דף הבית חוק ומשפט נדל"ן ומקרקעין עורך דין מקרקעין – תשובות לשאלות של שוכרי דירות
עורך דין מקרקעין – תשובות לשאלות של שוכרי דירות
יויומדיה 15/01/13 |  צפיות: 3579

במהלך שכירת דירה למגורים יתכנו חילוקי דעות בין בעל הדירה למשכיר, אי הבנות חוזיות וכדומה. להלן כמה שאלות נפוצות של שוכרי דירות. יש לציין כי על כל מקרה להיבחן לגופו על ידי עורך דין מקרקעין.

האם בעל דירה יכול לדרוש ערבויות לחוזה?

בהחלט, בעל דירה יכול לדרוש חתימתו של ערב, המחאה בנקאית, המחאה לביטחון, ערבות בנקאית, שטר חוב, תשלום של חודש מראש (מכונה שכירות 13) וכדומה. מובן שאלו חייבים להיות רשומים בחוזה השכירות וכן התנאים למימושם. במקרה של ספק יש להתייעץ עם עו"ד נדל"ן מנוסה.

מה היא חכירה לדורות?

על פי חוק המקרקעין, תשכ"ט 1969 שכירות היא: "שכירות מקרקעין היא זכות שהוקנתה בתמורה להחזיק במקרקעין ולהשתמש בהם שלא לצמיתות". כאשר תקופת השכירות עולה על חמש שנים היא מכונה 'חכירה', שכירות לתקופה שעולה על 10 שנים מכונה 'חכירה לדורות'. יש לציין כי חוק הגנת הדייר לא תקף בחכירה לדורות.

האם בעל דירה יכול להעלות שכירות כרצונו?

בהסכם השכירות יש לציין את דמי השכירות בגין תקופת השכירות וכן בגין תקופת האופציה. במהלך התקופה לא רשאי בעל הדירה להעלות את סכום השכירות אלא אם הוסכם אחרת בין הצדדים.

האם בעל דירה יכול להיכנס לדירה השכורה ללא הודעה מוקדמת?

אין לבעל דירה הזכות להיכנס אליה מבלי להודיע למשכיר על כוונתו לעשות כן. יש לתאם מראש כל ביקור בנכס המושכר ואין לבעל הדירה רשות להיכנס לנכס מבלי ידיעת המשכיר וללא נוכחותו. האסמכתא לכך היא כפולה – הזכות לפרטיות המעוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובחוק השכירות ושאילה.

האם משכיר רשאי לחייב דייר לשלם את דמי השכירות עד תום החוזה אם הוא יוצא מן הדירה?

אלא אם כן צוין אחרת בחוזה, אכן כן. במידה והנכם משכירים דירה ורוצים לעזוב לפני תום החוזה בעל הדירה יכול: א' – לשחרר אתכם מן החוזה, ב' – לדרוש מציאת דייר חלופי, ג' – לחייב אתכם עד תום החוזה. במקרה כזה מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין נדל"ן שיבחן היטב את החוזה שחתמתם.

המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד.

יויומדיה - שיווק באינטרנט


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יויומדיה


 


מאמרים נוספים מאת יויומדיה
 
עורך דין מקרקעין – תשובות לשאלות של שוכרי דירות
במהלך שכירת דירה למגורים יתכנו חילוקי דעות בין בעל הדירה למשכיר, אי הבנות חוזיות וכדומה. להלן כמה שאלות נפוצות של שוכרי דירות. יש לציין כי על כל מקרה להיבחן לגופו על ידי עורך דין מקרקעין.

ניהול נכסים לאחר רכישת נדל"ן בארה"ב
24/12/12 | נדל"ן
החלטתם לבצע השקעות נדל"ן בארה"ב ? סקרתם מספר רב של בתים בארה"ב והגעתם להחלטה ? רכשתם את הנכס ? ובכן, אם נדמה לכם כי בזאת תם ונשלם העניין- טעות בידכם שהרי כעת יש ברשותכם נכס אשר יש לנהל ולתחזק אותו ולהזכירכם- אתם אינכם חיים במדינה זו. אז כיצד דואגים לכך שמישהו ינהל את הנכס שלכם ?

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד
08/08/12 | תוכנה
אפליקציות אנדרואיד ו- iOS הן הדבר החם הבא בעולם השיווק והפרסום. בעזרת פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ול- iOS של אפל תוכלו להכניס את העסק שלכם לכיס של הלקוח, לתת שירות מיידי, לשמור על קשר רציף על הלקוחות שלכם ולפתח הזדמנויות חדשות ומאגר לקוחות גדול יותר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI