דף הבית רפואה ובריאות דיאטה ותזונה דיאטת אטקינס או כל דיאטה אחרת?
דיאטת אטקינס או כל דיאטה אחרת?
אסף יהלומי 29/01/13 |  צפיות: 3464

רוב האנשים בעולם הולכים כיום לדיאטנית במטרה שתעזור להם לבנות תהליך נכון במטרה להוריד כמה קילוגרמים מן המשקל. מה קורה אבל כשמדובר באנשים שצריכים להוסיף כמה קילוגרמים למשקלם כדי שלא יגיעו למצב של תת משקל ? אותם אנשים גם הולכים לדיאטנית, כשזאת תעזור להם קצת להשמין עם תפריט מזון נכון ויעיל.

בזמן שאנשים מנסים להשיל ממשקלם כמה קילוגרמים, יש אנשים שמנסים לעשות את ההיפך הגמור, כאשר אלה אוכלים פחות קלוריות. תת משקל של אנשים יכול לנבוע מחילוף החומרים הגבוה מן הממוצע שיש להם. במצב כזה, אותם אנשים הולכים לדיאטנית שמומחית לא רק בדיאטות רגילות, אלא גם בדיאטת השמנה (כמובן שהיא גם מומחית בדיאטות אחרות כגון דיאטה לפי סוג דם

אנשים שיורדים במשקל, העצמות בגופם בולטות, הבגדים שלהם רופפים, הולכים לדיאטנית שתכין עבורם רשימה של מזון, אשר תעזור להם לעלות במשקל על מנת שלא יישארו כשלדים. האנשים הללו צריכים להיות נאמנים לתפריט שהם מקבלים מהדיאטנית ויתרה מזאת, נאמנים לעצמם.

בדרך כלל, הדיאטנית ממליצה על תפריט שלא כולל רק ירקות כמו אצל אלו שמנסים לרדת במשקל, אלא על רשימה הכוללת את הדברים הבאים: בשר, ביצים, לחם, טחינה, אבוקדו, שמן זית ועוד.

דיאטנית מקצועית בונה תוכנית "דיאטת השמנה" לאנשים בעלי תת המשקל, כאשר למרבה האירוניה, העלייה במשקל היא יותר קשה מאשר הדרך ההפוכה. בעלת המקצוע בודקת את הרגלי האכילה של אותם אנשים עם משקל נמוך, כשהיא מכוונת אותם לשינוי בסגנון החיים שלהם במטרה שתהיה להם תזונה טובה.

אנשים שסובלים מתת משקל, בדרך כלל שוכחים לאכול (לא תמיד, אבל לעיתים), ולכן הדיאטנית ממליצה להם לאכול מלבד שלוש הארוחות ביום, גם שני חטיפים על מנת להגביר את הצריכה בקלוריות. בתפריט שהדיאטנית מכינה, הרי לא יהיו שם יותר מידי ירקות בשל הדלות שלהם בקלוריות, אלא ניתן יהיה למצוא מזונות עשירים בעלי נפח קטן. נוסף על כך, ישנם אנשים שמשתמשים בתכשירים בצורת אבקה של סוג של סוכר, שטעמו המתוק אינו מורגש.

מי שמשתמש בתכשירים אלו, אז מוטב שיתייעץ עם דיאטנית בנושא הנ"ל, כי חלקם אינם מומלצים במצב של סוכרת. כמו כן, הדיאטנית ממליצה על תוספות כמו: כפית שמן, חמאה או מרגרינה, כשאלה יוסיפו 45 קלוריות. התוספות הללו יכולות להתערבב במאכלים חמים כגון: מחית תפוחי אדמה, ירקות מבושלים, מרקים, פסטות וכדומה.

דיאטת אטקינס או דיאטות אחרות . אלו  דיאטת השמנה היא לא מספיקה בשביל להעלות במשקל, בזמן שהדיאטנית ממליצה לבנות מסת שרירים, דבר שיסייע למטרה. בנוסף, בניית מסת שרירים תשפר את ההרגשה הכללית של אותם אנשים הסובלים מחוסר משקל, דבר שנובע גם מדיכאון. בניית מסת השרירים תיבנה על-ידי אימון כוח (פעילות אנאירובית) ועבודה עם משקולות.

אין ספק שמדובר בתהליך לא פשוט עבור האנשים שצריכים לעלות במשקל, אך בזכות דיאטנית מקצועית, הם יקבלו את ההנחיות הנכונות שיעזרו להם הן להוסיף כמה קילוגרמים לגופם והן לשפר את ההרגשה שלהם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אסף יהלומי


 


מאמרים נוספים מאת אסף יהלומי
 
הקמת גינות
24/03/13 | גינון
קניתם בית חדש? רוצים להקים קגינה חדשה לנוי ולמשחק? זה הזמן לחשוב איך מקימים גינה מאפס בהתאם לתנאי השטח והמקום כדי להינות מגינה מושלמת. לא חייבים להשקיע הון תופעות בזה, מספיק שיש לכם זמן, חזון ואנשי מקצוע מתאימים.

קורס ניתוח טכני - הניתוח הסתיים בהצלחה
תמיד חלמתם להבין ולנתח את כל הגראפיים המסובכים האלה בבורסה? עכשיו אתם יכולים להפסיק לחלום. אם יש לכם זיקה לתחום הכלכלה, אם מעניין אתכם לצפות בתוכניות כלכליות ויש לכם גישה לזהות השקעות ולנהל אותן כהלכה, הצעד הראשון הוא לקחת קורס ניתוח טכני.

רשלנות רפואית בניתוח
נתונים שונים מראים שקרוב לארבעים אחוז מכמות התביעות על רשלנות רפואית שמוגשות לבית משפט הן על רשלנות רפואית בניתוחים. בהתחשב בכך שבעשור האחרון יש כמעט 500 תביעות מדי שנה בתחום, אנחנו למדים עד כמה רשלנות רפואית בעת ניתוח הוא נושא טעון שמוכרע לא פעם רק בבית משפט.

חלונות אלומיניום - הבלגים שולטים
24/03/13 | שיפוצים
הרעיון של חלונות בלגיים שולט מזה זמן בעולם עיצוב הבית בכל הקשור לחלונות. שליטה זו נובעת הן בזכות העיצוב הייחודי אך גם בזכות היכולות והטכניקה המיוחדת של חלונות מסוג זה, טכניקה שמאפשרת לחלונות להחזיק מעמד זמן רב.

סורגים שקופים
24/03/13 | שיפוצים
מחפשים דרך יפה לעצב את הבית ולשמור עליו מוגן ? סורגים שקופים הם הפתרון הנוח והיפה ביותר כיום, במקום שעל כל חלון יהיו סורגים כבדים, ישנים, שמעוררים תחושה לא נעימה, סורגים שקופים משתלבים היטב בכל בית ובכל מבנה ושומרים על עיצוב הבית. שלא נדבר על בטיחות והגנה. איך זה עובד?

ניהול תיקי השקעות
06/03/13 | השקעות
כמה פעמים חלמתם על בית גדול ליד הים, מכונית אדומה פתוחה בחנייה , וטיסות לחו"ל פעם בחודש? טוב , אנחנו לא מבטיחים לכם שאם תשקיעו את כספכם תצליחו להשיג את כל זה אבל בהחלט תוכלו לחסוך כסף לעתיד ולהקנות לילדים שלכם משהו...

מים מינרליים - לשתות ישר מהטבע
אחת התעשיות המפותחות והמצליחות ביותר, בשנים האחרונות, היא תעשיית המים המינראליים. יותר ויותר אנשים עוברים לשתות מים אלו, מטעמי בריאות, ונוטשים את מי הברז. העובדה שמים מינראליים עולים כסף רב, לא משפיעה, וההוכחה לכך, היא שגשוגן של החברות המייצרות ומשווקות מים מינראליים.

ביטוח משכנתא
06/03/13 | משכנתא
רגע לפני שאתם נכנסים לדירה החדשה, ושנייה לפני שהמשכנתא אצלכם ביד, זה הזמן לעבור על ביטוח משכנתא, כדי ללמוד את התחום , אתם יודעים איך זה, מי שלא לומד, נפגע.

מקלחון הזזה
06/03/13 | ריהוט
אחרי שנים בהם היינו רגילים להציב אמבטיה במקלחת כי זה נראה לנו הכי טבעי, היום אנחנו כבר יודעים שלא חייבים אמבטיה, אפשר להסתפק במקלחון, יותר פשוט, לא פחות נוח והכי חשוב, זול.

עיצוב חדרי אמבטיה
מי שביקר בארמונות או טירות עתיקות, גילה בוודאי חדרי אמבטיה מאוד שונים מאלו שהוא מכיר היום. ראשית , בעבר לא היתה אמבטיה כמו היום, שנית, שטח החדר בוודאי לא כמו היום, וגם העיצוב השתנה. אם אז הוא היה יותר אומנותי , היום הוא יותר פרקטי. זה לא בגלל שאתם גרים בדירה ולא בארמון, זו המציאות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI