דף הבית חוק ומשפט ירושה עורכי דין לנושאי ירושה
עורכי דין לנושאי ירושה
rina 26/12/12 |  צפיות: 6140

כאשר קרוב שלנו נפטרהמצב מאד רגיש וקשה. אם הוא משאיר אחריו רכוש, אתם בטח תשבו ותדיינו בינכם, מי יקבל מה, הכל יפתר בשקט ושלווה, ותשאירו הכל מאחוריכם.

הלוואי שזה באמת היה ככה. במרבית המקרים הדברים לא נפתרים בקלות כזו וללא מריבות. גם במשפחות מאד מאוחדות שמעולם לא רבו, ברגע שמעורב כסף, רכוש ונכסים ישנן מריבות קטנות ואף מגיע לסכסוכים מלוכלכים, שיכולים להשפיע על המשך הקשר בין חברי המשפחה.

למה להתגלגל לזה? היום אפשר ליצור קשר עם עורך דין לענייני צוואה, הוא יבדוק על פי תוקפו של צו הצוואה וצו הירושה, מי צריך לירוש את רכושו של המנוח. מובן שעדיין יכול להיווצר מצב לא נח במשפחה, אך במצב כזה ההחלטה לא נתונה בידי המשפחה, ולא יעזור לכל אחד למשוך לכיוונו, אלא הכל נתון בידי החוק ובידיו המומחיות של עורך הדין.

את הצוואה כותב האדם בעודו בחיים, ועל מנת שהיא תחשב לתקינה וכשרה, בעוד ששיקול דעתו שקול וצלול- והוא יודע למי הוא רוצה להוריש כל דבר. מומלץ מאד  גם בעת כתיבת צוואה תקינה על פי החוק, לפנות לעורך דין הוא יודא כי אין דברים שהתפספסו בדרך, וכי בעתיק לא תמצא עילה לביטולה של הצוואה.

מתי עוד נוכל לפנות  לעורך דין בנושאי ירושה וצוואה? הרכוש שהאדם מותיר אחריו לאחר פטירתו נקרא עיזבון. לא מדובר רק ברכוש כנדל"ן, רכבים וכסף נזיל בבנק, כמו כן העיזבון מתייחס לזכויותיו וחובתיו של הנפטר. ישנם נושאים שלא נכללים בעיזבון- אך לא נכנס לכך ברגע זה. העיזבון מתחלק בין יורשי הנפטר, לפי ההוראות בצוואתו. אם המנוח לא הותיר אחריו צוואה, העיזבון מחולק בהתאם לחוק הירושה.
על מנת  לדאוג לחלוקת הרכוש של האדם שנפטר פונים לעורך דין עיזבון. עורך הדין מתמנה למנהל עיזבון מטעם הרשם לענייני ירושה. בין השאר תפקידיו של מנהל העיזבון הם לאתר את היורשים, לפרוע את חובותיו של הנפטר ולהסדיר את חלוקת העיזבון בין היורשים.

עבודתו של עורך דין בענייני צוואה אינה קלה, היא נוגעת בנקודות הרגישות ביותר של בני האדם איתם הוא עובד, אך חשוב מאד לפנות אליו בעת הצורך, על מנת שנושא הירושה לא יהפוך להיות הנושא הרגיש ביותר והכואב יותר לאורך השנים.

· הכותב אינו עורך דין או בעל מקצוע בתחום המשפטים. אין לראות באמור לעיל ייעוץ או חיווי דעת משפטי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 rina


 


מאמרים נוספים מאת rina
 
צוואה ומה שמסביב
28/03/13 | ירושה
מספר דברים שיש לציין בכל הנוגע לצוואה וכל מה שקושר ונוגע בה...

יומולדת קטן
האם כל יומולדת של הילדים שלכם חייב להיות מפוצץ עם כדור פורח ולהטוטים!? איך אפשר להכין לילד יום הולדת קטן- אך איכותי!?

מארגנת או משכירה?
את הסרט של ג'ניפר לופז "מארגנת החתונות" סביר להניח שכמעט כל אחד ואחת מכם ראיתם. מה עדיף? להיות הג'ניפר שמארגנת לעצמה את החתונה או הג'ניפר שמארגנת לאחרים ומקבלת על כך כסף? מה עדיף? לארגן או להשכיר מארגן?

צוואה בפני רשות
31/01/13 | ירושה
אחת האופציות ליצירת צוואה הינה בפני רשות. מה המשמעויות ? כיצד בדיוק יש לעשות זאת- כל זאת ועוד במאמר המוצג לפניכם.

יום הולדת בחורף
הימים האחרונים היו כל כך קרים, סופות וסערות ושיטפונות.. איך חוגגים ככה יום הולדת לילדים?!

השפעה על הצוואה
רבים הם האנשים שעורכים צוואה בטרם עת, אך מה ההתערבות המותרת על פי חוק מצב קרובי המשפחה השונים בנושא?

מערכת לקידום
אם החלטתם לקדם אתר ואתם מחפשים מערכת טובה לעבוד איתה, כדאי שתקראו את המאמר שמסביר מה יש לבדוק במערכת ומה חשוב שיהיה בה לקידום טוב ומוצלח של האתר.

עורכי דין לנושאי ירושה
26/12/12 | ירושה
האם אנחנו צריכים עורכי דין לענייני ירושה או שמא נוכל להסתדר גם ללא עזרתם?

ירושה על פי חוק
11/12/12 | ירושה
מה מגדיר החוק וכיצד בנוגע לנושאי הירושה? החוק נחקק לפני כ 40 שנה, האם שונה והותאם מאז?

חגיגת יום הולדת לילדים
חגיגת יום ההולדת לילדים שלנו זה אירוע חשוב ומכונן! צרי לארגן אותו כמו שצריך ולשיג דגש על הדברים הנכונים. שיהיה לכולנו בהצלחה
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI