דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה איכות הסביבה טיפול במי ביוב: אפשרי גם בבית
טיפול במי ביוב: אפשרי גם בבית
אירה פינסקר 01/01/13 |  צפיות: 3757

ברוב המקרים, כאשר מדברים על איכות הסביבה, מניעת זיהום, שמירה על מקורות מים נקיים וכדומה, אנחנו חושבים של אלה הם תפקידם של רשויות גדולות כגון המדינה או הרשויות המקומיות. מעטים מאתנו חושבים שסוגיה של טיפול במי ביוב, למשל, נוגעת לנו באופן אישי. יחד עם זאת, כיום ישנם פתרונות וכלים לטיפול במי ביוב גם בקנה מידה של בית פרטי.

כמעט כל אחד מאתנו שמע על המט"שים (מכונים לטיהור שפכים) כמו שפד"ן, למשל. מתקן ברמה כזאת יכול לשרת מקבץ של ערים – במקרה הזה של ערי גוש דן. מתקנים לטיפול במי ביוב תעשייתיים מותקנים גם בחלק מהמפעלים, בתחנות תדלוק מסוימות, וכדומה.

נכון להיום לא קיים פתרון טכנולוגי לטיפול במי ביוב ברמה של דירה. יחד עם זאת, כאשר מדובר בבית פרטי, קיימות בהחלט מערכות יעודיות, אשר מעבדות את מי הביוב, מטהרות אותם, ומחזירות מי קולחין המתאימים להשקיית גינה. בצורה כזאת ניתן להגיע לחסכון משמעותי בצריכה של מים להשקיה. הדבר שימוש מאוד גם מטעמים סביבתיים וגם מטעמים כלכליים, שכן התעריפים למי השקייה נוטים לעלות ככל שמשבר המים ממשיך. בנוסף, ניתן להשתמש במי הקולחין לשטיפת הבית, המכונית, וכדומה.

מערכות ביתיות לטיפול בשפכים ניתנות להתקנה גם בבתים קיימים ולא מחייבות התערבות בשלב תכנון המבנה. בדרך כלל מערכת כזאת יכולה לעבד 10-12 מ"ק שפכים ליממה. טווח המחירים הוא גדול מאוד שכן ישנם נתונים רבים התלויים בהזמנה ספציפית. כך, למשל, יש צורך לחבר למערכת את כל הקבועות הסניטריות בבית ואורך הצינורות הדרוש לשם כך יכול להשתנות מהותית בין בניין לבניין.

לסיכום, נכון שעל פי חוק טיפול במי ביוב הוא באחריות הרשות המקומית. יחד עם זאת, אין זה אומר שהאזרחים לא יכולים לקחת חלק במאבק בזיהום הסביבתי ולהתחיל מעצמם. מתקנים לטיפול בשפכים ביתיים הם רק דוגמה אחת לצרכנות של העת החדשה – צרכנות נבונה החוסכת לא רק בתקציב אלא גם במשאבים הטבעיים. נראה שהשימוש במתקנים מסוג זה יהפוך לנפוץ יותר עם העלייה במודעות לחיוניות למניעת זיהומים סביבתיים גם ברמה של משק בית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אירה פינסקר


 


מאמרים נוספים מאת אירה פינסקר
 
חנויות הריון: חנויות לשופינג בתקופת ההריון
20/05/13 | קניות
חנויות הריון אינן מציעות רק מוצרים לשימוש בתקופת ההריון, אלא גם מוצרים לתינוקות ולאמהות. לכן המונח חנויות הריון מתייחס לתקופה בה מומלץ לבצע את הרכישות.

מוצרי החתלה: חיוניים ונוספים
20/05/13 | קניות
מוצרי החתלה נועדו להקל על פעילויות הטיפוח של התינוק. בין המוצרים האלה ניתן למצוא פריטים חיוניים, שקשה בלעדיהם, ופריטים שאינם הכרחיים.

עגלות תינוק: מספר הגלגלים והשלכותיו
20/05/13 | קניות
עגלות תינוק יוצרו בעבר על גבי ארבעה גלגלים באופן קבוע. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הופיעו גם דגמים על גבי שלושה גלגלים. המאמר מביא את היתרונות ואת החסרונות התפקודיים של התצורה החדשה.

בגדי הריון: לכל משפחה ולכל תקציב
20/05/13 | אופנה
בגדי הריון מספקים מענה לצורכן של מיליוני נשים לתפקד באופן מלא בתקופת ההריון. בשוק קיימים מוצרים מקטגוריות שונות, המאפשרים לחדש את המלתחה בהתאם לאילוצי התקציב המשפחתי.

בחירה נבונה של עגלת מוצי
20/05/13 | קניות
עגלת מוצי היא עגלה יוקרתית, מתוחכמת, איכותית, אמינה ומסוגננת. בסניפי מדרלנד, המשווקת הבלעדית של מוצי בישראל, תוכלו להנות ממבחר רחב של דגמים ומייעוץ מקצועי.

טויוטה יאריס דור שלישי: נתונים עיקריים
טויוטה יאריס החדשה היא אחת המכוניות האיכותיות בשוק הרכבים הזעירים. במאמר נבחנים השינויים שבוצעו בדגם החדש של טויוטה יאריס.

טרייד אין: עסקה בטוחה
20/05/13 | צרכנות
טרייד אין נחשב בעבר לתחום אפור, כמעט על גבול הבלתי חוקי. בתי עסק קטנים ומפוקפקים הופיעו ונעלמו מהשוק. יחד עם זאת, כיום נמצאים בשוק כמה שחקנים סולידיים בתחום, אשר הפנייה אליהם נחשבת לבטוחה.

שדרוג של מכונית טויוטה בטרייד אין
20/05/13 | צרכנות
שדרוג של טויוטה בטרייד אין הוא עסקה נפוצה למדי, שכן לקוחות טויוטה שומרים בדרך כלל על נאמנות למותג. החלפת טויוטה בטרייד אין מאפשרת לבצע שתי עסקאות במקום אחד תוך חסכון משמעותי בזמן ובמאמץ.

טויוטה חדשה: הגשמת חלום
20/05/13 | צרכנות
רכישת טויוטה חדשה היא אירוע משמעותי בחיי כל נהג. שכלולים הנדסיים, אמינות גבוהה, בטיחות ונוחות בנסיעה – כל אלה יעמדו כעת לרשותו. המאמר דן בדרכים לביצוע הרכישה.

טרייד אין במחיר מחירון: תרגיל שיווקי
20/05/13 | צרכנות
עסקאות טרייד אין במחיר מחירון מוכרזות מדי פעם כמבצעים חסרי תקדים בסוכנויות רכב שונות. המאמר דן במהות המבצע, שאיננו אלא תרגיל שיווקי הנועד למשוך קהל לקוחות רחב אל הסוכנות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI