דף הבית רפואה ובריאות בריאות גיל הזהב גיל 60 והבריאות שלנו
גיל 60 והבריאות שלנו
טל זולברג 12/12/12 |  צפיות: 4580

אנחנו חיים בעולם משתנה. תוחלת החיים עולה בהתמדה הודות לפיתוחים הטכנולוגיים מרחיקי הלכת בתחום הרפואה. לעתים קרובות מתקיים הוויכוח המודרני אודות איכות החיים בגיל המבוגר. אז נכון, אנחנו חיים יותר מכל תקופה אחרת בהיסטוריה של המין האנושי, אבל במקביל לעלייה בתוחלת החיים מתרבות גם הבעיות הבריאותיות הנלוות. כיום גיל 60 אמנם לא נחשב לגיל מופלג, אך עד לפני מאתיים שנים בלבד, מדובר כבר היה בגיל שיבה. כיום אנשים בעשור השביעי לחייהם הם אנשים נמרצים, משגשגים מצליחים לשלב בין קריירה למשפחה, בין שגרה להרפתקאות ובין בריאות לאושר.

מה מביא עמו גיל 60?

ככל שאנחנו מתבגרים, מתרבות גם השיחות אודות הבריאות. אחת התופעות שמאפיינות את הגיל המבוגר היא בריחת שתן. כיום אחד מעשרה בני 65 ומעלה סובל מהתופעה בדרגות חומרה משתנות. גיל 60 הוא סימן לכך שהגוף שלנו עבר כבר כברת דרך ארוכה וכתוצאה מכך חלים שינויים רבים בגופינו. בין היתר מדובר על החלשות של שרירים מסוימים כמו שרירי הסוגר, שריר רצפת האגן וכיו"ב. לרוע המזל, למרות שרוב התופעות נידונות מעל שולחן הארוחה בגילוי לב, התופעה הזו של בריחת שתן אינה מדוברת למרות שאחוז הסובלים ממנה רב.

על מה הבושה הרבה?

אז למה דווקא כשמדובר על טיפות השתן שדולפות באופן לא רצוני מתעוררת הבושה הגדולה? אולי הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי גיל 60 הוא סמל להתבגרות המוחלטת. מכאן והלאה כבר מצפה לנו הזיקנה. בריחת שתן היא תופעה שמאפיינת את הגיל הרך ועל כך הבושה הגדולה. הבעיה היא שבמקרה של דליפת שתן או של חוסר שליטה בסוגרים הביטוי "זה לא ייגמר אם לא תספר" בא לידי ביטוי בצורה חזקה. אנשים רבים שסובלים מהתופעה נמנעים מלחלוק אותה אפילו עם הרופא המטפל שלהם איתו הם רגילים לחלוק מידע אינטימי מאוד. מדובר בתופעה שבקלות רבה יכולה להיות מטופלת במקרים רבים.

הגורמים לבעיה

אחד הגורמים לבעיה היא החלשות שרירי רצפת האגן אצל נשים אחרי גיל 60 ואחרי שחוו מספר לידות. ישנם שפע של תרגילים לחיזוק שריר רצפת האגן. כמו כן במידה ומדובר על בעיות שליטה בסוגרים, אימון קבוע בשיטת פאולה יכולה להקל מאוד על סבלם של הסובלים מהתופעה. בנוסך לכך ישנן תרופות רבות שתופעות הלוואי שלהן כוללות בריחת שתן. מדובר בין היתר על תרופות שונות להורדת לחץ דם אך גם כדורים פסיכיאטריים שונים עלולים לגרום לתופעה. בין היתר ניתן למנות כדורי שינה, תרופות נגד חרדה וכדורים נגד דיכאון. כמובן שמקרים רבים אין להפסיק את הטיפול באופן חד וכל הפסקה או הפחתה של התרופות מחייבת התייעצות עם הרופא המטפל.

לסיכום, גיל 60 מביא עמו שפע של הזדמנויות חדשות לצד בעיות בריאותיות. אל תשמרו דבר בלב. שתפו את הרופא המטפל בכל שינוי באיכות החיים. לעתים הפתרון פשוט וקל משאתם מסוגלים לדמיין.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טל זולברג


 


מאמרים נוספים מאת טל זולברג
 
80 שנה של חדשנות בחברת אמנה
08/01/13 | צרכנות
במאמר זה תמצאו מידע על ההיסטוריה של אחת מחברות מוצרי החשמל החדשניות בעולם, שהביאה לנו בין השאר את המיקרוגל

חשיבות חווית משתמש להצלחת המוצר
כחלק מהקדמה הטכנולוגית, חווית משתמש היא אחד המושגים שהולכים ותופסים תאוצה בשנים האחרונות. חווית משתמש עשויה להסביר מדוע אפליקציה אחת היא הצלחה גורפת לעומת אאפליקציה אחרת שנעלמת במהירות. בטקסט זה נסביר על האספקטים השונים של חווית המשתמש.

מים - מקור החיים
כולנו יודעים מהי חשיבות המים לחיינו. לכן, חשוב גם שנדע איזה סוג מים כדאי לשתות כדי לספק לגוף את כל המרכיבים החיוניים - כל הפרטים במאמר זה.

מה הסיבות לקחת הלוואה שלא דורשת ערבים?
12/12/12 | הלוואות
הלוואה ללא ערבים היא אחת הדרכים היעילות למתן עזרה כלכלית - קראו במאמר זה מהי המשמעות של הלוואה כזו

גיל 60 והבריאות שלנו
בעולם המשתנה שלנו, תוחלת החיים עולה בהתמדה הודות לפיתוחים טכנולוגיים. ככל שאנו מתבגרים, מתרבות השיחות בנוגע לבריאות. איזה בעיות עלולות לצוץ אחרי גיל 60 ומהם הגורמים לכך?

היום, קולט אדים הינו חלק בלתי נפרד מכל מטבח ומטבח
10/12/12 | צרכנות
על אף ירידה תלולה במחירים של קולטי אדים איכותיים רבים, רוב האנשים ובעלי המטבחים עדיין לא מודעים לחיוניותם של קולטי האדים במטבח. במאמר זה נסביר מדוע.

הקשר בין מתקני מים איכותיים למיכלים נוחים לשימוש
למתקני מים בעלי מיכלי מים ישנם מספר יתרונות חשובים - הכנסו למאמר כדי לקרוא אודותיהם

כרטיסי אשראי – יתרונות וחסרונות
15/11/12 | הלוואות
מה כדאי לדעת בנוגע לכרטיסי אשראי? מאמר זה יפרט את יתרונותיהם וחסרונותיהם של כרטיסי האשראי.

האם אי פעם חשבתם על מקורו של מדיח כלים ביתי?
מדיח כלים הוא רק דוגמא אחת למוצר חשמלי שנמצא בבתים רבים בישראל ורוב הסיכויים שמעולם לא ייחסתם לו כל חשיבות. כאן תמצאו מידע על המצאת מדיח הכלים.

טיפים להכנת עוגיות מושלמות
הכנת עוגיות היא אחת מעבודות המטבח הכיפיות ביותר, את רוב הסוגים של העוגיות קל מאוד להכין ולא נדרשת מומחיות גדולה. אין כמו עוגיות טריות שיוצאות מהתנור, אף אחד לא יכול לעמוד בפניהן. אמנם לא מסובך לרוב להכין עוגיות, אך כמה טיפים קטנים בהחלט יכולים להקל עוד יותר על המשימה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI