דף הבית פיננסים וכספים השקעות השקעות במניות
השקעות במניות
Michal Cohen 05/11/12 |  צפיות: 4163

כמה שאלות חשובות

מהן שתי הגישות הנפוצות להשקעה במניות? כיצד מאתרים מניות להשקעה? איזה נתונים יש לבדוק לפני ביצוע ההשקעה במניות? שאלות אלה חשובות ועקרוניות ונתחיל עם הראשונה:

הגישה של ניתוח טכני – גישה זו מסתמכת על ניתוח המגמות של שערי המניות. גישה זו מנתחת את התנהגות הגרף של המניה בעבר תוך נסיון להסיק לגבי ביצוע המניה בעתיד. לגישה זו יש תומכים רבים וניתן ללמוד אותה בקלות יחסית. הגישה מתמקדת במחירי המניה ופחות במצבה הפיננסי של החברה ובתוצאות הפעילות שלה מתוך תפיסה שמחיר המניה מגלם בתוכו את מצבה של החברה.

הגישה של השקעת ערך – זוהי גישה כלכלית לניתוח ולהשקעה במניות. גישה זו שמה דגש רב יותר על ניתוח החברה ופעולותיה והיא מדריכה את המשקיע להתייחס להשקעה שלו כאל רכישת עסק יותר מאשר רכישה של מניות נטו. משמעות הדבר היא שהשיטה מכוונת להשקיע בעסקים המנוהלים כמו שצריך ובמקצועיות המראים תוצאות טובות לזמן ממושך. השקעות במניות על פי שיטה זו היא השקעה בעסקים איכותיים במחירים הגיוניים ולא מחירים גבוהים מידי. גישת הערך תוביל אתכם לחפש חברות טובות הנסחרות במחירים זולים. לאחר מכן יש לעשות סינון של מניותיה ובדיקה יסודית לפני ההשקעה במניות שלה.

השקעות במניות – מעקב שוטף

לאחר ביצוע השקעות במניות יש לעשות מעקב שוטף אחרי המצב הפיננסי של החברה ולעמוד על תוצאות פעולותיה. חברות ציבוריות מפרסמות בכל רבעון דוחות כספיים ומומלץ לעקוב אחר ההתפתחויות בדוחות אלה שבמניותיהן השקעתם את כספכם. כמו כן חשוב לעקוב אחרי היחס שבין שווי החברה לבין הביצועים הכספיים שלה.

השקעות במניות – הסיכוי והסיכון

השקעות במניות יכולות להניב תשואות מאד גדולות אבל יש לדעת, כפי שכבר נאמר, שבצד הסיכוי טמון גם סיכון רב. לאנשים שאינם מכירים את שוק המניות מומלץ להיעזר ביועץ השקעות או לעבוד עם חברת השקעות שתמנה לכם מנהל תיק השקעות כדי שתרגישו שכספכם נמצא בידיים טובות. השקעות במניות הן תחום השקעות מרתק ודינמי ומצריך עבודה רבה ומעקב יום יומי אחר השוק ומגמותיו. במידה ואתם מעוניינים להיכנס לתחום ההשקעות במניות מומלץ לקחת קורס שיוכל לתת לכם רקע על עולם מיוחד זה ועל צורת החשיבה המיוחדת הנדרשת כדי להפוך ממשקיע בעל רצון למשקיע בעל חזון.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 Michal Cohen


 


מאמרים נוספים מאת Michal Cohen
 
רציו – חיפוש מקורות העושר
31/12/12 | שוק ההון
הזהב השחור עלול לשגע גם את השפויים ביותר, אבל אנשים כאלה, רציונליים, לא נוטים, ודאי לא ממהרים להשתגע. גם כשהם מחפשים אחר הלא נודע הם עושים זאת בשיקול דעת ובתבונה. אלה וכאלה הם אנשי רציו - שותפות מוגבלת של אנשים העוסקים בחיפוש שניים ממקורות האנרגיה החשובים ביותר בכלל ובמקומותינו בפרט גז טבעי ונפט.

מהן קרנות נאמנות ?
קרן נאמנות היא אחד המוצרים המובילים שמציעים בתי השקעות ללקוחותיהם, הרעיון העומד בבסיסה הוא שבמקום שכל אדם ירכוש בנפרד מניות של חברות הנסחרות בבורסה , אוספת הקרן את כספיהם של המשקיעים ובוחרת אילו מניות או מכשירים פיננסים אחרים כמו מט"ח או אג"ח לקנות ומתי למכור אותם על מנת שלמשקיעים תהיה תשואה מקסימאלית. הרעיון או המצאת קרן הנאמנות החלה ב-1868 באנגליה כך שמדובר במכשיר פיננסי ותיק שכבר הוכיח את יעילותו.

בית השקעות
31/12/12 | שוק ההון
אין זה סוד שמצבם הכלכלי של אזרחים רבים בישראל הולך ומשתפר משנה לשנה. רכבים חדשים ויוקרתיים נראים על הכבישים, עסקאות נדל"ן רבות נסגרות מדי יום ואזרחים רבים מחליטים להתחיל לתת לכסף שלהם לעבוד עבורם. כל תחום ההשקעות מושך אליו עשרות אלפי ישראלים שמאמינים כי הגיע הזמן להתחיל לשחק במגרש של הגדולים ולעשות רווחים מהירים וגבוהים, אבל... מאיפה מתחילים?

מודיעין יהש כדוגמא לענף חיפושי הנפט והגז בישראל
בענף חיפושי נפט וגז פועלות חברות רבות, אשר הנתונים שלהם משפיעים ישירות על המדד. מניית מודיעין יהש לדוגמא נמדדת על פי מספר קריטריונים ברורים. מודיעין יהש נחשבת יציבה יחסית, וניתן לראות את משקלה במדד תל אביב 100, תל אביב 70 וכמובן תל אביב – נפט וגז.

השקעות במניות
05/11/12 | השקעות
השקעות במניות מאד פופולריות. הסיבה לכך היא האפשרות להרוויח כסף רב בזמן קצר יחסית, אבל עם הסיכוי יש גם סיכון ויש לקחת זאת בחשבון כשמחליטים לצאת לדרך של השקעות במניות. למי שאינו בקיא בשוק המניות מומלץ להתייעץ עם יועץ השקעות או לפתוח תיק בחברת השקעות רצינית ואחראית כדי שכספו ינוהל על הצד הטוב ביותר, אבל גם במצב זה אין ערובה להצלחה ויש להבין כי תנודתיות שוק המניות אינה תלויה רק בגורמים כלכליים, אלא אף בגורמים חברתיים ופוליטיים שונים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI