דף הבית עסקים ניהול שיטות להערכת שווי הוגן לחברות וארגונים
שיטות להערכת שווי הוגן לחברות וארגונים
רינת ברקן 25/02/13 |  צפיות: 3259

ביחס לגישות הנהוגות בתחום של הערכת שווי לחברות, למעשה אין שיטה מסוימתאחת המשמשת להערכת שוויו של עסק. קיימות מגוון שיטות שונות, המשמשות להערכת שווי הוגן של חברות ועסקים. בשיטות השונות עושים שימוש במקורות שונים של מידעפיננסי, ועוד מגוון של הנחות כדי לחשב את ערכו של עסק מסוים. לדוגמה, השיטהיכולה להיות מבוססת על ההערכה של נכסים שבבעלות חברה, היבוא והיצוא שלמזומנים לעסק, או הרווחים הצפויים של החברה. ישנן מספר שיטות שאומצו באופןנרחב להערכת שוויו של עסק. ביניהן ניתן למנות את השיטות הבאות:

שיטות המבוססות על ניתוח רווחים ותזרים מזומנים:

1.   שיטת תזרים המזומנים העתידי - הגישה העומדת בבסיס שיטה זו היא המועדפתביותר על ידי משקיעים פוטנציאליים של חברה בשל רמת הדיוק שלה ויעילותה.שיטה זו נקראת שיטת תזרים מזומנים העתידית משום שהיא לוקחת בחשבון אתהעליות והירידות הצפויות מבחינה כספית למשך  תקופה מסוימת, וכן את הכסףהצפוי לזרום לחברה. כך ניתן לקבל מושג ברור עבור המשקיע הפוטנציאלי בנוגעלהחזר ההשקעה הצפוי וצפי לגבי משך הזמן שבו תוחזר ההשקעה. 
2.     שיטתהערכה עסק חי - שיטה זו שוקלת השקעה הנוכחית נגד תנועות כספיות עתידיות.בשיטה זו עושים שימוש בנתונים הכספיים של שנים קודמות על מנת לה להעריך אתרמת ההכנסות בעתיד, והיא מתבססת על ההנחה שלא יחולו שינויים מהותיים.המסקנה של שיטה זו מבוססת על העיקרון, שככל שהסכום של תזרים המזומניםהפוטנציאליים גדול יותר, כך עולה ערכו של העסק כיום.

שיטות המבוססות על בחינת הנכסים הנמצאים בבעלות החברה:

1.   שיטת ערך ספר - שיטה זו הינה פשוטה ביותר, ולפיה הערכת השווי של עסק אוחברה מחושבת מהדוחות הכספיים של החברה. תהליך הערכת השווי כולל את הפחתתההתחייבויות של החברה מהנכסים שבבעלותה. הערך המתקבל הוא השווי הנקי שלהעסק, הנקרא גם הערך בספרים שלה או ההון העצמי.
2.    שיטת ערך חיסול –על פי שיטה זו מתבצעת הערכת שווי שמרנית ונמוכה עבור נכסי החברה ולאחר מכן,מחסירים ממנה את הערך הממשי של התחייבויות.  ערך חיסול משקף ערך נמוךלחברות או עסקים ביחס למחירי השוק, ונעשה בו שימוש רק עבור עסקים המצוייםבבעיה כלכלית קשה.

בסופו של דבר, ערכם של חברה או עסק נקבע לפי מהשהמשקיעים מוכנים להשקיע בהם או לפי הסכום שקונים פוטנציאליים מוכנים לשלםעבורם ביחס לתנאי השוק הנוכחיים וכמובן גם לפי רמת ייעוץ פיננסי וניהול אותו אתם מקבלים למטרה זו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רינת ברקן

רינת ברקן, אשת העולם הגדול.



 


מאמרים נוספים מאת רינת ברקן
 
מה חשוב לדעת על בית השקעות ?!
31/07/15 | השקעות
אנשים רבים אינם מכירים ביכולותיהם הגבוהות של בתי ההשקעות בישראל למנף את כספם באופן משמעותי שעשוי להוביל אותם למעמד גבוה יותר כלכלית ולשנות את חייהם מקצה לקצה. כיום ישנה מגמת פתיחות והבנה כלפי עולם ההשקעות, וכן התפתחות מקצועית עצומה בבתי ההשקעות הקיימים והחדשים. עבור מי שאינו מכיר את עולם ההשקעות ורוצה לדעת עוד על בית השקעות וכל הנוגע לתחום זה מוזמן להמשיך ולקרוא את המאמר הזה השופף אור על התחום כולו.

שיטות להערכת שווי הוגן לחברות וארגונים
25/02/13 | ניהול
הערכת השווי הכלכלי המדויק של עסק נקרא הערכת שווי לחברות. תהליך הערכת שווי לחברות הוא תהליך בעל חשיבות עבור מטרות פיננסיות שונות. בסיומו של תהליך הערכת שווי לחברות ניתן לדעת מהו הסכום שיש להשקיע בעסק מסוים, ומה גובה התמורה לה ניתן לצפות לאחר ההשקעה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI