דף הבית עסקים נדל"ן דברים שחייבים לבדוק לפני רכישת קרקע חקלאית
דברים שחייבים לבדוק לפני רכישת קרקע חקלאית
טריגו השקעות ושיווק נדל"ן 17/02/13 |  צפיות: 3307

קרקעות החקלאיות, אולי הנושא הכי חם כיום בעולם ההשקעות ליזמים עסקיים או אפילו לאנשים פרטיים שמחפשים אפיק השקעה משתלם יותר מאותן קרנות חסכון בחברות הביטוח או הבנק. רכישת הקרקעות הללו אכן יכולה להיות רווחית ומשתלמת, אך ישנם כמה דברים שחייבים לבדוק לפני רכישתן בכדי לא להפסיד כספים רבים.

הפקעה

המטרה העיקרית שעומדת מאחורי רכישת קרקעות חקלאיות להשקעה, מדברת על ההפקעה העתידית של האדמות לצורך בנייה. באופן הזה, ניתן לרכוש אדמות אשר אינן מופקעות במחירים זולים יחסית ולמכור אותן בבוא העת, לאחר שיופקעו, במחירים גבוהים הרבה יותר וליהנות מהשקעה משתלמת במיוחד. עם זאת, חשוב לציין כי לא כל האדמות מיועדות להפקעה או יופקעו אי פעם.

לכן, בטרם השלמת תהליך הרכישה, כדאי לבדוק היכן ממוקמת הקרקע ולבדוק האם קיימת תוכניות בניין עיר לגבי האזור הזה. כמו כן, חשוב לציין שאדמות קרובות יותר לערים או יישובים מתפתחים יהיו בעלות פוטנציאל גבוה יותר להפקעה עתידית ובסכומים גבוהים. בנוסף, כדאי לשים לב שגם אם האדמות קרובות יחסית ליישובים מתפתחים או במקומות אטרקטיביים במיוחד, לא בטוח שיופקעו מכיוון שמוצבים עליהן עמודי חשמל, כבישים, חוף ים ועוד.

בעלות ומיסים

בנוסף לגורם המשמעותי ביותר בהשקעת קרקעות, הקשור בהפקעתן העתידית, ישנם עוד כמה קריטריונים חשובים שמומלץ לעמוד בהם לפני שפונים לרכישה. ראשית, בדקו את האדם העומד מולכם ומציע את הקרקע לרכישה. האם זו חברת נדלן מומלצת? אדם פרטי? האם זו חברה המשווקת רכוש של אדם אחר באמצעות ייפוי כוח? במקרים שכאלו, כדאי לבדוק באמצעות גורמים מקצועיים את אמינות ייפוי הכוח והמסמכים ורק לאחר הווידוא, לעבור לשלב הבא.

חשוב לתת דגש משמעותי גם על היבט המיסים. השקעה בנכסים או אדמות חקלאיות אינה מסתכמת רק ברכישה במחיר נמוך, המתנה ומכירה במחיר גבוה יותר. בכל רכישה או מכירה שכזו, גם הממשלה מעורבת וכך גם המיסים אותם היא מטילה על עסקאות נדל"ן שכאלו. אחד המיסים המשמעותיים ביותר הוא מס שבח, אשר יכול להגיע לסכומים נכבדים מסך העסקה עצמה. לכן, כדאי לבדוק את מס השבח העתיד לשלם ולשקול האם העסקה תהיה משתלמת גם לאחר המכירה מחדש.

אם כן, רכישה של קרקע חקלאית יכולה להיות החלטה משתלמת אך מלאה בבדיקות חשובות וחיוניות. בכדי לפתור את כל בעיות הרכישה מאדם פרטי, איכות ההשקעה והרווח לאחר מיסים, ניתן לפנות אל חברה שמשווקת קרקעות חקלאיות ובכך להתחבר אל הקרקעות הטובות ביותר ועומדות בכל הקריטריונים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 טריגו השקעות ושיווק נדל"ן

טריגו השקעות ושיווק נדל"ן - חברה לשיווק קרקעות ושטחים בשרון ובמרכז.



 


מאמרים נוספים מאת טריגו השקעות ושיווק נדל"ן
 
מהם היתרונות של רכישת דירות דרך טריגו נדלן?
17/02/13 | נדל"ן
עסקאות הנדל"ן הן מהיקרות ביותר שאדם עושה במהלך חייו, כאשר בשנים האחרונות מחירי הנדל"ן כל כך גבוהים עד שרבים מעדיפים לוותר על התענוג ולשכור בית או דירה למשך כל החיים. מהסיבה הזו, במידה ומעוניינים לרכוש נכס או אדמה, כדאי להשקיע מחשבה רבה בכדי לבחור בנכס האיכותי והמשתלם ביותר לעתיד. בכדי לעשות זאת, כדאי לפנות אל טריגו נדל"ן, המשווקת אדמות ונכסים למגורים או השקעה.

היתרונות של חברת טריגו נדלן
17/02/13 | נדל"ן
עסקאות הנדל"ן בעולמנו הן אולי העסקאות המשתלמות ביותר, מכיוון שמצד אחד לוקח להן זמן לנסוק ולהביא לרווחים, אך השקעה נכונה תהיה יציבה ותניב רווחים משמעותיים לעוסקים בתחום. עם זאת, עולם הנדל"ן טומן בחובו גם סיכונים וסוגיות רבות שכדאי לשקול לפני שנכנסים אליו. בדיוק כאן נכנסת חברת טריגו נדלן, המשקיעה בנכסים רבים ומציעה קרקעות חקלאיות, מגרשים ועוד.

דברים שחייבים לבדוק לפני רכישת קרקע חקלאית
17/02/13 | נדל"ן
קרקעות החקלאיות, אולי הנושא הכי חם כיום בעולם ההשקעות ליזמים עסקיים או אפילו לאנשים פרטיים שמחפשים אפיק השקעה משתלם יותר מאותן קרנות חסכון בחברות הביטוח או הבנק. רכישת הקרקעות הללו אכן יכולה להיות רווחית ומשתלמת, אך ישנם כמה דברים שחייבים לבדוק לפני רכישתן בכדי לא להפסיד כספים רבים.

מה חדש בתחום הנדלן ב - 2013?
17/02/13 | נדל"ן
המחאה החברתית של שנת 2011, אשר כונתה גם מחאת האוהלים, עשתה לא מעט רעש בתקשורת ואף השפיעה במובן זה או אחר על מחירי הדירות. כעת, בפתחה של 2013 ושנתיים לאחר מכן, נותרת השאלה האם המחאה באמת עבדה במבחן התוצאה ואכן תשפיע על עתיד הנדל"ן בארץ או שמא בסופו של דבר רק הכניסה לכותרות את דפני ליף או את סתיו שפיר לכנסת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI