דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים השפעת הסמכות ההורית על בטחון הילד
השפעת הסמכות ההורית על בטחון הילד
ביטחון עצמי 27/11/12 |  צפיות: 3944

לכל אחד שיש לו ילדים יש רגעים שהוא לא באמת יודע מה לעשות. הבעיה היא, שהילדים רואים אותנו בתור המבוגרים שיודעים הכול, ואם חלילה אנחנו לא משדרים את זה, אנחנו עלולים לפגוע בילדים שלנו, בביטחון העצמי שלהם ובהתנהלות שלהם בעולם. בעידן המודרני מאוד לא ברור מה התפקיד של ההורים, או ליתר דיוק, אולי הוא ברור, אך לא ברור כיצד הם יכולים להשיג את המטרות שלהם בחינוך הילדים. סמכות הורית זה כבר לא מה שהיה פעם, כי הייתה תקופה של הרבה מאוד ביקורת על סמכות הורית, וכמו כן, השאלה היא, מה זו בכלל סמכות הורית ומה הם הגבולות שלה.

הסמכות משפיעה על הילדים

זה נכון שלא פעם כאשר אנחנו מפעילים את הסמכות ההורית שלנו, כלומר את הלגיטימציה שלנו לקבוע מה כן ומה לא, הילדים מתנגדים לכך, אבל אין בכך כל רע. ההורים צריכים להבין שיש להם סמכות, ושלא רק שכדאי שהם ישתמשו בה, זה גם נחוץ לילדים. הורים שמשתמשים בסמכות שלהם עוזרים לביטחון העצמי של הילד, כי הם מציבים לו גבולות, הם אומרים לו מה כן ומה לא, ועל ידי כך הם בונים לו תשתית טובה. אי אפשר לוותר על הסמכות ההורית שלנו, וגם לא צריך, כי יש לה משקל חשוב בחינוך של הילדים ובגידולם של ילדים בעלי ביטחון עצמי גבוה.

אפשר לקבל עזרה

כל מי שמגדל את הילדים שלו עלול להיתקל לא פעם בסיטואציות שבהן הוא לא לגמרי יודע איך להגיב, ולכן, לא פעם אנשים מוצאים את עצמם מחפשים הדרכת הורים. הדרכת הורים אפשר לקבל בכל מיני מקומות שמוסמכים לכך, ואפשר לקבל את הדרכת ההורים על ידי השתתפות בכל מיני סדנאות או קורסים שונים. הדרכת הורים זה לא ספר הוראות שמסביר כיצד יש לחנך את הילדים שלנו, או כיצד יש להתנהג איתם. הדרכת ההורים אלה הם טיפים שיכולים לעזור, ואלה הן העלאה של נקודות חשובות שאולי לא לכולנו יוצא לחשוב עליהם בחיי היום יום. אם גם אתם מרגישים שיש לכם צורך בהדרכת הורים מידי פעם, כדאי שתיקחו הדרכה כזו, כי היא יכולה לעזור לכם מאוד. אף אחד מאיתנו לא נולד הורה, וגם אם נדמה לכם שאחרים יודעים היטב מה הם עושים עם הילדים שלהם, זה לא תמיד ככה. אתם יכולים לקבל עזרה מאוד מקצועית היום, וככה תוכלו לעשות טוב לילדכם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ביטחון עצמי


 


מאמרים נוספים מאת ביטחון עצמי
 
דימוי עצמי בגיל ההתבגרות
גיל ההתבגרות הוא אחד השלבים המאתגרים בחייו של אדם. כל גיל בא כמובן עם האתגרים והקשיים שלו, אבל בגיל ההתבגרות המצב ההורמונאלי בגוף כל כך משוגע שכל התמודדות הופכת להיות הרבה יותר מורכבת ומציפה

השפעת הסמכות ההורית על בטחון הילד
לכל אחד שיש לו ילדים יש רגעים שהוא לא באמת יודע מה לעשות. הבעיה היא, שהילדים רואים אותנו בתור המבוגרים שיודעים הכול, ואם חלילה אנחנו לא משדרים את זה, אנחנו עלולים לפגוע בילדים שלנו, בביטחון העצמי שלהם ובהתנהלות שלהם בעולם.

ביטחון עצמי נמוך אצל הילד? מה עושים?
להיות הורים זה אחד מהתפקידים היותר קשים שאנחנו לוקחים על עצמנו כאשר אנחנו מחליטים להביא ילדים לעולם. זה לא פשוט להיות הורים כי צריך לדאוג לילדים שלנו לכל דבר, ויש לנו הרבה מאוד אחריות בידיים. אחד הדברים היותר מורכבים בחיים, הוא להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך של הילד, ומה שהכי פחות נעים, הוא כי עלול להיות שמשהו בהתנהגות שלנו גורם לו למצב של דימוי עצמי לא חיובי.

5 כלים לפיתוח בטחון עצמי
כל אחד מאתנו ישמח לרמה גבוהה של בטחון בפעולות שלו על מנת ולראות כיצד הוא מצליח לסמן מטרות ואף לעמוד בהן. בעולם של היום אפשר לראות לא מעט אנשים מתמודדים עם בעיה אמיתית של דימוי עצמי נמוך כשהם חוששים לבצע פעולות רבות או שהם נמנעים לעמוד על שלהם בצורה רצינית, כל זאת מאחר והם בטוחים שלא יצליחו להשיג את מטרותיהם או שחלילה יכשלו בגדול.

3 דרכים להתמודדות עם בטחון עצמי נמוך
נראה כי לא צריך להיות אנשי מקצוע או מומחים מקצועיים על מנת לראות כיצד חוסר ביטחון או ביטחון נמוך מאוד יכולים להיות לרועץ בכל שלב של החיים. לא מעט אנשים מבוגרים מסתכלים אחורה על חייהם ומבינים כיצד רמת הביטחון הנמוכה שהייתה להם במקרים מסוימים יצרה להם לא מעט בעיות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI