דף הבית ספורט וכושר גופני ספורט ימי כניסה לעולם המופלא של קייט סרפינג
כניסה לעולם המופלא של קייט סרפינג
עידן לוי 31/10/12 |  צפיות: 4136

קייט סרפינג הוא ספורט המשלב צניחת רחיפה וגלישת רוח, ומאפשר להעזר בכוחם המשולב של הרוח ושל הים על מנת לנוע במהירויות אדירות ולקפוץ לגבהים אדירים באוויר. הקייט סרפר גולש על גבי הגלים על לוח הדומה לגלשן מים, תוך כדי אחיזה במצנח גלישה. האתגר בקייט סרפינג הוא לבצע תרגילים ולראות לאילו גבהים ובאיזה משך מצליחים לזנק באוויר מעל הגלים.

ציוד לקייט סרפינג

קייט סרפינג מצריך לוח גלישה (גלשן), מצנח גלישה (קייט) וריתמה (טרפז). על הגלשן להתאים למשקל גוף הגולש ולרמת היכולת שלו. גלשנים גדולי ממדים יותר מתאימים למתחילים, משום שהם מחזיקים יותר את הציפה ומנמיכים את התלות במצנח הגלישה. גולשים מתקדמים יותר יכולים להשתמש בגלשנים קטנים יותר, המאפשרים שליטה ויכולת תמרון לביצוע תרגילים שדורשים מהירות וכוח.

הריתמה, המשווקת בארץ תחת השם טרפז בשל צורתה, מחוברת באמצעות כבלים לידית אחיזה ולמצנח הגלישה. על פי רוב מתלבשת הריתמה על מותן הגולש, אולם קיימות ריתמות מושב וריתמות אפוד המספקות הגנה גדולה יותר למתחילים. בזכות אחיזתה של הריתמה יכול הגולש לאזן את משקלו על הגלשן ולא להשען רק על זרועותיו, ומתאפשרים לו תרגילים מתקדמים.

ה"קייט" הוא מפרש אווירי המחובר לגולש בכבלים מארבעת קצוותיו. קיים מגוון רחב של קייטים בעיצובים שונים, ויש להתחשב במספר גורמים כאשר בוחרים מנצח לרכישה: קלות ומידת השליטה המתאפשרת לגולש, ביצועי הקייט בתנאי רוח שונים (גם כאשר אין משב רוח ואפילו כנגד הרוח) וכוחו לשאת את הגולש המתקדם המבקש לקפוץ עם הגלשן באוויר. תמיד רצוי קייט שיהיה קל למשות אותו בחזרה מתוך המים כשצריך.

אופן הגלישה בקייט סרפינג

מתחילים בהינף הקייט לאוויר כאשר גב הגולש אל הגלים ורגליו על לוח הגלישה מולו. מושכים את מצנח הגלישה לגובה שבו הרוח דוחפת אותו, כך שהתנופה מרימה את הגוף. על מנת לשלוט במהירות הגלישה, יש לכוון את גובה המצנח באוויר כך שימצא ביחס הנכון למשב הרוח, וכן לתפוס זוויות נכונות על הגלים. כדי לנווט ולשנות את כיוון התנועה, ניתן להטות את הקייט לכיוון הרצוי. קורס קייט סרפינג הוא הדרך הזריזה ביותר ללמוד את רזי הספורט.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידן לוי

סרף האוס - המטרה העיקרית העומדת לנגד עינינו, היא לפתוח דלת לים לכל אחד ואחת הרוצים לקחת בו חלק. הידע הרב, הנסיון והמקצועיות של אנשי סרף האוס חברו יחד כדי להגשים מטרה זו. בסרף האוס נעשה הכול על מנת שתרגישו בבית ושתמיד יהיה לכם כיף לחזור. אנחנו מאמינים כי אוירה ביתית, יחס אישי ושירות לקוחות מסור, עושים את ההבדל.‏



 


מאמרים נוספים מאת עידן לוי
 
כניסה לעולם המופלא של קייט סרפינג
31/10/12 | ספורט ימי
קייט סרפינג הוא ספורט המשלב צניחת רחיפה וגלישת רוח, ומאפשר להעזר בכוחם המשולב של הרוח ושל הים על מנת לנוע במהירויות אדירות ולקפוץ לגבהים אדירים באוויר.

ענפי גלישה מהנים
22/10/12 | ספורט ימי
המושג הכללי "סרפינג", גלישה על מים, כולל ענפים רבים של ספורט שמאחדת אותם התנועה של הספורטאי הגולש על פני שטח הגלים בגופו בלבד, באמצעות כלי קטן ממדים כלשהו, וברובם הגדול של המקרים, באמצעות לוח הקרוי גלשן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI