכת לאורך 20 שנים בממוצע. אחד התנאים לקבלת ההלוואה הוא ביטוח משכנתא , אותו ידרוש הבנק המלווה שתרכשו, את ביטוח המשכנתא  תוכלו לרכוש באמצעות חברת הביטוח של הבנק המלווה, או בכל חברת ביטוח עצמאית אחרת.

ביטוח משכנתא כולל בתוכו שני ביטוחים שונים, ביטוח מבנה למשכנתא – המכסה נזקים בנכס וביטוח חיים למשכנתא – המכסה את הבנק/המלווים במקרה של פטירת אחד מהם בטרם עת. לפני רכישת הביטוח רצוי ואף מומלץ לבצע השוואת ביטוחי משכנתא בין מספר חברות ביטוח, אצל רוב החברות תמצאו באתר האינטרנט מחשבון ביטוח משכנתא  שבאמצעותו תוכלו לבדוק מה גובה הפרמיה שהחברה מציעה.

למה לרכוש ביטוח משכנתא?

אנשים צעירים לא חושבים על העתיד, ובטח לא על פטירת אחד מבני הזוג, הם בריאים, עובדים, מאושרים ונמצאים בשיא פריחתם והתפתחותם, ולכן, באופן טבעי, נוטים פחות לתת דגש למה שעלול לקרות לבן הזוג השני ולמשפחה אם חו"ח אחד מהם נפטר בטרם עת. לא חושבים האם בן הזוג הנותר יוכל לעמוד בהחזרי ההלוואה, לכן חשוב מאוד לרכוש ביטוח חיים למשכנתא עבור כל אחד מבני הזוג.

ביטוח משכנתא מסיר ממך כל דאגה הקשורה לתשלומי ההלוואה במקרה של פטירת אחד מבני הזוג. כך שאם שני בני הזוג מבוטחים בביטוח חיים למשכנתא על כל גובה היתרה, במקרה של פטירת אחד מהם, תשלם חברת הביטוח לבנק את החוב הנותר ותסיר את העול הזה מעל בן הזוג שנותר בנכס. בעצם ביטוח החיים של בן הזוג שנפטר מכסה את יתרת החוב לבנק.

כיצד מממשים את הביטוח?

במקרה של פטירת אחד הלווים חו"ח בטרם עת, לאחר תקופת האבל ובמקביל להסדרת צו ירושה או יישום צוואה, על בן הזוג או בני המשפחה שנותרו, לפנות לחברת הביטוח ולתבוע את מימוש ביטוח החיים של הנפטר לטובת יתרת החוב לבנק. יש לצרף לתביעה תעודת פטירה מקורית של הנפטר בציון סיבת המוות. במקביל אתם צריכים להודיע לבנק כי הלווה נפטר וכי פניתם לחברת הביטוח לצורך מימוש ביטוח החיים של הנפטר. חברות ביטוח רבות מנסות , בשלב זה, להתנער מאחריות ולדחות את בקשת

המימוש בטענות שונות ומשונות. כמו למשל "הפרת חובת הגילוי ע"י המבוטח" משמע: שאם מבוטח סבל בעבר ממחלה או בעיה כל שהיא, גם אם הוא לא נשאל לגביה בשאלון הרפואי, היה עליו לדווח לחברת הביטוח. הן יודעות מניסיון שתובעים רבים אינם בקיאים בפוליסות ובחוקי הביטוח, משפחות רבות מסתגרות בצערן ובסוף מוותרות על המגיע להן.

לסיכום

ביטוח משכנתא כאמור, בא להגן על הבנק המלווה, אך נותן לכם שקט נפשי ודואג לשחרר את בן הזוג שנותר לאחר פטירתו של בן הזוג השני. על מנת שלא תתקלו בבעיות בעתיד, תבדקו היטב את פוליסות הביטוח שלכם ותוודאו שהן מתאימות לכם, אל תוותרו, אם חברת הביטוח לא תוכל להוכיח שהעלמתם מידע בכוונה תחילה למרות שלא נשאלתם עליו, בית המשפט ידחה את טענתה ויחייב אותה לשלם לכם את המגיע לכם.

Wobi - השוואת מחירי ביטוח משכנתא אונליין


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI