דף הבית עיצוב ואדריכלות אדריכלות פנים עיצוב משרדים
עיצוב משרדים
טוב לעסק 05/01/13 |  צפיות: 3599

עיצוב משרד

כאשר אדם מקים משרד חדש, לכל תחום עבודה שהוא, הוא משקיע בכך מחשבה רבה. החל מההחלטה להקים משרד, דרך המחשבה על רכישת מקום קבוע לפעילות המשרד ועד בחירת המקום המתאים, רכישתו והבנייה המעשית של המשרד. חלק מתכנון המשרד הוא גם תכנון העיצוב של המשרד. ישנם משרדים שבהם העיצוב הוא חלק מהותי מן המשרד, כמו למשל במשרדי פרסום, גרפיקה ועיצוב. אולם גם במשרדים "קרים" ורשמיים יותר, לעיצוב משרד תפקיד מהותי מאד, לדוגמא: עיצוב משרד עורכי דין הינו קריטי על מנת לשדר אמינות ומקצועיות בפני לקוחות המשרד.

החשיבות של עיצוב משרד

עיצוב משרד שיעשה בצורה נכונה הוא חשוב מאד.

תארו לעצמכם לקוח שנכנס למשרד אדריכלות מכובד. הוא פותח את דלת המשרד ומוצא קירות מלוכלכים, ארונות פזורים באי סדר במשרד, שולחנות עבודה שכל אחד מהם הוא בעל צבע אחר וצורה אחרת... הלקוח הזה ודאי ירגיש מייד שהוא נמצא במקום הלא נכון, ויעדיף לעבוד עם משרד אחר.

הסיבה היא, שעיצוב המשרד משפיע על המיתוג ועל התדמית שלו. ידועות רשתות שונות אשר מעצבות את משרדיהן ואת חנויותיהן בצבעים של הלוגו שלהן וכדומה, על מנת להגביר את התדמית והמיתוג של המקום. כך הוא הדבר בכל משרד. בחירת עיצוב מתאים למשרד מהווה דרך עקיפה להעברת מסרים ללקוח – משרד אמין, משרד מקצועי, משרד ידידותי ללקוחות ועוד – כל המסרים הללו יכולים להשתקף היטב בעיצוב המשרד, אם נעשה כראוי.

עיצוב משרד בשיטת פנג שואי

בנוסף לעיצוב של הריהוט, הקירות וכולי מבחינת מראה, משרדים רבים נעזרים בשיטת הפנג שואי על מנת לעצב את משרדם. שיטת פנג שואי מתייחסת לכיווני אוויר שונים כמקורות אנרגיה שונים, ועקב כך מכוונת את עיצוב המקום כך שיתאים למטרות שלו. שיטת פנג שואי מתייחסת לא רק למיקום של המשרד ושל החפצים הממוקמים בו, אלא גם ליחס בין העובדים הספציפיים במקום לבין כיוון ישיבתם, לדוגמא, או הצבעים בהם צבועים חדריהם. אנשים אשר תומכים בשיטה זו, למשל, לא יצמידו שולחנות עבודה מול דלתות, ויקפידו להפנות את כיוון ישיבתם לכיוון המומלץ להם באופן אישי. השיטה הזו עשויה גם להגדיר קווי עיצוב בסיסיים למשרד, שעל פיהם יעוצב המשרד כולו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טוב לעסק


 


מאמרים נוספים מאת טוב לעסק
 
עיצוב משרדים
עיצוב משרד הינו תהליך קריטי בבניית מיתוג העסק כלפי לקוחותיו הקיימים והפוטנציאליים, מעבר לכך עבודה במשרד מעוצה כהלכה, תשפר את פרודיקטיביות העובדים במשרד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI