דף הבית חינוך ולימודים ליקויי למידה לקויות למידה – איך להתמודד איתן בעזרת המחשב?
לקויות למידה – איך להתמודד איתן בעזרת המחשב?
לקויות למידה 24/01/13 |  צפיות: 3441

לקויות למידה הן בעיה עבור מי שסובל מהן, בעיה אמיתית. ילד שלא אובחן כראוי יסבול מדימוי עצמי נמוך שמקורו באי הצלחה בבחינות, הפרעה בכיתה (והוצאתו ממנו לעיתים תכופות), בעיות ליצור חברויות ועוד. הסיבות הבסיסיות לתסכול של הילד הן אי יכולתו לעמוד בלחצים של סביבת הלימודים המודרנית, וזאת מבלי שהוא סובל מבעיית אינטליגנציה. הוא יכול היה להצליח בכל תחומי הלימודים לו היו מתאימים לו שיטות לימוד בצורה ידידותית יותר. בשל כך קיימים אבחונים, שהופכים את הבעיה שלו לממשית ומחייבים את הסביבה, ובמיוחד את בית הספר, להתייחס לכך בהתאם.

לאחר האבחון – ישנם כלים להתמודדות עם הבעיה

לאחר שילד עבר אבחון לקויות למידה, יש דרכים רבות להתמודד עם הקושי שיש לו. ראשית, הוא יכול ללמוד בכיתה רגילה ולעבור שיעורי תגבור המיועדים לקושי הספציפי שהתגלה אצלו. שנית, הוא יכול לעבור לכיתה מיוחדת, בה יטופל באופן אישי והלימודים יותאמו לקצב האישי שלו. ילדים שלומדים בבית יכולים להסתייע בטכנולוגיה שסביבם, כמו המחשב או הסלולארי, שהם הכלים הנגישים והטבעיים להם, כדי לשפר את היכולות שלהם. הכלים הבסיסיים והטריוויאליים הללו יסייעו לילד להתמודד עם הבעיות שיש לו כדי להדביק את הפערים. זכרו, לילד אין בעיות אינטליגנציה: הוא זקוק לכלים מיוחדים כדי ללמוד, זה הכל!

שימוש במחשב האישי

עבור ילדים שנשארים בכיתות רגילות, ישנן אפשרויות טכנולוגיות רבות להתמודדות עם הבעיה וצמצום הפערים. למשל, שימוש במחשב האישי. בתור הורים, צריך להנחיל לילדים תשומת לב לפרטים שתסייע להם להתגבר על הקשיים. למשל: האם שולחן העבודה של המחשב שלו מבולגן? סייעו לו לסדר בצורה כזו שיוכל לשמור עליו ברור וקוהרנטי; האם הוא מצליח לעקוב אחר כל ההתרחשות על המסך?
התאימו את הרזולוציה עבורו; למדו אותו לשמור קובץ בשם בעל משמעות עבורו, כך שיוכל לזכור איפה שמר אותו ותחת איזה שם; למדו אותו להשתמש בכלים לתיקון שגיאות כתיב, למשל באמצעות תוכנת WORD; למדו אותו להשתמש בכלים לתרגום ולתיקון שגיאות (באמצעות גוגל או מילונים חינמיים ברשת); למדו אותו התאמת סרגלים אישית בתוכנות בהן הוא משתמש באופן קבוע, ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לקויות למידה


 


מאמרים נוספים מאת לקויות למידה
 
דיסגרפיה, איך אפשר לקרוא את זה?
לעתים קרובות ילד שסובל מההפרעה שמכונה דיסגרפיה יפתח דימוי עצמי של ילד מרושל או לא מסודר ובמקרים אחרים יפתח דימוי עצמי של ילד עצלן או לא משקיע. הדימוי העצמי של הילד שלכם מושפע במידה רבה מהמסרים שאתם משדרים לו במודע או שלא במודע.

לקויות למידה – איך להתמודד איתן בעזרת המחשב?
לקויות למידה הן בעיה עבור מי שסובל מהן, בעיה אמיתית. ילד שלא אובחן כראוי יסבול מדימוי עצמי נמוך שמקורו באי הצלחה בבחינות, הפרעה בכיתה (והוצאתו ממנו לעיתים תכופות), בעיות ליצור חברויות ועוד.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI