דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים ביטחון עצמי נמוך אצל הילד? מה עושים?
ביטחון עצמי נמוך אצל הילד? מה עושים?
ביטחון עצמי 20/11/12 |  צפיות: 3942

להיות הורים זה אחד מהתפקידים היותר קשים שאנחנו לוקחים על עצמנו כאשר אנחנו מחליטים להביא ילדים לעולם. זה לא פשוט להיות הורים כי צריך לדאוג לילדים שלנו לכל דבר, ויש לנו הרבה מאוד אחריות בידיים. אחד הדברים היותר מורכבים בחיים, הוא להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך של הילד, ומה שהכי פחות נעים, הוא כי עלול להיות שמשהו בהתנהגות שלנו גורם לו למצב של דימוי עצמי לא חיובי. יחד עם זאת, החדשות הטובות הם שאם אתם חשים שלילד שלכם יש ביטחון עצמי נמוך, יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות כדי לשפר את המצב, וכדי לגרום לו למצב של דימוי עצמי גבוה יותר.

הדרכה להורים

לא פעם קורה שלמרות שכל הכוונות שלנו הן טובות, ההשפעה שלנו על הדימוי העצמי של הילד היא דווקא שלילית. הרבה הורים מרגישים אשמים על כך, מנסים להבין איפה הם טעו, מאשימים את כל העולם, והאמת היא, שאין בכך טעם. ברור שאם גרמתם אתם למצב של ביטחון עצמי נמוך אצל הילד שלכם, לא עשיתם את זה בכוונה, שכן מי בעולם רוצה את טובת הילד שלכם יותר מאשר אתם עצמכם? אם אתם רוצים לקבל עצות שיעזרו לכם להתמודד עם המצב של הילד, ואם אתם רוצים שהוא יפתח דימוי עצמי יותר חיובי, אתם יכולים לקבל הכוונה והדרכה להורים.

הכוונה ועזרה

הדרכה להורים יכולה לעזור מאוד, כי בהדרכה להורים אתם תוכלו לקבל טיפים שונים על ההתנהגויות שלכם עם הילד, על מה שיש לשנות, ובעיקר, איך לשנות. חשוב מאוד לתת לילד אחריות וכן לתת לו להתמודד עם דברים, כי לא אחת קורה שההורים עושים הכול בשביל הילדים. הורים שעושים בשביל הילדים שלהם את שיעורי הבית או כל דבר אחר, אולי חושבים שהם עוזרים לילדים, אך למעשה, הם רק מעודדים את חוסר הביטחון של הילדים. צריך למצוא את הגבול הדק שבין לגונן על הילדים כל הזמן ובין לתת להם תחושה שהכול בסדר כי הם יכולים לסמוך על עצמם. הורים שמגדלים את הילדים שלהם עם תחושה שהם תמיד צריכים להיזהר, מגדלים למעשה ילדים עם פחות ביטחון ועם דימוי עצמי יותר שלילי, כי הילדים האלה מרגישים צורך להתגונן תמיד ומפני הכול. את כל הטיפים והעצות לגבי חינוך הילדים אתם יכולים לקבל היום בקלות בסדנאות שעוסקות בנושא, אז בואו גם אתם לקבל עזרה שתועיל לכם ולילדים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ביטחון עצמי


 


מאמרים נוספים מאת ביטחון עצמי
 
דימוי עצמי בגיל ההתבגרות
גיל ההתבגרות הוא אחד השלבים המאתגרים בחייו של אדם. כל גיל בא כמובן עם האתגרים והקשיים שלו, אבל בגיל ההתבגרות המצב ההורמונאלי בגוף כל כך משוגע שכל התמודדות הופכת להיות הרבה יותר מורכבת ומציפה

השפעת הסמכות ההורית על בטחון הילד
לכל אחד שיש לו ילדים יש רגעים שהוא לא באמת יודע מה לעשות. הבעיה היא, שהילדים רואים אותנו בתור המבוגרים שיודעים הכול, ואם חלילה אנחנו לא משדרים את זה, אנחנו עלולים לפגוע בילדים שלנו, בביטחון העצמי שלהם ובהתנהלות שלהם בעולם.

ביטחון עצמי נמוך אצל הילד? מה עושים?
להיות הורים זה אחד מהתפקידים היותר קשים שאנחנו לוקחים על עצמנו כאשר אנחנו מחליטים להביא ילדים לעולם. זה לא פשוט להיות הורים כי צריך לדאוג לילדים שלנו לכל דבר, ויש לנו הרבה מאוד אחריות בידיים. אחד הדברים היותר מורכבים בחיים, הוא להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך של הילד, ומה שהכי פחות נעים, הוא כי עלול להיות שמשהו בהתנהגות שלנו גורם לו למצב של דימוי עצמי לא חיובי.

5 כלים לפיתוח בטחון עצמי
כל אחד מאתנו ישמח לרמה גבוהה של בטחון בפעולות שלו על מנת ולראות כיצד הוא מצליח לסמן מטרות ואף לעמוד בהן. בעולם של היום אפשר לראות לא מעט אנשים מתמודדים עם בעיה אמיתית של דימוי עצמי נמוך כשהם חוששים לבצע פעולות רבות או שהם נמנעים לעמוד על שלהם בצורה רצינית, כל זאת מאחר והם בטוחים שלא יצליחו להשיג את מטרותיהם או שחלילה יכשלו בגדול.

3 דרכים להתמודדות עם בטחון עצמי נמוך
נראה כי לא צריך להיות אנשי מקצוע או מומחים מקצועיים על מנת לראות כיצד חוסר ביטחון או ביטחון נמוך מאוד יכולים להיות לרועץ בכל שלב של החיים. לא מעט אנשים מבוגרים מסתכלים אחורה על חייהם ומבינים כיצד רמת הביטחון הנמוכה שהייתה להם במקרים מסוימים יצרה להם לא מעט בעיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI