דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות בית אילוף כלבים – עדיף כשהם גורים, אבל אפשר גם אחרת...
אילוף כלבים – עדיף כשהם גורים, אבל אפשר גם אחרת...
אילוף-כלבים 28/11/12 |  צפיות: 3839

כל בעלים של כלב צריך להיות ער להתנהגות של כלבו ולדעת להכווין אותה במקרה הצורך. קל יותר לטפל בכלבים מאולפים, הם גורמים לפחות בעיות ופחות נזקים, והחיים שלהם מאושרים יותר. כמו שאת החינוך שלנו בני האדם אנחנו מתחילים בגיל הרך, גיל שבו אנחנו פתוחים במיוחד להסתגל לסביבה שלנו ולעצב את האינטראקציה שלנו איתה, כך נכון הוא הדבר לגבי אילוף כלבים. מומלץ מאד להתחיל לחנך כלבים כבר כשהם גורים, משום שההרגלים אותם הגור מאמץ נטמעים בו, והוא לוקח אותם איתו לבגרותו. כלבים מבוגרים שמפגינים תכונות בעייתיות, סוררים, משתוללים ואינם ממושמעים, קשה יותר לאלף – אבל לא בלתי אפשרי. גם כלב מבוגר יכול לעבור אילוף ולהיפטר מתכונה רעה שנרכשה מוקדם יותר.

להבין כלב

מבחינת הבעלים, אפילו לפני אילוף גורי כלבים, נדרשת יכולת לקרוא ולהבין את שפת הגוף של הכלב, ולפרש נכון את הקולות שהוא משמיע. ככל שמכירים את המחוות של הכלב טוב יותר, כך מבינים טוב יותר את מצבי הרוח שלו והמסרים שהוא מבקש להעביר. כלבים מביעים את עצמם ומתקשרים איתנו במגוון רחב של דרכים. אופי הנביחות וקולות אחרים שהכלב משמיע יכול לגלות המון, וכך גם תנועות הראש שלו, העיניים והאוזניים, יציבת הגוף והזנב. האם הכלבה זקפה את ראשה ואוזניה בפתאום? אולי דבר מה הזעיק אותה. האם הכלב מרכין את ראשו ומושך את אוזניו לאחור, כשזנבו בין רגליו? אולי הוא מביע כניעה או פחד. ואיך נדע אם הכלב עליז או מרוגז? קצר-רוח? רגוע? חש כאב או צער?

מה מטרות האילוף?

האילוף עצמו נוגע לאופן ההתנהגות שאנחנו מצפים מהכלב בכל שגרת חייו. אנחנו רוצים שהכלב יבין היכן אסור לו לעשות את צרכיו. שיאכל רק מה שנותנים לו, במידה הנכונה ולא יתחנן לאוכל או ינסה לחטוף אותו. שהכלב יישאר בכושר ובריא. שיצא להליכה ברצון ויתנהג יפה בציבור. שלא יתנפל על אורחים, שלא ינבח יותר מדי ויחריש את אזני השכנים, ושלא יתנהג בפרעות ויעשה נזקים. כלב הוא יצור להקתי והאילוף גם מנחיל לו את ההבנה כי בעליו הוא מנהיג הלהקה, ועליו להיות ממושמע.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילוף-כלבים


 


מאמרים נוספים מאת אילוף-כלבים
 
חינוך גורים ואילופם
24/01/13 | חיות מחמד
באמצעות אילוף כלבים, ניתן לא רק להקנות לכלב הרגלים נכונים ומשמעת, אלא גם מעניקים לכלב תחושה של ביטחון ושמחה. כלב, כחיית להקה מטבעה, מאושר כאשר הוא יודע את מקומו, וכשהוא מבין מה מצופה ממנו.

על אילוף כלבים ומאלפי כלבים מקצועיים
24/12/12 | חיות בית
כאשר אנו מכניסים כלב לביתנו, אנחנו מקבלים לחיק המשפחה בעל חיים נפלא ונאמן, שקל לאהוב וכיף לקבל ממנו אהבה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכלב איננו בן אדם. אין זאת אומרת שהוא שווה פחות מאיתנו, אלא שהוא פשוט אחר.

בעיות נפשיות לכלב? מאלף כלבים טוב הוא גם פסיכולוג.
24/12/12 | חיות בית
האם כלבך מרבה לנבוח? נושך? חופר? לועס דברים שהוא לא אמור ללעוס? האם הוא אגרסיבי, היפראקטיבי או עצבני? האם הוא פאסיבי ומדוכדך, ביישן או פחדן? מתנהג בצורה אובססיבית, למשל ברדיפה אחרי זנבו?

אילוף כלבים – עדיף כשהם גורים, אבל אפשר גם אחרת...
28/11/12 | חיות בית
כל בעלים של כלב צריך להיות ער להתנהגות של כלבו ולדעת להכווין אותה במקרה הצורך. קל יותר לטפל בכלבים מאולפים, הם גורמים לפחות בעיות ופחות נזקים, והחיים שלהם מאושרים יותר. כמו שאת החינוך שלנו בני האדם אנחנו מתחילים בגיל הרך, גיל שבו אנחנו פתוחים במיוחד להסתגל לסביבה שלנו ולעצב את האינטראקציה שלנו איתה, כך נכון הוא הדבר לגבי אילוף כלבים.

אילוף כלבים – בבית או אילוף מקצועי?
28/11/12 | חיות בית
היתרונות של אילוף כלבים בבית הם ברורים. אם משקיעים בתקשורת עם הכלב ועוברים איתו באופן אישי את תהליכי האילוף, הדבר נותן לכלב את ההזדמנות להיקשר לבעלים שלו. כלב הוא יצור חברתי ולהקתי שיודע לזהות את הזולת היטב, וכבעלים אתם תרצו בסופו של דבר שהוא יראה בכם את "מנהיג הלהקה", יהיה ממושמע ונאמן לכם ולא ירגיש שהוא שולט בכם או צריך להתנגד לכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI