דף הבית בניין ואחזקה בתים משותפים חשיבות חיזוק מבנים במצבי סיכון
חשיבות חיזוק מבנים במצבי סיכון
תמ"א 38 29/01/13 |  צפיות: 3148

חיזוק המבנים בישראל רלוונטי בעיקר מעצם העובדה שמיקומה של ישראל מעיד ככל הנראה על סיכוי גבוה של רעידת אדמה חזקה אשר יכולה ליצור נזק רב. משנת 1980 הממשלה החליטה להעלות הילוך בהפחתת הסיכויים לנזקים ונפגעים באמצעות החמרת התקן ואף תמריצים לחיזוק גם במבנים שאינם עומדים בתקן. התמריצים הללו, אשר מגיעים בדמות של הקלות וסיוע מהממשלה יכולים לתרום בחיזוק המבנה וכן גם בשיפור המבנה והרמת הערך של הדירות הנמצאות בתוכו.

כיצד משיגים אישור להקלות בעת חיזוק מבנים

האישור מגיע לרוב לאחר הגשת טפסים רבים והתכתבות עם משרדי הממשלה השונים אשר לבסוף מחליטים האם המבנה עומד בדרישות לקבלת ההקלות או לא. תחילה, כדאי לבחון האם המבנה אכן נבנה לפני 1980, האם הוא אינו עומד בתקן החדש והמחמיר יותר מבעבר והאם הוא בכלל מאוכלס. כמו כן, במידה שמבנה מיועד להריסה, גם הוא לא יהיה זכאי לקבלת ההקלות לצורך שיפוצים.

שיפור משמעותי במבנה

בתחילה, כאשר החוק רק נכנס, ההקלות הועילו בחיזוק המבנה באמצעות חיפוי קירות, חיזוק קירות תומכים, הוספת חדרים שונים במבנה ועוד. העניין הוא, שזה לא הספיק ולא באמת תרם לכל המבנים אשר זקוקים לשיפוץ על מנת לעמוד איתן בעת רעידת אדמה ולכן התווספו עוד תיקונים שונים בתכנית המתאר שהועילו לחיזוק המבנים.

בתיקונים השונים, התווספו בין היתר האישורים לבנייה של לא רק חדרים, אלא גם מעליות, הוספה של קומות שלמות, בנייה חדשנית בכל הבניין ואפילו דיור חלופי בעת השיפוץ לדיירים שעומדים בקריטריונים. באופן הזה ניתן לחזק את המבנה מפני רעידות ובו בזמן גם להוסיף לנוחות השימוש בו ואף להרים את ערכו בעת מכירה או השכרה.

קבלת אישורים ובניה

בכדי לבצע חיזוק מבנים באופן איכותי, עדיף לפנות אל חברות שמתמחות לא רק בשיפוצים אלא גם בסוג שיפוץ ייחודי שכזה. פנייה אל חברה המתמחה בבנייה וחיזוק על פי תכנית התמ"א, תסייע בהבנה האם ניתן לקבל הקלות לקראת השיפוץ והבנייה במבנה, תועיל בתהליכים הביורוקרטים בדרך לקבלת האישורים, וכן גם תבצע את התכנון והשיפוץ עצמו בהתאם להגדרות וההנחיות שמגיעות מוועדות התכנון המקומיות והארציות. בכך תוכלו לחזק את המבנה ללא כאבי ראש מיותרים ובידיעה שבקרוב תגורו בדירה עמידה ונוחה יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 תמ"א 38

אנגלאינווסט 38 | תמ"א 38

חברת אנגלאינווסט הינה חברה המאתרת, מתכננת, מממנת ומבצעת באיכות הגבוהה ביותר בישראל פרוייקטים של תמ"א 38.
לחברה חוסן כלכלי ואיתנות פיננסית, עם ניסיון מוכח בבניית פרויקטים מכח תמ"א 38.

אנגלאינווסט - משביחים את הנכס שלך בעשרות אחוזים.

לפרטים:
03-6077557
www.engelinvest.co.il



 


מאמרים נוספים מאת תמ"א 38
 
מידע אודות תמ"א 38 תיקון 2
תמ"א 38, היא ללא ספק תכנית שעיקרה לעשות טוב לתושבים שגרים במדינת ישראל. הרעיון המרכזי שעומד מאחורי התכנית הוא הקצאת משאבים והקלות רבות על מבנים ישנים באופן יחסי, אשר זקוקים לשיפוץ על מנת להתמודד עם מקרים של רעידות אדמה.

חשיבות חיזוק מבנים במצבי סיכון
חיזוק המבנים בישראל רלוונטי בעיקר מעצם העובדה שמיקומה של ישראל מעיד ככל הנראה על סיכוי גבוה של רעידת אדמה חזקה אשר יכולה ליצור נזק רב. משנת 1980 הממשלה החליטה להעלות הילוך בהפחתת הסיכויים לנזקים ונפגעים באמצעות החמרת התקן ואף תמריצים לחיזוק גם במבנים שאינם עומדים בתקן.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI