דף הבית ספורט וכושר גופני ספורט ימי Sup- גלישה בעמידה לפשוטי העם
Sup- גלישה בעמידה לפשוטי העם
קייט סרפינג 28/11/12 |  צפיות: 13228

סוג זה של ספורט ימי התפתח בהוואי עוד בשנות ה-60 של המאה הקודמת, אך בכל זאת חלפו מספר עשורים עד שהוא קיבל את הפופולאריות המגיעה לו. כיום, גלישה בעמידה, המכונה ( Sup (Stand Up Paddle Board, נחשבת לאחד מענפי הגלישה המהנים ביותר כיום. ותאמינו או לא, היא מתאימה למעשה לכל אחד.

כך גולשים בעמידה

Sup, אם כן, הוא ספורט ימי שבו הגולש עומד על גלשן ייעודי, ומשתמש במשוט (המזכיר את זה של הקאנו) על מנת לתמרן על גבי המים. כמובן שלצורך זה תלוי הוא בגלים, ומכאן שהספורט הזה יכול לשמש הן כפעילות מרגיעה וכן כספורט אתגרי של ממש- הכול תלוי במצב הגלים וביכולות של הגולש.

ה-Sup למעשה מתאים לכל סוג של מים, בין אם הים התיכון, הכנרת, ים המלח או אפילו נחלים שונים. כמו כן, ניתן לשלב באמצעות הגלישה מספר רחב של פעילויות, לרבות חתירה, דייג, אימון כושר, ואפילו מדיטציה או יוגה- כמובן שלצורך הפעולות האחרונות, נדרשים מים רגועים במיוחד.

הפשטות של Sup

יש הסבורים כי גלישה מצריכה שנים של אימונים. לעיתים זה נכון, אם כי לא במקרה של גלישה בעמידה: למעשה, רבים סבורים כי כל אחד יכול ללמוד את ה"תורה" בשלמותה לאחר תרגול קצר והבנת העקרונות התיאורטיים שלה, וכן להתנסות בכך באופן מהנה. כך, הגלישה מתאימה לגברים ולנשים כאחד, מכל קבוצות הגיל ובלי קשר לניסיון הקודם שלהם על גבי המים.

עקב כל אלה, הרי ש-Sup מהווה פתרון מצוין לאנשים המעוניינים להכניס תחביב חדש לחיים שלהם. הוא מתאים לפעילות אישית או חברתית, שעה שמתארגנות לעיתים קבוצות גדולות של חותרים. בנוסף, ספורטאים רבים משתמשים ב-Sup כדי לשפר את היכולות הגופניות שלהם, אפילו אם הספורט בו הם עוסקים מתרחש על דשא, פרקט או מסלול האתלטיקה.

כך מתחילים

רוצים להתחיל לגלוש בעמידה? הגם שמדובר בסוג פשוט מאד של גלישה, עדיין רצוי מאד שלא לוותר על הדרכה מקצועית. יש כיום מספר רחב של גורמים המציעים קורסי Sup למתחילים, המבוססים על מספר מפגשים מצומצם. לאחריהם, יוכל הגולש כך לעמוד על המים כפי שהוא עושה על היבשה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קייט סרפינג

SurfHouse | סרף האוס

בית ספר מקצועי לגלישה בואו ללמוד לגלוש אצל המקצוענים בליווי מדריכים מוסמכים ברמה בינלאומית.

03-5275927

http://www.surfhouse.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת קייט סרפינג
 
קייט סרפינג – ענף הגלישה המסעיר ביותר
31/03/13 | ספורט ימי
קייט סרפינג, אשר נקראת גם גלישת מצנח או גלישת עפיפון, היא כנראה שיטת הגלישה הייחודית והמלהיבה ביותר כבר מהרגע הראשון ואפילו רק בשביל לצפות. אם כן, מה דרוש בכדי להפוך לקייט סרפר?

קייט סרפינג: הדבר הגדול הנוכחי
24/01/13 | ספורט ימי
הספורט הימי אהוב מאד בישראל, בכך אין ספק. ואולם, בשנים האחרונות נראה כי שחקן אחד מצליח להתבלט אפילו בשדה משחק זה. קוראים לו קייט סרפינג, והוא מהנה באותה מידה בה הוא פשוט. החדשות הטובות עוד יותר הן שכל אחד יכול ללמוד כיום את הספורט המופלא הזה.

צאו מהבית ונסו קייט סרפינג - ההנאה מובטחת
24/12/12 | ספורט ימי
מתי בפעם האחרונה יצאתם מהבית יצאתם על חוף הים, כשאתם מותירים לרגליים לדשדש במי הים החמימים ולחוש בחול המלטף? אם אתם מתקשים להיזכר, כנראה הגיע הזמן שתעשו את זה...

גלישת קייט סרפינג- היום כבר כל אחד יכול
28/11/12 | ספורט ימי
זהו אחד הטרנדים המרכזיים ביותר כיום בעולם הספורט הימי, ולכן הייתה זו שאלה של זמן עד שהמוני ישראלים יתחילו לגלות את הקייט סרפינג. את הספורט הזה כל אחד יכול ללמוד.

Sup- גלישה בעמידה לפשוטי העם
28/11/12 | ספורט ימי
סוג זה של ספורט ימי התפתח בהוואי עוד בשנות ה-60 של המאה הקודמת, אך בכל זאת חלפו מספר עשורים עד שהוא קיבל את הפופולאריות המגיעה לו. כיום, גלישה בעמידה, המכונה Sup Stand Up Paddle Board
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI