דף הבית חינוך ולימודים חינוך ילדים עם איזה ציוד לגני ילדים מלמדים עברית בגן ?
עם איזה ציוד לגני ילדים מלמדים עברית בגן ?
שי אורן 22/01/13 |  צפיות: 4004

ציוד לגני ילדים הינו החלק העקרי בגן ועל כן יש ליחס לו חשיבות לימודית ולא רק חוויתית.
לאחרונה אנו רואים את הילדים מעוררים את רחמינו כאשר אינם הוגים נכון את המילים ומה שיוצא להם מהפה אלו לרוב מילים חדשות המחברות שתי מלים שונות כמו "בוככת" בוכה וצוחקת.
במהלך השנה הילדים צריכים להרחיב את אוצר המילים שלהם פי 6 מאוצר המילים שהיה להם ביום כניסתם לגן. עלינו להעניק להם מילים שהם גבוהות ולא רק מילים לשירים או את שמות החגים.
ישנם המון פעילויות והפעלות לגיל הרך אשר משלבות ציוד לגני ילדים פשוט  ומזכים את הילדים בתומם למילים חדשות ולמידע שהם לא אחזו בו עד לאותן פעילויות.
הפעילות המוכרת ביותר הינה פעילות "המילון הראשון שלי".
פעילות זאת זורקת על הילדים מידע רב ועל הילדים להתמודד איתו.אם מבצעים את הפעילות "המילון הראשון שלי" מדי יום או לפחות פעם בשבוע התוצאות לא יאחרו להגיע.

בפעילות זאת יש להביא מספר צעצועים מהציוד לגן ילדים הקיים ולתת לילדים מידע על כל אחד כאשר אנחנו יוצרים קשר הדוק אם תפקיד הצעצוע בעולם המבוגרים. למה הכוונה ?
למשל כשנציג לילדים את האוטו צעצוע נדבר על האוטו האמיתי של אבא ושנציג את המטבחון נספר על המטבח האמיתי שבבית.
ההסבר חייב להיות קצר ובעל מבנה קודים שישפיע על הילדים ויזחל עמוק לתוך ראשם.
במאמר זה נביא לכם כמה מילים להם נביא הסבר בעל אותו מבנה קודים שמובן לילדים בגיל הרך.

נשלוף את ה"פנס" משלל הציוד לגני ילדים ונספר להם עליו :הפנס מאיר בחושך,יש פנסי רחוב שמאירים את הרחובות בלילה,ויש פנס כיס שאיש מחזיק ביד ומאיר לעצמו את הלילה.
ניתן לשלוף גם פעמון מהציוד לגני ילדים הקיים ולהסביר עליו כך : מכשיר המשמיע קול וצילצול, בכניסה לבית יש פעמון חשמלי, כשלוחצים על הכפתור ניתן לשמוע צלצול, הפעמון צלצל בחצר הגן והילדים נכנסו ל"מפגש".
עוד ציוד לגני ילדים שניתן להציג הוא צמר :השיער שגוזזים מהכבשים ועושים ממנו חוטים, מצמר עושים בגדים שונים,סבתא סורגת סוודר מצמר.
בעזרת ציוד לגני ילדים קל ניתן להסביר לילדים מילים שקשה מאוד להסביר בדרך כלל, כמו "צעק" : השמיע קול חזק, אחי צעק בקול רם, כי עמדתי רחוק והוא רצה שאשמע אותו,,רבתי עם אחותי היא צעקה לאמא שלי כדאי שהיא תבוא.
ציוד לגני ילדים כמו מקרופון יסביר לילדים מזה "קול" : בגן אני קורא בקול רם, כדי שישמעו אותי, בבית אני קורה בלחש, הזמר שר יפה יש לו קול נעים, פעם היתי חולה והיה לי קול צרוד.
לסיום ,ציוד לגני ילדים שילמד את המילה "קו" : דורון צייר שתי נקודות וחיבר אותן בקו ישר, קו דומה לחוט דק, אני יכול לצייר קו ישר בלי סרגל צירתי נחש בקו עקום.

שימו לב פעילות זאת ניתן להפעיל ללא ציוד לגני ילדים דרמתי אלא רק עם צעצועים בודדים להמחשב בלבד. העניין הוא להסביר בקצרה ולא להכנס למצב של שאלות ותשובות,מי שלא הבין לא חשוב נחזור על זה שוב מחר  או בשבוע הבא.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 שי אורן

חברת "רעיון בקרטון "ציוד לגן ילדים" נותנת לגננות פתרונות מתקדמים. ליצירת גן לימודי והישיגי. המציג במהלך השנה מערכי פעילות שיעור ותוכניות לימודיות שמגשימות את יעדיהם. בלוח זמנים של גן ילדים אין מקום ולעיתים גם הכלים לפתח וליצור מערכי שיעור. ולכן כולם מסתפקים בפירורי רעיונות המוסלקים ברשת האינטרנט, ובשחזור שיעורים מהעבר פעם אחר פעם.

רעיון בקרטון- ציוד לגני ילדים ומרכז חוגים והעשרה.
ערכות הפעלה עם מערכי שיעור להפעלה ע"י הגננת.
כל ערכת הפעלה מהציוד לגן ילדים מקיפה נושא אחד ומלאה בשלל ציוד,לוחות תוכן,לוחות הפעלה,הפעלות מגוונות, וחוברת הוראות הפעלה לגננת עם כל השירים והרעיונות.
חוגים לגני ילדים:חוג חיות,חוג אנגלית,חוג חשיבה מתמטית.



 


מאמרים נוספים מאת שי אורן
 
גני הילדים הם השגרירים של צלילי ארץ ישראל
גני הילדים הם השגרירים של צלילי ארץ ישראל. זה מדהים שאחרי לא מעט פעילויות לגני ילדים על החגים וכדומה למדנו כולנו שגני הילדים וגם הציוד לגני ילדים המוכר לנו, זה הבית שלנו. בזמן הקרוב מבצעים גני הילדים ביצועי בכורה ליצירות ארץ ישראליות במהלך הפעילויות בגני הילדים. במסגרת האביב שבא אלינו לטובה יבצעו גני הילדים שירים רבים ויביאו מוזיקה קלאסית ממקומות מרוחקים.

איך מפעילים חוג חיות רק עם בובות מהציוד לגני ילדים ?
חוג חיות ללא חיות יכול להיות מעניין מאוד וממוקד הרבה יותר. הגננת תשתמש בציוד לגני ילדים הקיים ותעשיר את אוצר המילים של הילדים וגם את הידע. השימוש בציוד לגני ילדים כמו בובות צעצוע יכולים להוות מכשיר יעיל להעברת פעילות מקסימה כזאת שמביאה עוד ועוד מושגים חדשים ומציבה אותם בפני הילדים. במאמר זה נסקור כמה מבעלי החיים כאשר הם נשלפים ממרחב הציוד לגני ילדים. העיקר בהפעלה כזאת היא למצוא את המילים הנכונות להסבר על כל בעל חיים, הסבר קצר ולא ילדותי,במילים גבוהות אך ברמת הילדים.

עם איזה ציוד לגני ילדים מלמדים עברית בגן ?
ציוד לגני ילדים הינו החלק העקרי בגן ועל כן יש ליחס לו חשיבות לימודית ולא רק חוויתית. לאחרונה אנו רואים את הילדים מעוררים את רחמינו כאשר אינם הוגים נכון את המילים ומה שיוצא להם מהפה אלו לרוב מילים חדשות המחברות שתי מלים שונות כמו "בוככת" בוכה וצוחקת. במהלך השנה הילדים צריכים להרחיב את אוצר המילים שלהם פי 6 מאוצר המילים שהיה להם ביום כניסתם לגן. עלינו להעניק להם מילים שהם גבוהות ולא רק מילים לשירים או את שמות החגים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI