דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא כיצד ניתן לחסוך בביטוח המשכנתא
כיצד ניתן לחסוך בביטוח המשכנתא
wobi 24/10/12 |  צפיות: 3447

אחד הצעדים הכלכליים החשובים והמשמעותיים ביותר שתעשו בחיים, יהיה רכישת דירה.

לא משנה אם אתם צעירים בתחילת הדרך, או משפחה עם ילדים המבקשת לשדרג את הנכס שלה, לצורך רכישת הדירה תצטרכו לקחת משכנתא, בסכום גבוה ולאורך הרבה שנים. כלומר , הנכס שתרכשו יהיה ממושכן לטובת הבנק המלווה סכום הכסף הדרוש לרכישתו, משכון הנכס יוסר רק לאחר תום תקופת ההלוואה ופירעון כל ההתחייבויות.

אחד התנאים שהבנק מעמיד לצורך אישור קבלת ההלוואה הוא ביטוח משכנתא , את ביטוח המשכנתא  תוכלו לרכוש באמצעות חברת הביטוח של הבנק המלווה, או בכל חברת ביטוח עצמאית אחרת.

ביטוח משכנתא כולל בתוכו שני ביטוחים שונים, ביטוח מבנה למשכנתא – המכסה נזקים בנכס וביטוח חיים למשכנתא – המכסה את הבנק/המלווים במקרה של פטירת אחד מהם בטרם עת. לכן חשוב מאוד לרכוש ביטוח חיים למשכנתא עבור כל אחד מבני הזוג.

מה עליכם לעשות לפני שאתם חותמים על ההלוואה

כפי שביצעתם סקר שוק והשוואת תנאים בין כל הבנקים המלווים וניהלתם משא ומתן על תנאי המשכנתא, ריבית, החזר חודשי, תחנות יציאה, ומשך הזמן של ההלוואה, כך לפני רכישת הביטוח רצוי ואף מומלץ לבצע השוואת ביטוחי משכנתא בין מספר חברות ביטוח, הן החברות של הבנקים המלווים והן בין חברות ביטוח פרטיות.

אצל רוב החברות תמצאו באתר האינטרנט מחשבון ביטוח משכנתא שבאמצעותו תוכלו לבדוק מה גובה הפרמיה שהחברה מציעה. כמובן שפרט להשוואת עלות הפרמיה החודשית, אתם צריכים לבדוק את כל הסעיפים והאותיות הקטנות של הפוליסה, על מנת לבדוק שהפוליסה מכסה אתכם ומתאימה לצרכיכם, למקרה שחס וחלילה תגיעו לשלב של תביעת מימוש הביטוח.

אתם צריכים לקחת בחשבון שגובה הפרמיה שתצטרכו לשלם לאורך כל שנות ההלוואה, תלוי הרבה מאוד בכם, לדוגמא: הנתונים שלכם שיכולים להשפיע על גובהה הפרמיה הם, הגיל שלכם, המצב הבריאותי שלכם, אם אתם מעשנים,העיסוק שלכם, אפילו מקום הנכס שאתם עומדים לרכוש. כך שאם תמלאו את השאלונים במדויק, ההצעה שתקבלו תתאים יותר לצרכיכם.

כמה אני יכול לחסוך מביטוח המשכנתא?

גובה משכנתא ממוצע שלוקחת משפחה נע בין 500-800 אלף ₪ ומתפרס על 20 שנה בממוצע. כך שגם אם תחסכו עשרות בודדות של שקלים בכל חודש, החיסכון המצטבר על פני 20 שנה יהיה בסופו של דבר אלפי שקלים.

לצורך המחשת החיסכון, נעשה סימולציה של ביטוח משכנתא – בהנחה שנטלתם משכנתא של 700 אלף ₪ למשך 240 חודש, אתם שני בני זוג באמצע שנות ה-40 לחייכם, שניכם עובדים, מצבכם הבריאותי טוב, אך אתם מעשנים, וערך הנכס שרכשתם הוא 1100 ₪. במקרה זה גובה הפרמיה על ביטוח המבנה יעמוד על כ-100 ₪ לחודש וביטוח חיים עבור כל אחד מבני הזוג יעמוד על כ-80 ₪, סך הכול בקירוב  260 ₪ לחודש עבור ביטוח משכנתא, כפול 240 חודשים = 62,400 ₪ לאורך תקופת ההלוואה.

במידה ותצליחו באמצעות בדיקה והשוואה וכן באמצעות משא ומתן מושכל עם כל החברות שאיליהם פניתם להוזיל את הפרמיה שלכם ב-60 ₪ לחודש, החיסכון לאורך התקופה יהיה של  60 ש"ח כפול 240 חודש = 14,400 ₪ , ותסכימו איתי שזה סכום לא מבוטל.

לסיכום

ביטוח משכנתא כאמור, בא להגן על הבנק המלווה, אך נותן לכם שקט נפשי. יחד עם זאת זו הוצאה חודשית לא מבוטלת ויש מה לעשות.

על ידי השוואה , בדיקה וניהול משא ומתן, ניתן לחסוך אלפי שקלים לאורך התקופה.

Wobi - השוואת ביטוחי משכנתא באינטרנט


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 wobi


 


מאמרים נוספים מאת wobi
 
מהו כיסוי חדש תמורת ישן בביטוח הרכב?
11/11/13 | ביטוח רכב
סעיף זה מעניק כיסוי חדש תמורת ישן, והוא נכנס לתמונה, פעמים רבות, במקרים של טוטאל לוס לרכב. הנה כל מה שחשוב לדעת עליו.

כיצד תצמצם את הסיכון לגניבת רכבך?
10/11/13 | רכב
קשה למנוע לחלוטין את הסבירות של גניבת רכב, אך ניתן לצמצמם אותה באופן משמעותי. מה ניתן לעשות על מנת למנוע את גניבת רכבך?

ביטוח רכב מחוץ לשטח מדינת ישראל
06/11/13 | ביטוח רכב
רכשת ביטוח רכב בארץ? בדוק האם הביטוח תקף גם בחו"ל או מעבר לקו הירוק. כל המידע במאמר הבא.

תביעת פיצויים בגין גניבת פריטים מהרכב
23/09/13 | ביטוח רכב
חברות ביטוח רבות להציע את ביטוח "כל הסיכונים", שנועד להתייחס למצבים שונים – ובין השאר ביטוח תכולתה של הדירה גם מחוצה לה. אולם, מה קורה כאשר פריטים נגנבים מתוך רכבו של המבוטח? האם הביטוח תקף אז?

הפחתת תגמולי הביטוח בגין השארת המפתחות במתנע
17/09/13 | ביטוח רכב
התייחסות מיוחדת בפוליסת ביטוח הרכב מקבלות תמיד נסיבות המקרה - שאלה נפוצה ביותר היא מה קורה כאשר הרכב נגנב, בעוד המפתחות שלו נמצאים במתנע?

שרות טיפול משפטי בתביעות צד ג'
16/09/13 | ביטוח רכב
מה כולל שרות הטיפול המשפטי במסגרת תביעות צד ג'? ואיך משיגים את הפוליסה המשתלמת ביותר, מהבחינה הזו? כל המידע במאמר הבא.

מסלולי ביטוח לרכב שני
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נדבר על מסלולי ביטוח לרכב שני, ולמדיניות הנהוגה כיום בישראל ביחס לסוגיה מורכבת זו.

ביטוח רכב - השתתפות עצמית בהגנה משפטית
15/09/13 | ביטוח רכב
במאמר זה נתייחס כאן למאפיינים של סעיף הגנה משפטית בביטוח הרכב, ולמרכיב מרכזי מאד בתוכה - סוגיית ההשתפות העצמית. מה בדיוק עומד מאחוריה?

רכישת ביטוח משכנתא באינטרנט - כיצד לעשות זאת נכון
האפשרות של רכישת דירה ללא משכנתא נראית כמו חלום רטוב, שספק אם יושג אי פעם. לא רבים יודעים, אבל בעת ההלוואה החשובה הזו נדרש גם לרכוש ביטוח משכנתא. איך האינטרנט יכול לסייע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר?

טיפול בנזקים למבנה במסגרת ביטוח המשכנתא
במאמר זה נתייחס לרכיב מרכזי ביותר בתוך ביטוח המשכנתא, והוא ביטוח מבנה למשכנתא: מה הוא מציע למבוטחים מבחינת טיפול בנזקים לבית?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI