דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות מחמד חינוך גורים ואילופם
חינוך גורים ואילופם
אילוף-כלבים 24/01/13 |  צפיות: 3734

באמצעות אילוף כלבים, ניתן לא רק להקנות לכלב הרגלים נכונים ומשמעת, אלא גם מעניקים לכלב תחושה של ביטחון ושמחה. כלב, כחיית להקה מטבעה, מאושר כאשר הוא יודע את מקומו, וכשהוא מבין מה מצופה ממנו. וכאשר הכלב ממושמע ומאושר, גם בעליו יכולים להיות שבעי רצון. הם יודעים שלא צפויות להם הפתעות, והכלב מסב להם הנאה רבה. עם כלב מאולף קל יותר לטייל, קל להפגיש אותו עם כלבים אחרים, אין חשש מהטרדת האורחים או מהתנהגות פראית ובלתי צפויה.

חינוך מוקדם

ישנם אנשים שמעדיפים לחנך את כלבם בעצמם. חינוך עצמי דורש סבלנות רבה, התמדה, ויכולת הצבת גבולות. אילוף באופן עצמאי יהיה יעיל ויתנהל כנדרש, במידה ובעלי הכלב יכולים להשקיע זמן רב בתהליך זה, שאינו מתרחש ביום אחד וגם לא ביומיים. אי לכך, אנשים רבים מעדיפים לפנות למאלף כלבים, על מנת שיסייע להם בתהליך האילוף, ויעשה זאת בצורה מקצועית יותר, קלה יותר ומהירה יותר. אילוף כלבים יתנהל על הצד הטוב ביותר כאשר מתחילים בגיל צעיר; חינוך גורים למשמעת ולהתנהגות טובה מאפשר להם ללמוד מהר יותר, ולא לרכוש התנהגויות בלתי רצויות. כדרך אגב, חשוב לציין שאילוף כלבים בוגרים איננו בלתי אפשרי אבל, כאמור, עדיף להתחיל מוקדם.

המאלף המקצועי

מאלף מקצועי מתייחס בתהליך האילוף לשלושה גורמים – בעליו של הכלב, הכלב עצמו ותפקיד המאלף.

בעליו של הכלב – המאלף חייב לקחת בחשבון את רצונו וציפיותיו של הבעלים. אילוף כלבים יכול להיות בסיסי ביותר, ולעומת זאת הוא יכול להיות מתמשך יותר, ולכלול סט רחב יותר של התנהגויות.

הכלב עצמו – המאלף המקצועי לומד להכיר את הכלב ואת אופיו הייחודי, חזקותיו וחולשותיו. הכרה זו תסייע בתהליך האילוף ותהפוך אותו ליעיל וקל יותר לכולם.

המאלף – מאלף מקצועי הוא אדם בעל תפיסה מסוימת של אילוף. יחד עם זאת עליו להיות קשוב לבעלי הכלב ולכלב עצמו. עליו גם לספק כלים שבהם יוכל בעל הכלב להמשיך בתהליך החינוך והמשמעת לאחר שמסתיים האילוף. מאלף טוב יציע אילוף בסיסי או אילוף מתקדם, בהתאם לצורך.

לפני שמתחילים לחפש מאלף, כדאי לדעת שמאלף מקצועי צריך להיות בעל ניסיון רב באילוף של כלבים ולאפשר בחירה של תוכניות אילוף שונות. לפעמים עדיף אילוף כלבים בתנאי פנסיון, פעמים אחרות עדיף אילוף כלבים פרטני ויש מקרים שבהם כדאי לקיים אילוף כלבים במרוכז.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אילוף-כלבים


 


מאמרים נוספים מאת אילוף-כלבים
 
חינוך גורים ואילופם
24/01/13 | חיות מחמד
באמצעות אילוף כלבים, ניתן לא רק להקנות לכלב הרגלים נכונים ומשמעת, אלא גם מעניקים לכלב תחושה של ביטחון ושמחה. כלב, כחיית להקה מטבעה, מאושר כאשר הוא יודע את מקומו, וכשהוא מבין מה מצופה ממנו.

על אילוף כלבים ומאלפי כלבים מקצועיים
24/12/12 | חיות בית
כאשר אנו מכניסים כלב לביתנו, אנחנו מקבלים לחיק המשפחה בעל חיים נפלא ונאמן, שקל לאהוב וכיף לקבל ממנו אהבה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכלב איננו בן אדם. אין זאת אומרת שהוא שווה פחות מאיתנו, אלא שהוא פשוט אחר.

בעיות נפשיות לכלב? מאלף כלבים טוב הוא גם פסיכולוג.
24/12/12 | חיות בית
האם כלבך מרבה לנבוח? נושך? חופר? לועס דברים שהוא לא אמור ללעוס? האם הוא אגרסיבי, היפראקטיבי או עצבני? האם הוא פאסיבי ומדוכדך, ביישן או פחדן? מתנהג בצורה אובססיבית, למשל ברדיפה אחרי זנבו?

אילוף כלבים – עדיף כשהם גורים, אבל אפשר גם אחרת...
28/11/12 | חיות בית
כל בעלים של כלב צריך להיות ער להתנהגות של כלבו ולדעת להכווין אותה במקרה הצורך. קל יותר לטפל בכלבים מאולפים, הם גורמים לפחות בעיות ופחות נזקים, והחיים שלהם מאושרים יותר. כמו שאת החינוך שלנו בני האדם אנחנו מתחילים בגיל הרך, גיל שבו אנחנו פתוחים במיוחד להסתגל לסביבה שלנו ולעצב את האינטראקציה שלנו איתה, כך נכון הוא הדבר לגבי אילוף כלבים.

אילוף כלבים – בבית או אילוף מקצועי?
28/11/12 | חיות בית
היתרונות של אילוף כלבים בבית הם ברורים. אם משקיעים בתקשורת עם הכלב ועוברים איתו באופן אישי את תהליכי האילוף, הדבר נותן לכלב את ההזדמנות להיקשר לבעלים שלו. כלב הוא יצור חברתי ולהקתי שיודע לזהות את הזולת היטב, וכבעלים אתם תרצו בסופו של דבר שהוא יראה בכם את "מנהיג הלהקה", יהיה ממושמע ונאמן לכם ולא ירגיש שהוא שולט בכם או צריך להתנגד לכם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI