דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים 3 דרכים להתמודדות עם בטחון עצמי נמוך
3 דרכים להתמודדות עם בטחון עצמי נמוך
ביטחון עצמי 29/10/12 |  צפיות: 3724

נראה כי לא צריך להיות אנשי מקצוע או מומחים מקצועיים על מנת לראות כיצד חוסר ביטחון או ביטחון נמוך מאוד יכולים להיות לרועץ בכל שלב של החיים. לא מעט אנשים מבוגרים מסתכלים אחורה על חייהם ומבינים כיצד רמת הביטחון הנמוכה שהייתה להם במקרים מסוימים יצרה להם לא מעט בעיות. בעיות אלה גם המשיכו והוסיפו לא מעט להתהוות האופי שלהם בנקודת הזמן שבה הם נמצאים היום.

בכל מקום בעולם אנו יכולים לפגוש אנשים עם דימוי עצמי נמוך ולראות כיצד הם מאוכזבים ממצבם. אין ספק שאף אחד לא שמח לראות כיצד הוא מתקשה להתמודד עם אנשים ומצבים מסוימים וכיצד הוא לא מציג אסרטיביות ברגעים הנכונים. אך חשוב להבין שיש דרכים להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך כך שחשוב להכיר את השיטות ואת הטכניקות השונות שיכולות לקדם כל אדם.

אפשרויות החיזוק העצמי

מי שמעוניין לעשות שינוי משמועתי בחייו יכול לראות כיצד הוא עצמו צריך להעז ולנסות לעשות מהלכים שונים על מנת להרגיש את השינוי בצורה אמיתית. ההתייעצות עם אנשי מקצוע איכותיים שיש להם ניסיון רב עם קידום הדימוי והביטחון של אנשים רבים יכולה לעשות את ההבדל בין תהליך לא ממוקד שלא תורם למאום ובין מהלך כולל שבו מתמקדים בלא מעט דברים חשובים.

כך אפשר לראות כיצד בזכות 3 דרכים חשובים דימוי עצמי שלילי או נמוך יכול להיות נחלת העבר. במהלך תהליך איכותי יכול כל אחד לראות כיצד אמונה במעשיו השונים, תעוזה בזמן ניסיון לקדם את מטרותיו, ויוזמה עקבית נטולת חששות הם דברים שיכולים לקדם אותו בצורה חיובית מאוד אל התוצאה המתבקשת של השלת ביטחון עצמי נמוך מהאופי שלהם.

התמונה משתנה בצורה עקבית ורצינית

דימוי עצמי בעייתי יוצר לא מעט מכשולים במהלך החיים. לכן די ברור שמי שמתעורר ומבין כיצד יש לו בעיה אקוטית מנסה לעשות מהלכים רציניים שיוכלו לעשות שינוי אמיתי בחייו. מי שלאורך השנים הרגיש כיצד הוא חסר אמונה לגבי דברים ממסוימים שהוא מתכוון לעשות וכיצד הוא לא אוהב את עצמו יכול להבין מיד שעליו לבצע פעולות נכונות על מנת לשנות את מצבו העדכני.

שינוי רציני יכול להיות תוצאה של הסתמכות על אנשי מקצוע שמכירים את הנושא המדובר ומתעמקים בו לאורך שנים. עבור אנשי מקצוע אלו ביטחון עצמי נמוך הוא דבר שניתן לשנות אותו, ולעתים אף בצורה מהירה יותר מאשר רבים חושבים. המיקוד, הפעילויות, הכיוונים והעצות המושכלות יכולים לעשות טוב לכל ילד או נער ולהראות להם שיש דרך רצינית לשינוי ויש פתרון לבעייתם האישית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ביטחון עצמי


 


מאמרים נוספים מאת ביטחון עצמי
 
דימוי עצמי בגיל ההתבגרות
גיל ההתבגרות הוא אחד השלבים המאתגרים בחייו של אדם. כל גיל בא כמובן עם האתגרים והקשיים שלו, אבל בגיל ההתבגרות המצב ההורמונאלי בגוף כל כך משוגע שכל התמודדות הופכת להיות הרבה יותר מורכבת ומציפה

השפעת הסמכות ההורית על בטחון הילד
לכל אחד שיש לו ילדים יש רגעים שהוא לא באמת יודע מה לעשות. הבעיה היא, שהילדים רואים אותנו בתור המבוגרים שיודעים הכול, ואם חלילה אנחנו לא משדרים את זה, אנחנו עלולים לפגוע בילדים שלנו, בביטחון העצמי שלהם ובהתנהלות שלהם בעולם.

ביטחון עצמי נמוך אצל הילד? מה עושים?
להיות הורים זה אחד מהתפקידים היותר קשים שאנחנו לוקחים על עצמנו כאשר אנחנו מחליטים להביא ילדים לעולם. זה לא פשוט להיות הורים כי צריך לדאוג לילדים שלנו לכל דבר, ויש לנו הרבה מאוד אחריות בידיים. אחד הדברים היותר מורכבים בחיים, הוא להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך של הילד, ומה שהכי פחות נעים, הוא כי עלול להיות שמשהו בהתנהגות שלנו גורם לו למצב של דימוי עצמי לא חיובי.

5 כלים לפיתוח בטחון עצמי
כל אחד מאתנו ישמח לרמה גבוהה של בטחון בפעולות שלו על מנת ולראות כיצד הוא מצליח לסמן מטרות ואף לעמוד בהן. בעולם של היום אפשר לראות לא מעט אנשים מתמודדים עם בעיה אמיתית של דימוי עצמי נמוך כשהם חוששים לבצע פעולות רבות או שהם נמנעים לעמוד על שלהם בצורה רצינית, כל זאת מאחר והם בטוחים שלא יצליחו להשיג את מטרותיהם או שחלילה יכשלו בגדול.

3 דרכים להתמודדות עם בטחון עצמי נמוך
נראה כי לא צריך להיות אנשי מקצוע או מומחים מקצועיים על מנת לראות כיצד חוסר ביטחון או ביטחון נמוך מאוד יכולים להיות לרועץ בכל שלב של החיים. לא מעט אנשים מבוגרים מסתכלים אחורה על חייהם ומבינים כיצד רמת הביטחון הנמוכה שהייתה להם במקרים מסוימים יצרה להם לא מעט בעיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI