דף הבית רפואה ובריאות בריאות ילדים ותינוקות רופא שיניים לילדים בירושלים
רופא שיניים לילדים בירושלים
ד"ר מיכאל שושני 29/10/12 |  צפיות: 3841

רופא שיניים לילדים נושא על גבו טראומות ילדות הזכורות לדורות רבים של מטופלים כמעט בכל פעם שהוא מקבל במרפאה ילד חדש לטיפול. רובנו נושאים סיפורי בלהות על ביקור במרפאות שיניים בילדותנו שגרמו לנו לפחד מפני רופא שיניים שנמשך עד עצם ימים אלה. ובכן, זהו הזמן לבטל את התפיסה המוטעית הזו של רופא שיניים לילדים, ולפתוח דף חדש בטיפולי השיניים על מנת שבריאות השיניים תהיה חלק מובנה בחינוך שלנו בילדותנו.

סבלנות ומודעות לפציינט הצעיר

אין מחלוקת שנושא רפואת השיניים לילדים התקדם למדי בשנים האחרונות. המדע והטכנולוגיה המתקדמת הביאו עימם פתרונות ויישומים משוכללים המאפשרים טיפולים תומכים ויסודיים רבים יותר מבעבר. אפילו בעניין סמלי כמו סתימה ניתן לבחור בין סתימה בצבע לבן לסתימה בצבע כסף, עם לקיחה בחשבון של חוזק החומר לטווח הרחוק והאסתטיות המתקבלת. יחד עם זאת רופא שיניים לילדים צריך, נוסף לחובת היותו מקצועי ומעודכן, לאופי וגישה מיוחדים, להתאמה לאוכלוסיית היעד שלו, קרי, ילדים ונוער, להבנת הסיטואציה הלא פשוטה מבחינה רגשית. הפולשנות הנגרמת על ידי יד של אדם לא מוכר הנדחקת אל תוך הפה הקטן, חוסר האונים והפחד אל מול הרעשים הלא מוכרים, הכאבים והתחושות הלא נעימות הבאות ממש ממרכז הפנים, כל אלה מהווים קרקע פורייה לחרדות ארוכות טווח. נוספים על כל אלה הרעד הקל בידיהם של ההורים הנילווים לילד, החשים שלא בנוח אל מול סבלו של הילד ובמיוחד כשהם נזכרים בפחד שלהם ובניסיון המר מילדותם. קיבלנו שניים במחיר אחד.   

תפקידיהם של הרופא וההורים

על רופא השיניים, בנוסף להיותו מרפא, מסייע ומתקן בשעת צרה וכאב, להיות גם מורה ומחנך כדי להפחית עד כמה שניתן בצורך להגיע לטיפולי שיניים. חינוך נכון לבריאות השן, צחצוח שיניים נכון ובמועדים קבועים, שימוש יומי קבוע בחוט דנטלי, תזונה נכונה הכוללת מיעוט בסוכרים המזיקים לרובד השן, הקפדה על שתיית מים מרובה, מעקב אחר גורמים תורשתיים אפשריים, שימוש במשחת שיניים מתאימה הכוללת פלואוריד ועוד, על ידי הילד וההורה. ביקור קבוע אצל שיננית, אחת לחצי שנה, איטום חריצים וביצוע ציפוי פלואוריד יחזקו את השיניים של הילד יגבירו את המודעות, יורידו משמעותית את הצורך בטיפולים מורכבים, יקרים ומסובכים וכך גם את שיעור החרדה. הסבר מפורט על תהליכים גורמי עששת, הסבר מפורט לפני הטיפול וגם הדגמה, לילד וגם ההורה, יקלו מאד על הבנת התהליך ובכך יורידו את רמת הלחץ משניהם.

שימוש תרופתי בטיפול שיניים

ישנם סיטואציות שבהן אין אפשרות אחרת ויש להשתמש בשיטת הטשטוש התרופתי כעל מנת להקל על הילד ולהביא לשיתוף פעולה שלו לטובת טיפול מקצועי, יסודי ואיכותי. לעיתים, זו הדרך היחידה כמעט להוריד את מפלס המתח והחרדה, הנגרמים בעת טיפולי שיניים לילדים, אם מתוצאה של טיפול קודם לא מוצלח ואם מסיבות אחרות, על מנת שטיפול השיניים לא יהפוך לחוויה טראומטית, לפעמים לכל החיים.

ביקורים קבועים אצל רופא שיניים לילדים

כדי להמנע ככל האפשר מיצירת מתח מיותר, רצוי מאד להביא את הילד לביקור ראשון במרפאת שיניים לילדים בגיל צעיר עד כמה שאפשר. המפגש עם רופא השיניים, עם הציוד והמכשירים בגיל מוקדם, עשויים ויכולים לקבוע מראש את התייחסותו של הילד לנושא. מפגשי ביקורת קבועים במרפאה יהפכו את הנושא לשגרה רצויה ומבורכת, כמו במקרים של בדיקות רופאים בתחומים אחרים. עצם האפשרות להכיר את רופא השיניים רגע לפני שהוא אוחז בשלל מכשיריו הרועשים יאפשר לילד ולהוריו הצצה על האדם הנחמד שמאחורי המכשירים ויתן את ההרגשה שזה בעצם לא נורא כל כך. ילד שיראה את הרופא והוריו רגועים ומתקשרים יחוש רגוע גם הוא בעת הטיפול.

אודות

"מייקי דנט" היא מרפאת שיניים ייחודית שבה ניתן לקבל טיפולי שיניים לילדים ולנוער. 

מקים המרפאה הוא ד"ר מיכאל שושני, בוגר ביה"ס לרפואת שיניים של האוניברסיטה העברית והדסה עין-כרם ירושלים ומומחה ברפואת שיניים לילדים. 

מייקי דנט - רפואת שיניים לילדים   


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר מיכאל שושני

מייקי דנט - מרפאת שיניים לילדים

באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

אתר אינטרנט: http://my-kid-dent.co.il



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר מיכאל שושני
 
גז צחוק - מיועד לטשטוש ילד בחרדה בעת טיפול שיניים
טיפול שיניים לילדים באמצעות גז צחוק מתבצע כאשר הילד מגיע לטיפול כשהוא נתון בחרדה או במצוקה ואז הוא מתקשה לשתף פעולה עם רופא השיניים. גז צחוק מרגיע את הילד והוא אף נשאר בהכרה מלאה במהלך כל הטיפול.

מרפאת שיניים לילדים ייחודית ירושלים או מבשרת ציון
באתר מרפאת מייקי דנט תוכלו למצוא מידע על צוות הרופאים המטפלים, שעות פעילות המרפאה, תתרשמו ממראה המרפאה וסביבתה, ותקבלו מידע רפואי חדשני וחשוב. כמו כן ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל תשובות לשאלותיכם.

עששת - סיפטומים ודרכי מניעה
עששת עשוייה להופיע במספר צורות שונות. העששת נגרמת מפגיעת חיידקים באמייל העוטף את השן וחדירתם פנימה. תינוקות עשויים להידבק בעששת עקב שתיה ממותקת מבקבוק.

טיפולי שיניים לילדים בירושלים
טיפולי שיניים לילדים מהווים חלק טבעי מתהליך הגדילה של הילד והשמירה על בריאותו. יש להקפיד שהטיפול יתבצע על ידי רופא שיניים מומחה בטיפול בילדים.

רופא שיניים לילדים בירושלים
רפואת השיניים לילדים התקדמה ללא ספק מאד בשנים האחרונות. רופא שיניים לילדים זקוק, בנוסף להיותו מקצועי ומעודכן, גם לאופי מתאים ומיוחד, להתאמה לאוכלוסיית היעד שלו, קרי הילדים, להבנת הסיטואציה המורכבת רגשית ועוד. מומחה ברפואת שיניים לילדים מתמחה בכל אלה, ועוד.

אורתודנט או אורטודנט - מומחה ליישור שיניים
מומחה ליישור שיניים, הקרוי גם אורתודנט או אורתודונט, הינו רופא שיניים בעל רישיון תקף לעסוק ברפואת שיניים שלמד במוסד המוכר ע"י המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים, עבר בהצלחה את בחינות המומחיות והוא מומחה ביישור שיניים ולסתות. החל מגיל 8, גם אם טרם התחלפו כל שיני החלב בשיניים קבועות, רצוי ומומלץ להגיע לביקור ראשון לבדיקה של אורתודנט.

מרפאת שיניים לילדים ירושלים
עם ההתפתחויות הטכנולוגיות וההתקדמות בתחום רפואת השיניים וכן התבססות התפיסה שרפואת שיניים טובה לילדים היא רפואת שיניים מונעת, עלה הצורך להקים מרפאת שיניים לילדים ע"י רופא שיניים שהוא מומחה בתחום חשוב זה.

שיקום הפה לילדים
שיקום הפה הוא תחום מומחיות ייחודי ברפואת שיניים. הכשרתו של מומחה שיקום הפה דורשת התמחות של 4 שנים בנוסף ללימודי רפואת השיניים. שיקום הפה עוסק בשחזור של שיניים חסרות, וכן שיפור התפקוד והאסתטיקה של הפה ברמה המקצועית והרפואית הגבוהה ביותר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI