דף הבית הודעות לעיתונות בריאות איך לעבור את חג הפורים בבטחה
איך לעבור את חג הפורים בבטחה
אסף מואב 18/02/13 |  צפיות: 5044

אנדרי מטיאס, מנהל אגף הסברה, פרסום והוצאה לאור במוסד לבטיחות ולגיהות

חג הפורים מתקרב ומביא איתו שמחה לרוב. אך תחפושות החג הססגוניות והנפצים המשמשים את הילדים, כרוכים גם בסיכונים משמעותיים. אנדרי מטיאס, מנהל אגף הסברה, פרסום והוצאה לאור במוסד לבטיחות ולגיהות, מביא לכם המלצות לגבי מה צריך לעשות כדי שלא תושבת שמחת החג בעקבות תאונה, או חס וחלילה אסון:

תחפושת:

ראשית, הכי חשוב שהתחפושת תהיה נוחה. מומלץ לבחור בתחפושות פשוטות, ללא כמויות גדולות של בד, לא רחבות מדי ולא נפוחות מדי – היכולות להקשות על התנועה החופשית, בעיקר של ילדים.

יש להימנע מתחפושות שכוללות שרוכים, חבלים וחוטים  ארוכים יותר מ-20 ס"מ, העלולים להיכרך סביב הצוואר ולגרום לחנק.

אם אתם מכינים את התחפושות בעצמכם, יש להימנע משימוש בחומרים דליקים כגון בד סינטטי, נייר, קרטון, צמר גפן או נוצות. במידה ובחרתם לקנות תחפושות, כדאי שתוודאו שהן תהיינה מבדים ומחומרים חסיני אש או לפחות כאלו שעברו טיפול כנגד התלקחות. חפשו את התווית 562 המציינת שהתחפושת עומדת בתקן ישראלי.

מסיכות הן בדרך כלל צוהלות ושמחות, אך אם בוחרים להוסיפן לתחפושת, רצוי לוודא גם שהן אינן מסתירות את שדה הראייה, ושהתחפושות עצמן אינן מקשות על התנועה. אצל ילדים קטנים ודאו שהמסכה לא צמודה לפניו של הילד, כך שיוכל לנשום באופן חופשי. מעבר לכך, אסרו על הילד לחבוש את המסכה בעת משחק במתקני שעשועים. המסכה עלולה להיתפס באחד המתקנים ולגרום לחנק. הדבר נכון גם לגבי תחפושות מסורבלות.

נעליים גדולות ו/או לא שרוכות, עלולות לגרום למעידה ולנפילה.

אם בחרתם להוסיף גם צבע פנים או גוף, עדיף שהצביעה תיעשה אך ורק בצבעי איפור שאינם חוסמים את נקבוביות העור, ואינם גורמים לאלרגיה או לגירוי בעור במגע איתם. לקראת פורים מוצפות החנויות במוצרי איפור זולים מהמזרח הרחוק. מוצרים אלו נושאים לעתים תווית אישור של משרד הבריאות, ולעתים לא. חשוב לדעת, שלרוב אישור משרד הבריאות ניתן לצעצועים המיוצרים באותה החברה ,ולא עומד בתקן משרד הבריאות למוצרי איפור וקוסמטיקה. לכן עדיף להשתמש בצבעי איפור על בסיס מים, בעיקר כשמדובר בפעוטות וילדים.

אם רוצים להוסיף גם נצנצים, חשוב להקפיד לקנות את הנצנצים בגריסה דקה. כדי למנוע את הסכנה כי הם ייכנסו לעיניים, אפשר למהול אותם בקרם פנים לילדים/תינוקות, או בג'ל שניתן לקנות בכל בית מרקחת בזול, או ג'ל רפואי אחר בהמלצת הרוקח. ניתן לערבב אותם גם עם ג'ל לשיער אם רוצים למרוח את הנצנצים בשיער, או לטפוח באצבע טבולה בנצנצים על שפתון עבור אזור השפתיים. לעולם לא להשתמש בנצנצים לא מקצועיים בסמוך לעיניים! נצנצים אלו עלולים לגרום לשריטה בקרנית, ואם ייכנסו לעין תידרש שטיפה רפואית. לאזור העיניים להשתמש אך ורק בצלליות איכותיות.

בתחפושות לפעוטות יש להקפיד שהתחפושת איננה כוללת אביזרים קטנים, אשר עלולים להיתלש ולהגיע לפיהם של הקטנים.


אביזרים:

כדי לא להפחיד אנשים יתר על המידה, אין להשתמש בצעצועים ובכלי ירייה המהווים העתק מדויק בגודל ובצורה של כלי ירייה אמיתיים.

עדיף שאביזרי תחפושות אחרים, כגון חרבות או סכינים, יהיו מחומרים רכים שאינם עלולים לפצוע את המשתמשים בהם. בכלל, עדיף להימנע מלרכוש מוצרים אצל רוכל או סוחר בדוכן לא מוכר, וודאו שהילד פועל לפי ההוראות והאזהרות שמצורפות לצעצוע או לאביזר.

אין להשתמש באביזרי ירי המעיפים כדורי פלסטיק קשיחים, חיצים בעלי חוד, או כל כלי ירי אחר שיכול להוות סיכון לסובבים ולבעל האביזר. השימוש באקדחי קפצונים, פיקות וכד', אינו מומלץ. בכל מקרה אין להרשות להחזיק פיקות וקפצונים בכיס, מאחר והם עלולים להידלק, ואין לירות בהם בקרבת האוזניים שלכם או של הסובבים אתכם. בעיקר אצל ילדים, חשוב לוודא כי הילד לא רכש בעצמו חזיזים, נפצים או אבקות שריפה מכל סוג שהוא.

בשימוש בתרסיסי קונפטי, "ספגטי" וכד', חשוב לוודא שעל המוצרים יש סימון של מכון התקנים. אסור לכוון את התרסיס לכוון הפנים והעיניים, ואין להשתמש בו בקרבה ללהבה או מקור אש גלויה, שכן הוא עלול להתלקח. אין לקנות ולהשתמש בתרסיסי שלג שאין עליהם אישור של מכון התקנים או שמקורם לא ברור. יש להימנע משימוש בתרסיסי שלג במקום סגור. מומלץ לקרוא ביחד עם הילד את הוראות השימוש באביזרים שנלווים לתחפושת, ולוודא שהוא יודע כיצד להשתמש בהם.

אם אתם רוצים להפעיל זיקוקין דינור, חשוב שהם יופעלו אך ורק על ידי אדם שבידו תעודה של מפעיל זיקוקין, ובשום פנים ואופן אסור להשתמש בחזיזים, נפצים וחומרי נפץ או אבק שריפה למיניהם.

כללי התנהגות במסיבות ואירועים:

בעת ארגון מסיבת פורים, יש לתת את הדעת ותשומת הלב למספר המשתתפים הצפוי, ולייעד למסיבה מקום גדול מספיק כדי למנוע צפיפות מסוכנת. אין לתלות קישוטים על נורות ואביזרי חשמל.

יש לדאוג לדרכי מילוט פנויות ומסומנות, אין לחסום מעברים ואין לנעול דלתות. יש לדאוג לאמצעי כיבו אש מתאימים כגון מטפי כיבוי וכלים אחרים לכיבוי אש. יש לדאוג להימצאות ציוד עזרה ראשונה ונוכחות של מגיש עזרה ראשונה במקום. ככלל, מומלץ למנות אחראי לבטיחות ובטחון במסיבה, אשר ידאג להימצאות כל הציוד, האביזרים והאמצעים הדרושים לקיום מסיבה בטוחה. יש להנחות את הילדים להתרחק מכל מקור אש כגון תנורים, סיגריות או מצתים.

עבור מבוגרים, חשוב לא להגזים בצריכת אלכוהול, ולהיזהר בדרך אל המסיבה וגם הביתה.

משלוחי מנות:

חשוב להקפיד על כך ש"משלוח מנות" המיועד להגיע לבתים בהם יש ילדים קטנים, מתחת לגיל 5, לא יכיל ממתקים קטנים כגון סוכריות קטנות, פיצוחים או גרעינים.

המוסד לבטיחות ולגיהות מאחל לכולם חג פורים שמח ובטוח!

מידע נוסף  לגבי איך להעביר את חג הפורים בבטחה, ניתן למצוא במרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות, ללא תשלום וללא כל התחייבות דרך המספר: 9394* מכל טלפון, או דרך האתר: http://www.osh.org.il

המוסד לבטיחות ולגיהות הינו תאגיד ציבורי המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל, ומשמש כתובת מרכזית למידע, הדרכה וייעוץ בנושאים הקשורים לתחומים אלה. תפקידיו של המוסד לבטיחות ולגהות הן לנהל פעולות הסברה והדרכה במקומות עבודה  באמצעות מחוזותיו הפרושים בכל רחבי  הארץ; לערוך ולפרסם מחקרים וסקרי סיכונים במקומות עבודה; לסייע לבחירת נאמני בטיחות ולהקמתן של ועדות בטיחות במקומות עבודה, להדריכם ולעודדם בפעולתם; לייעץ ולקדם פעולות לסילוק מפגעי בטיחות ומפגעים בריאותיים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אסף מואב


 


מאמרים נוספים מאת אסף מואב
 
גניבת מידע, סוסים טרויאנים וציטוטים מהתנ"ך: עולם הצללים של מלווי הכספים בדואר הזבל
למרות הפעולות האינטנסיביות נגד מפיצי דואר הזבל, החוקים שנחקקו נגדם והפילטרים שאמורים לצמצם את שכיחותם, עדיין מצליחים מדי פעם להגיע אל תיבות הדואר שלנו הצעות הלוואה שונות ומשונות שמאחוריהן עומדים עבריינים וארגוני פשע. איך מזהים דואר זבל כזה ואיך לא נכנסים לסטטיסטיקת הונאות האינטרנט. מומחי קספרסקי מסבירים

מעבדת קספרסקי מכריזה על הקמת מועצה מייעצת בינלאומית
מעבדת קספרסקי מייסדת מועצה מייעצת בינלאומית, שתאגד מומחי אבטחת סייבר מוכרים בעולם, ותספק לחברה ייעוץ אסטרטגי בתחום אבטחת המידע. במועצה המייעצת יהיו חברים שבעה מומחים מוכרים מתעשיית אבטחת המידע, מהמגזר הציבורי ומהאקדמיה, אשר יספקו קווים מנחים, תובנות ואישרור של

אמזון, BMC ומטריקס עורכות לראשונה אירוע משותף בישראל
בכירים מ- Amazon Web Services, ספקית גלובלית של פתרונות מחשוב הענן ו- BMC Software, המספקת פתרונות ניהול ושליטה בענן, מגיעים לישראל ויהיו אורחי הכבוד באירוע, שייערך במשותף עם CloudZone - יחידת שירותי הענן של מטריקס.

מידע פיננסי ממשיך להוות מטרה מרכזית של נוזקות דואר זבל זו שנה שלישית ברציפות
שיעור דואר הזבל ממשיך לצנוח – בשלוש השנים האחרונות אחוז ההודעות שאינן ממוענות ירד ב- 10.7 נקודות אחוז. נראה כי מפרסמים מעדיפים לפנות לסוגים שונים של אפיקים חוקיים של פרסום מקוון הזמינים כעת, ואשר מייצרים אחוזי תגובה גבוהים יותר בעלויות נמוכות מאשר הספאם.

ארתור שמונק מונה למנהל יחידת CloudZone המרכזת את פתרונות הענן במטריקס
ארתור שמונק, מונה למנהל יחידת CloudZone, יחידה ייעודית חדשה בחטיבת אינטגרציה ותשתיות המרכזת את פתרונות הענן במטריקס. היחידה מציעה לארגוני Enterprise, לארגוני SME ולסטרטאפים שירותי מחשוב ענן מנוהלים ע"י צוות מקצועי ומנוסה.

פאלו אלטו משיקה את הדור הבא של ה-Firewall: חזק, מהיר ועמיד יותר
Palo Alto Networks, מובילה עולמית באבטחת רשתות מידע והמיוצגת בישראל על ידי אינוקום מקבוצת אמן, השיקה בשבוע שעבר את ה-PA-7050, פיירוול מדור חדש, הנחשב לחזק ביותר בתעשייה. הפיירוול כולל יכולות IPS/AV/DLP/QoS/URL Filteringו-) Wildfireהגנה בפני התקפות

ווינד ריבר מצטרפת לקהילת ה- OpenStack ותקדם תשתיות ענן עבור ספקי התקשורת
ווינד ריבר, ספקית מובילה בעולם בפיתוח תוכנות למערכות משובצות מחשב ומערכות ניידות, הודיעה כי הצטרפה לקהילת ה- OpenStack ותיתן חסות לקרן לקידום ה- Open Stack. במסגרת ההצטרפות לקהילת ה- OpenStack, תסייע ווינד ריבר ליישם את תפיסת

יקיר אביסרור מונה לתפקיד מנהל סניף ירושלים של חברת הליסינג ליסקאר
יקיר אביסרור מונה לתפקיד מנהל סניף ירושלים של חברת הליסינג ליסקאר. סניף ליסקאר בירושלים כולל מתחם לשיווק עסקאות ליסינג לכלי-רכב, מתחם למכירת רכב יד שניה ושירותי טרייד אין. סניף ירושלים הוא אחד מבין 4 מתחמי ליסקאר, הפועלים גם בחיפה, פתח תקוה ובאר שבע.

דאסו סיסטמס פתחה את השנה בברצלונה
דאסו סיסטמס ישראל, הסניף המקומי של ענקית התוכנה הצרפתית Dassault Systèmes, פתח את השנה באירוע מיוחד שנערך בברצלונה. כ-1300 נציגים שהגיעו לאירוע מכל רחבי אירופה ראו את בכירי החברה, וביניהם ברנרד שארלס, נשיא ומנכ"ל דאסו סיסטמס, וכן

ליבי חונכת אתר אינטרנט חדש שמאפשר ללקוחות לעקוב אחרי קריאות שירות שלהם
ליבי טכנולוגיות תוכנה, המתמחה מזה כשני עשורים בתחום הבינה העסקית, העלתה לאוויר את אתר האינטרנט החדש שלה – www.libi.co.il.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI