דף הבית בית משפחה וזוגיות גיל הזהב טיפול סיעודי - פתרונות מסוגים שונים
טיפול סיעודי - פתרונות מסוגים שונים
LeadsCatchers 04/02/13 |  צפיות: 12652

אדם אשר מצבו מחייב טיפול סיעודי הוא ללא ספק אדם במצוקה. מעבר למגבלות הגופניות הנגזרות עליו ומשבשות את ניידותו ועצמאותו מתחבאת מועקה רגשית נוראה. הדחק הרגשי של המטופל הוא תוצר של המבוכה הרבה הנובעת מהפלישה האינטימית לגופו ותפקודיו הפרטיים בשילוב עם חוסר האונים למול המשפחה והמקורבים, שצריכים לשאת בעול המעשי. כיצד אם כן אפשר להקל על קשיש? האם מסגרות חיצוניות כמו בית חולים סיעודי או בית דיור מוגן הן התשובה או שעדיף למצוא פתרון שיספק טיפול סיעודי ביתי?

מצב המוגדר כסיעודי אינו מעיד על מצבו הבריאותי הכללי של הקשיש ואף אינו מספיק על מנת להסיק מהי רמת המוגבלות ומידת הסיוע הנדרש. נתונים אלו הכרחיים בכדי לענות על השאלה שלעיל ולהתאים לקשיש פתרון טיפול ומגורים.

בית דיור מוגן שמספק כחלק משירותיו אפשרות של טיפול סיעודי חלקי או מלא הוא פתרון המגורים האידיאלי מבחינות רבות. הוא לא רק מעוצב ומתוכנן בקפידה, כך שיוכל לספק מקום מגורים נעים, יפה ונוח לקשישים, אלא גם נותן מענה מקצועי לכל צרכיו הטיפוליים של הקשיש. בניגוד למסגרת בית חולים סיעודי, המתמקדת בהיבט הרפואי, בית דיור מוגן שם דגש על מתן גירויים חברתיים ותרבותיים, כאלו שאינם נגישים לקשיש במסגרת מגורים פרטית; כל הפעילויות והשירותים מרוכזים תחת קורת גג אחת וכך, מאפשרים לקשיש עצמאות מירבית. כצפוי, החסרון המובהק של מסגרות אלו היא העלות, שרבים אינם מסוגלים לעמוד בה.

על אף היתרונות הבולטים של בית דיור מוגן, קשישים רבים מעוניינים לדחות ככל האפשר את המעבר למקום מגורים חלופי ובוחרים להשתמש בטיפול סיעודי במסגרת ביתית כברירת מחדל. משך הזמן וסוג הסיוע נקבעים על פי הצורך והיכולת. קימת אפשרות של תמיכה ממשלתית, במידה והאדם עונה לקריטריונים הקבועים בחוק; אך לרוב, התמיכה מספיקה למתן טיפול חלקי בלבד, המונה מספר שעות שבועיות, בעוד ששירות פרטי עלול להסתכם בהוצאות גבוהות. טיפול סיעודי ביתי אמנם עוזר לשמר את התפאורה ואת שגרת החיים המצומצמת, אך יש לחשוב גם על צדדים פחות חיוביים, שעלולים להתעורר. טיפול ביתי יוצר תלות גדולה בין הקשיש והגורם המטפל, מוגבלותו של הקשיש והמנעותו מפעילויות לרוב אינה נענית במידה מספקת על ידי מטפל צעיר ורמת הבטחון הבריאותי והאישי שלו אינה משתפרת.

סיוע ביתי, כמו גם בית דיור מוגן אינם יכולים להחליף מצב בו יש צורך במעורבות רפואית, כמו זו הניתנת במסגרת בית חולים סיעודי. לקשישים הסובלים ממחלות או נגעים כרוניים, אשר מחייבים השגחה או ליווי רפואי צמוד, אין למעשה את הפריבילגיה לשקול סוגים שונים של פתרונות. זכות הבחירה מצטמצמת לבחירת המתקן עצמו על פי קריטריונים של מיקום, עלות, כימיה עם אנשי הצוות וסוג הטיפולים אותם ניתן לקבל במסגרת בית חולים סיעודי זה או אחר.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 LeadsCatchers


 


מאמרים נוספים מאת LeadsCatchers
 
טיפול סיעודי - פתרונות מסוגים שונים
04/02/13 | גיל הזהב
אדם הנזקק לטיפול סיעודי הוא ללא ספק אדם במצוקה. טיפול שהוא יקבל חייב לכלול לא רק טיפול פיזי, אלא גם גירויים רגשיים וחברתיים. האם מסגרות חיצוניות כמו בית חולים סיעודי או בית דיור מוגן הן התשובה או שעדיף למצוא פתרון שיספק טיפול סיעודי ביתי?

המודרניזציה לא פסחה על בתי אבות סיעודיים
27/09/12 | גיל הזהב
לפני מספר חודשים, הכריחה אותי אחת מחברותיי להתלוות אליה בביקורה אצל אמה הקשישה, המתגוררת כבר מספר שנים באיזשהו בית אבות במרכז. חברתי היתה בעיצומו של מסע תעמולה נלהב לטובת בתי אבות סיעודיים; זאת בעקבות התנגדותי הנחרצת לאשפז את סבתי, חולת האלצהיימר באחד המוסדות הללו.

מעבר למחלקה סיעודית בדיור מוגן
22/05/11 | גיל הזהב
בחירת מחלקה סיעודית לקשיש היא תהליך שכדאי להתכונן אליו נפשית וכלכלית. איך בוחרים פתרון לקשיש אשר נמצא במצב סיעודי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI